Papirkurven Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kjøp 2 eller 4 brikker Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Så de jeg har nevnt der, vil virke? Edit: Eller kan jeg bruke feks 4gb av de 6gb jeg har bestilt? Det er 2 gb per minnebrikke, altså disse: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10562656;c:101160 haha lol, jeg er jo blind.. ser jo nå at det står for i7, men vil kingston ram'en virke da? Har bestilt herfra, så vil gjerne be de endre bestillingen kjappest mulig Endret 8. september 2009 av andr3asb Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Ja selvfølgelig vil de virke. Grunnen til at det står i7 forran er fordi det er 3 minnebrikker i pakken. Noe som er ment for i7 hovedkort, men de vil og funke på alle andre hovedkort som støtter DDR3 ram. Men tror du får bedre ytelse ved å bruke 2 brikker i stede for 3 på 4 sokkel hovedkort. Du får hvertfall ikke så mye mere ytelse ved bruk av 3. Var hvertfall sån før, men vet ikke åssen det er nå. Endret 8. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 p55 Classified http://www.evga.com/articles/00502/classified/ Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 6 stk. PCI-E :O Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 wtf skal man med det? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 wtf skal man med det? Mennesket har sunket så dypt inn i materien at 6 pci-x16 porter har blitt definisjonen på det. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) haha, jeg var nok litt for kjapp i bestillingen, skikkelig ivrig på det nye systemet, også har jeg sett så mye på i7 920 i det siste at jeg ble kanskje litt lost. Men kan jeg bruke disse minnebrikkene da? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2007987;c:101160 Du betaler 700kr for 1333mhz med cache latency 9. du få kjøpt til 600kr for 1333mhz med cache latency 6. 33% bedre og 8% billigere. www.hw.no have fun. Du ser på hovedkortet om det har 3 hvite striper og 3 blå striper annenhver om du kan bruke tripple channel. Tror kun det er for den første sokkelen 13xx et eller annet. Pga hyper-treading og 8minnekanaler istedenfor 4 minnekanaler som er på i5 eller noe sånt. Eller bare at det er 33% mer effektivt. Men kansje en ikke merker forskjell som det heter. Akkurat som med scsi disker, raptor, osv. For den som har for mye fritid og dårlig tid. her har den 3 orange og 3 sorte, annenhver, ergo du kan bruke 3ippel minne. http://www.asus.com/websites/global/produc...w6trc/P_500.jpg sockel 1355 chipsett x58 http://www.asus.com/websites/global/produc...3gZ35/P_500.jpg http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=vhi7...&templete=2 kun dual-channel på begge, men ram-paret skal settes parvis i samme farge. Så da blir det forskjellig på disse 2 hovedkortene her. Jeg tar utgangspunkt i dette, i tillegg at det står i manual eller på hovedkortet. Endret 8. september 2009 av pizzafordi Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Bestilte nå crucial ballistix 4gb latency 6 håper det ikke tar så altfor lang tid før de får de inn da! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 wtf skal man med det? Tja du har jo RAID kontrollere blant annet som trives best på PCI-E... Og skal man ha god RAID 5 ytelse under Windows så er det ett must faktisk. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Bestilte nå crucial ballistix 4gb latency 6 håper det ikke tar så altfor lang tid før de får de inn da! har nå bestillt meg Core i7-860. Har funnet hovedkort mm. Det står nå bare på minne. crucial ballistix 4gb ser bra ut, men det kommer ikke inn før 17/9 og det er nesten for lenge å vente. Finnes det noen andre gode alternativer i samme prisklasse? Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 EVGA lager kvalitet enda en gang! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Laget meg en S-1156 oppgraderingpakke på Multicom nå. Fant ut at det var der det var billigst. INTEL CORE i5-750 2.66GHz Quad Processor LGA1156 8MB Boxed CPU ASUS Mainboard S-1156 P55 ATX 3xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR3 (P7P55D DELUXE) KINGSTON Valueram/ 4GB 1333MHz DDR3 CL9 DIMM KIT (KVR1333D3N9K2/4G) (4 STK - 8GB ) Totalt = 4800 NOK Litt usikker på Kingstone minne, siden jeg aldri har hatt det før. Noen som har erfaring med de? Hvordan takler de overklokking etc? Har ikke tenkt og klokke så veldig mye. Vil ha 8gb og, siden jeg har 4gb nå og det er for lite. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Så ikke noe skjermkort? har du dette eller venter du? Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Fikk bygget maskinen, men enten hovedkort eller minne er ikke helt som det skal. Maskinen henger etter ca 6 minutter med begge ram brikkene, og etter ca 50 minutter med en brikke (samme hvilken) i b1 slotten. Utrolig frustrerende, blir vel x2 4800+ en stund. Har liksom ikke ekstra ram og ting å sjekke med, så er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hva som er problemet. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Så ikke noe skjermkort? har du dette eller venter du? Har et HD 4850 kort. Vet ikke enda om jeg skal kjøpe en til og kjøre crossfire eller bare kjøpe meg et 4890 og evt. enda et senere vist det blir flaskehals. edit: Hørest veldig kjipt ut Talwin. Værste som er, er å få en ny PC så funker den ikke. =/ Hvilken strømforsyning har du? Sjekket tempraturen på CPU og andre komponenter? Du kan ha vært uheldig med å sette fast CPU-viften så den ikke sitter skikkelig. Og da vil den bli for varm. Endret 9. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Så ikke noe skjermkort? har du dette eller venter du? Kanskje han venter på 58xx som kommer snart? Det gjør jeg. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Så ikke noe skjermkort? har du dette eller venter du? Har et HD 4850 kort. Vet ikke enda om jeg skal kjøpe en til og kjøre crossfire eller bare kjøpe meg et 4890 og evt. enda et senere vist det blir flaskehals. edit: Hørest veldig kjipt ut Talwin. Værste som er, er å få en ny PC så funker den ikke. =/ Hvilken strømforsyning har du? Sjekket tempraturen på CPU og andre komponenter? Du kan ha vært uheldig med å sette fast CPU-viften så den ikke sitter skikkelig. Og da vil den bli for varm. PSU'en er fin tror jeg, en corsair 650W, burde være langt over hva jeg trenger. Og alle kjølingen er det ingenting å utsette på, ligger på ~20 grader i kabinettet og ~30 grader på prosessoren. Kjørte i nesten 90 minutter nå, og så frøs den igjen. Må vel sende hovedkort+minne i retur og få det testet, regner jeg med. Hadde vært så mye enklere hvis det var ett 775 hk og ddr2, da hadde jeg i det minste hatt tilgang til deler å teste med. Endret 9. september 2009 av Talwin Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja da er det nokk et produksjonsfeil på en av de komponentene ja, tipper jeg. Appropo 5800 serien. Kommer det et 5890 kort, eller bare 5850, 5870? Hørt rykter om at 5870 hadde bare en 5-10% bedre ytelse enn 4870. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Så ikke noe skjermkort? har du dette eller venter du? Kanskje han venter på 58xx som kommer snart? Det gjør jeg. Var jo derfor jeg spurte, for å minne han på at det kansje kan være lurt å vente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå