Bartin Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lagde en SRCDS server for morro skyld. Kjedet meg en dag, og ville spille deathmatch med botter. Satt og spilte, og morsomt som det var, begynte folk å joine serveren. Hadde ikke åpnet porter eller gjort noe annet med routeren. Så begynte å legge innpå plugins og lage en skikkelig server. Men.. Det som er problemet er at vennene mine kan ikke joine via meg, altså via "Venner". Finner serveren min på "Finn servere" og ser en annen IP adresse en den som står både på SRCDS og på Server info via "Venner". Det er helt sikkert en enkel forklaring på dette, men jeg har ikke peiling Takker for svar Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du bruker den lokale IPen din, som også dine venner ser over friends. Derimot må alle utenfor det lokale nettverket koble seg til via den eksterne IPen. Du kan finne den her: www.whatismyip.com Dog, om du ikke har åpnet port i ruteren, tildeles bare en tilfeldig port. Du kan med andre ord ikke være sikker på hvilken port som blir tildelt serveren før du har satt den opp, og andre kan derfor ikke legge til serveren i favoritter da den vil bytte ip (om du ikke har fast ip) og port konstant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå