Bartin Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei. Fyller snart 16 år og har stort behov for en scooter. Jeg har ikke så mye peiling, så tenkte jeg skulle høre her. Bor ett sted hvor det er en del bratte bakker, så scooteren må klare å dra meg (79kg) nokså bra. Håper dog og skaffe en scooter til under ti tusen kr! Så, er det noen der ute som gidder sette av litt tid, og dele erfaring med meg? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Honda SFX. Den drar opp alle bakker med både 2 og 3 på. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Så ut som en veldig bra sykkel! Uheldigvis... Fant jeg ingen under 10 000kr som er nært nok til sogn og fjordane eller Bergen. Fant andre som virker lovende - denne eller denne. Endret 24. august 2009 av Bartin Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Så ut som en veldig bra sykkel! Uheldigvis... Fant jeg ingen under 10 000kr som er nært nok til sogn og fjordane eller Bergen. Fant andre som virker lovende - denne eller denne. gilera runner er bra men keeway har ikke akkuratt like god kvalitet som de store merkene(yamaha, gilera, derbi osv) men er bedre en kina scootere. Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Yamaha Aerox, holdbar og lett å finne deler til, tåler mye. Lat uplombert, men helt akseptabelt. Gilera Runner, god kvalitet og sterk motor, tåler også mye. Sprek uplombert, sammenlignet med aeroxen bedre orginalt drivverk. Gilera Dna, samme som runner, men skiller seg ut. Nå kjører du ikke scooter lengre (selv om det er scootermotor) Lenke til kommentar
sxterbx Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Her finner du ny scooter under 10k.... har hatt en 2006 modell selv http://www.trendimport.no/motor.asp?conten...view.asp?cid=69 Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Her finner du ny scooter under 10k.... har hatt en 2006 modell selvhttp://www.trendimport.no/motor.asp?conten...view.asp?cid=69 For all del, NEI! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Her finner du ny scooter under 10k.... har hatt en 2006 modell selvhttp://www.trendimport.no/motor.asp?conten...view.asp?cid=69 ALDRI kjøp den dritten der. finns ikke kvalitet i det. Lenke til kommentar
sxterbx Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 skal du ha kvalitet må man over 10k å da.... ny ja... Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Yamaha Aerox, holdbar og lett å finne deler til, tåler mye. Lat uplombert, men helt akseptabelt.Gilera Runner, god kvalitet og sterk motor, tåler også mye. Sprek uplombert, sammenlignet med aeroxen bedre orginalt drivverk. Gilera Dna, samme som runner, men skiller seg ut. Nå kjører du ikke scooter lengre (selv om det er scootermotor) Aerox er ikke så lat orginal. Jeg kjører ifra alle kompisene mine, alle har uplombert scootere. Den jeg sliter mest med er peugeot speedfighter Ellers kan jeg også anbefale alle storken nevnte, pluss peugeot speedfight. Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Hei. Fyller snart 16 år og har stort behov for en scooter. Jeg har ikke så mye peiling, så tenkte jeg skulle høre her. Bor ett sted hvor det er en del bratte bakker, så scooteren må klare å dra meg (79kg) nokså bra. Håper dog og skaffe en scooter til under ti tusen kr! Så, er det noen der ute som gidder sette av litt tid, og dele erfaring med meg? Alt her er under 10K! Scooter Endret 30. august 2009 av DeTomaso Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Takker for tipsene! Må bare spør "DeTomaso". Koffor linka du til artisten scooter? Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Yamaha Aerox, holdbar og lett å finne deler til, tåler mye. Lat uplombert, men helt akseptabelt.Gilera Runner, god kvalitet og sterk motor, tåler også mye. Sprek uplombert, sammenlignet med aeroxen bedre orginalt drivverk. Gilera Dna, samme som runner, men skiller seg ut. Nå kjører du ikke scooter lengre (selv om det er scootermotor) Aerox er ikke så lat orginal. Jeg kjører ifra alle kompisene mine, alle har uplombert scootere. Den jeg sliter mest med er peugeot speedfighter Ellers kan jeg også anbefale alle storken nevnte, pluss peugeot speedfight. Det er sant det du sier, en aerox er ikke direkte lat uplombert, den kommer til å gjøre 85-90 speedofart på flata - kjører fra endel, men ikke piaggiomotoren uplombert. Minarellimotoren, den du finner i Aerox, har orginalt en 12mm gasser og en sylinder som er veldig holdbar, men veldig "normal" effektmessig. Piaggiomotoren, den du finner i Dna og Runner bl.a, har 17,5mm gasser orginalt og kommer med en sylinder som definitivt er beregnet på mer effekt! En piaggiomotor kjører garantert fra en minarellimotor uplombert. Jeg har eid både Aerox og Dna, og om det er en ting som virkelig skiller mellom de to så er det bremsene, bremsene på Dnaen er så evig mye bedre enn aeroxbremsene. Dnaen skilter faktisk med tostempla kalipper fremme og ei helt grei skive orginalt. På aeroxen min, den jeg har nå, har jeg bytta til større skive. Jeg har to prosjekter på mopedportalen, ett med Gilera dna og ett med Yamaha Aerox; Gilera Dna som utvikla seg i streetfighter retning Yamaha Aerox som utvikla seg til stuntscooter, flere bilder på side 17. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har gilera runner sp50 selv Jeg synes selv at den er bedre på så og si alle punkt. Større, bedre sittestilling enn på aerox, bedre bremser, bedre variator orginalt osv. Jævlig fet den DNA'en din, hadde nesten tenkt på kjøpe en slik etter jeg så den. Kødder ikke Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Takker for tipsene! Må bare spør "DeTomaso". Koffor linka du til artisten scooter? Skulle kanskje lagt på en Lykke til med kjøp av scooter, hva enn du måtte ende opp med :-) Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 For guds skyld ikke kjøp scooter! det er noe forbanna dritt... Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 For guds skyld ikke kjøp scooter! det er noe forbanna dritt... Nå er vi strengt tatt lite religiøse her i norge, så ikke hør på denne kisn Scooter er genialt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Tard, hvorfor er scooter noe dritt? Scooter er minst like bra som moped.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Tard, hvorfor er scooter noe dritt? Scooter er minst like bra som moped.. spørs veldig på bruks område. men scooter er like bra som moped. om du ikke skal trimme så er scooter mye bedre. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Scooter er ikke akkurat mye dårligere når du skal trimme da? En topptrimma scooter hadde nok tatt en topptrimma moped.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå