Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av forsterker

yeahrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømtrekket? At den trekker mer strøm du tenker på? Skjønner ikke helt hva du vil fram til... Isåfall synes jeg det er jævli ironisk at du prøver å selge han en enda sterkere forsterker.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Strømtrekket? At den trekker mer strøm du tenker på? Skjønner ikke helt hva du vil fram til... Isåfall synes jeg det er jævli ironisk at du prøver å selge han en enda sterkere forsterker.

At strømmen øker ved lavere impedans, da faller spenningen osv hvis forsterkeren går tom for strøm. strømforsyningsdelen i en bilforsterker kan ikke gi "evig strøm"

Lenke til kommentar

Og det skal liksom være en grund til å ikke laste forsterkeren med 1ohm? Er jo et fett om det er 1ohm 2ohm eller 4ohm, trekker man for mye strøm vil man få spenningsfall, da må man enten oppgradere batteri eller rett og slett skru ned volumet. Kan jo like gjerne kjøpe en mindre forsterker da, så sparer han de pengene...

Lenke til kommentar

Herregud, les hva jeg skriver da! Om forsterkeren trekker for mye strøm en det batteriet klarer å levere får man spenningsfall uansett, samme faen om det er 4ohm,2ohm eller 1ohm. Såklart får man mer effekt i 1ohm, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke får spenningsfall i 4ohm heller.

Jeg bare synes det var et latterlig dårlig argument i utgangspunktet, og du missforstår jo hva jeg sier totalt, jeg vet jo såklart hva ohms lov er, jeg er jo tross alt elektrikker. Skal riktignok ærlig inrømme at jeg lo litt når jeg leste det her(At strømmen øker ved lavere impedans, da faller spenningen osv hvis forsterkeren går tom for strøm. strømforsyningsdelen i en bilforsterker kan ikke gi "evig strøm"). :!:

Tror du at forsterkeren trekker konstant like mye strøm uansett hva under en viss belastning eller hva? Hva tror du skjer når man skrur ned volumet? :roll:

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Typisk aggressiv måte å svare på, uten evne til å forstå andre. jeg snakker om selve forsterkeren. ikke batteriet. tror du forsterkeren kan drive en 1 ohms last uten å miste spenningen på strøm railsene inne i forsterkeren? tror du forsterkeren klarer å bruke like mye strøm med 8 ohms høyttalere tilkoblet? har du peiling på hvordan en bilforsterker er bygget opp?

Forklar hva som er hva på dette bilden og jeg tilgir deg.

http://ampguts.realmofexcursion.com/Audiso...132/inside1.jpg

Spenningsfall på batteriet er ikke så relevant på om forsterkeren har indre spenningsfall fordi de fleste forsterkere kan kompensere for dette, men selvfølgelig innenfor realitetens grenser.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...