infty Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg har planer om å flytte til en bekjent av meg og vil med dette registrere ny bostedsadresse i folkeregistret. Personen jeg skal bo hos er ikke direkte flink til å håndtrere regninger eller økonomi og jeg er derfor begymret over at jeg skal gjøres ansvarlig for hans tabber om han f.eks skulle velge å forsvinne. Jeg ønsker derfor å spørre om jeg kan gjøres ansvarlig for eventuelle strøm, vann, husleie-regninger som kommer i den andre personens navn, om jeg er registrert som boende der? Eventuelt så hadde det vært fint om noen kunne rette meg mot en offentlig tjeneste der jeg kunne få besvart dette spørsmålet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Nei, sålenge regningene kommeri HANS navn så er de i hovedsak hans "problem". Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Svaret blir både ja og nei. Si til eksempel at han fordufter og ikke betaler husleien, så vil ikke du stå ansvarlig for det økonomiske men du vil på lik linje med ham bli kastet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå