Gå til innhold

Keyloggers - Hvordan stoppe?

Anbefalte innlegg

Hei som tittelen sier så lurer jeg på hvordan jeg skal stoppe keylogger programmer? Dette er programmer som kjører usynlig i bakgrunnen og logger alt en skriver med tastaturet.

Jeg som mange andre spiller WoW og jeg har dessverre fått kontoen min hacket og tatt over, den er rett og slett knyttet om mot en battle.net konto og hackeren har full kontroll over den.

Jeg skal selvfølgelig ta kontakt med Blizzard for å få dette fikset, men vil gjerne rense opp på maskinen før jeg logger inn igjen slik at ikke kontoen min blir tatt over en gang til.

Det jeg da lurer på er om det er noen av dere der ute som vet om noen programmer som kan oppdage of slette keylogger programmene, eller vet om noen metoder for å gjøre dette selv?

Har allrede installert avast, zonealarm og ad-aware og kjørt disse, men det ble funnet lite.

Takker på forhånd for alle tips.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje i tillegg tenke deg litt om hvordan denne keyloggen kom seg inn på pcen din.

Innstallerte du kanskje et program for å hjelpe litt med ressurs-sankingen eller for å levele spilleren din raskere?

Det er nok ofte lurt å være forsiktig med det man laster inn på pcen sin, men også være forsiktig med å surfe blindt på websider som lukker med gratisprogrammer som skal gjøre underverker på pcen din.

Ender domenet på .ru hadde jeg vært ekstra forsiktig...

Lenke til kommentar

Hei igjen, dette er resultatene fra programmene:

MBAM:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.40

Databaseversjon: 2683

Windows 6.0.6002 Service Pack 2

23.08.2009 19:00:39

mbam-log-2009-08-23 (19-00-39).txt

Skanntype: Rask Skann

Objekter skannet: 83822

Tid tilbakelagt: 3 minute(s), 3 second(s)

Minneprosesser infisert: 0

Minnemoduler infisert: 0

Registernøkler infisert: 3

Registerverdier infisert: 0

Registerfiler infisert: 1

Mapper infisert: 0

Filer infisert: 2

Minneprosesser infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

Minnemoduler infisert:

Registernøkler infisert:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RPCHGM (Trojan.Keylogger) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\rpchgm (Trojan.Keylogger) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\rpchgm (Trojan.Keylogger) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerverdier infisert:

Registerfiler infisert:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Mapper infisert:

Filer infisert:

C:\Windows\System32\flashd32.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Program Files (x86)\NetMeeting\secedit.exe (Trojan.Keylogger) -> Delete on reboot.

Hijack this (har 64 bit system):

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 19:03:57, on 23.08.2009

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18813)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe

C:\Program Files (x86)\Curse\CurseClient.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe

C:\Program Files (x86)\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe

C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe

C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe

C:\Windows\SysWOW64\NOTEPAD.EXE

C:\Users\Mendel\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\GRA8E1~1.DLL

O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Program Files (x86)\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"

O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /install /silent

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun

O4 - HKCU\..\Run: [CurseClient] C:\Program Files (x86)\Curse\CurseClient.exe -silent

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shoc...ash/swflash.cab

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\Office12\GR99D3~1.DLL

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)

O23 - Service: Statustjeneste for ASP.NET (aspnet_state) - Unknown owner - C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)

O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe (file missing)

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\Windows\SysWOW64\ZoneLabs\vsmon.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--

End of file - 7555 bytes

Malware bytes anbefaler meg å ta en restart på systemet, så gjør det nå liksågodt.

Lenke til kommentar
Du bør kanskje i tillegg tenke deg litt om hvordan denne keyloggen kom seg inn på pcen din.

Innstallerte du kanskje et program for å hjelpe litt med ressurs-sankingen eller for å levele spilleren din raskere?

Det er nok ofte lurt å være forsiktig med det man laster inn på pcen sin, men også være forsiktig med å surfe blindt på websider som lukker med gratisprogrammer som skal gjøre underverker på pcen din.

Ender domenet på .ru hadde jeg vært ekstra forsiktig...

Ja, jeg pleier å være svært forsiktig med hva jeg laster og installerer, men innrømmer å ha vært litt uforsiktig i det siste. Har ikke installert noe programmer i det siste, men regner med at jeg har vært inne på noen sider jeg ikke burde ha vært på. Uansett så har jeg lært leksa denne gangen og prøver bare å få ryddet opp i dritten jeg har fått på maskinen.

Lenke til kommentar

Kan legge til at etter jeg kjørte Malwarebytes Anti-Malware og fikk rensket det den fant da så finner jeg ikke noe mer keylogger programmer på pc'en, verken med det programmet eller med noen andre, skal ikke si at det er helt borte enda, men jeg håper på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...