Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Intel LGA1156 haxor, 1337 tråd!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Like greitt å skille i5 LGA1156 og i7 LGA1366 i 2 tråder. Det er jo tross alt forskjellige sokler og forskjellig segment.

Det er vel litt feil. Det kommer i7-prosessorer til 1156 også :)

Når kommer denne? Kan jo virke som 1156 blir en god overklokkingsplatform :thumbup:

Lenke til kommentar

Core i7 has 8, Core i5 has four threads

Since Intel's Lynnfield can run up to eight cores in Hyperthreading, Intel has figured out how to distinguish Lynnfield Core i7 branded SKUs from Core i5.

The logic is very simple. Core i7 has four cores and eight threads enabled, while Core i5 has four cores and four threads enabled.

They both need discrete graphics as Intel 5 series chipset don’t have any IGP as IGP is now part of Clarkdale CPU. However some desktop Clarkdale IGP CPU with 32nm dual-core and four threads inside will end up with Core i5 brand, just to make things a bit more complicated.

All of these CPUs will need a P55 chipset at beginning until the other chipsets from 5 series come along.

http://www.fudzilla.com/content/view/15224/66/

Lenke til kommentar
Hadde også vært fint om dere kunne fått in i5 CPU'ene i prislista, både komplett og netshop har de i sitt prissystem.

Intel Core i5 750 ligger her: https://prisguiden.no/product.php?product_id=112939

Klarer ikke å finne den gjennom prisguiden på Hardware.no, og heller ikke mulighet for legge den inn i handlelisten gjennom prisguide.no.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Kommer de nye i7 til 1156, til å være like raske/gode som i7 til 1366 Tenkte jeg skulle oppgradere til i7 nå snart, så greit å vite hva jeg skal gå for. :p Hva skal man satse på? I7-870 eller i7-920?

- i7 1366 supports triple channel ram, hyperthreading and will overclock the best of the three.

- i7 1156 supports dual channel ram, hyperthreading

- i5 1156 supports dual channel ram, NO hyperthreading (until later releases)

I7 til 1366 ser ut til å klokke litt bedre enn 1156. Dette er dog litt tidelig å vite enda da det finnes få tester av dette til nå.

i7 til 1366 forblir raskest, siden den har trippelchannel ram. 1366 er fortsatt entusiast/high end rettet, mens 1156 er rettet mot mainstream.

Skal man ha det beste, så gå for 1366. Bestemmer lommeboka, så er 1156 et veldig godt valg. :)

Lenke til kommentar
Vil prisen på Core i5-750 bli i overkant av 1000kr? 196-dollar står det og det blir jo ca 1200.

Når i5-750 komme i butikkene kommer den til å koste eksakt 1167,53kr. Etter en stund så synker prisene til under 1000 kr. For å være presis så vil i5-750 koste 998,50 den 9. februar 2010 :p

Hilsen spåmannen Nizzen

Lenke til kommentar
Vil prisen på Core i5-750 bli i overkant av 1000kr? 196-dollar står det og det blir jo ca 1200.

Når i5-750 komme i butikkene kommer den til å koste eksakt 1167,53kr. Etter en stund så synker prisene til under 1000 kr. For å være presis så vil i5-750 koste 998,50 den 9. februar 2010 :p

Hilsen spåmannen Nizzen

Du blir nok ikke den nye Nostradamus :p

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=131373

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=36582

Netshop: 1699 kr.

Digitalimpuls: 1799 kr.

Kanskje en lapp billigere hos Amentio?

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Tipper det kommer et spørsmål om det er vits å oppgradere fra feks. c2q Q9550 til en i5-750 etterhvert.

Jeg vil helt klart si nei siden i5 ikkje har Hyperthreding engang slik som i7 har. Dermed vil disse cpu'ene yte ganske liktselv om i5 er litt mere effekt clock for clock.

c2q 9550 klokker ofte greitt tl 4ghz den også.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig Hyperthreding betyr? :p

Er ikke misfornøyd med min q6600 heller, men hovedkorte som jeg har nå "P35 vanilla" suger pikk. Bare jeg så vitt stiller opp cpu volten så fryser den. Så max OC på CPU er 3ghz med meg.

Så i stede for å kjøpe et nytt hovedkort, vil jeg heller kjøpe meg "Det som er inn" , så PCen min blir litt mere fremtidsberettet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...