yeahrik Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei... Skal til å kjøpe inn bilanlegg. Er litt usikker på hva som er bra og ikke.,., Har sett litt på forsterkere, og funnet ut at disse så bra ut http://bilstereospesialisten.no/storefront...c2=1006&c3= http://www.mamut.net/dynabel/subdet299.htm Hvilken av disse to er det dere anbefaler mest? Hva gir best lyd for penga? Og eventuelle andre tips.,.,. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 klart dynabel sin. selv om jeg ikke har hørt noen av de. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det kommer helt ann på hva de skal brukes til Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du får helt klart mest effekt med dynabel`n, og lydkvaliteten på de to er nok ganske lik. Cadence forsterkeren er bare stabil ned i 2ohm, så om du velger den så må du også velge sub(er) som kan kobles i 2ohm totalt... Jeg hadde valgt dynabel her Lenke til kommentar
yeahrik Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Noen som har forslag til subber som passer bra til dynabelforsterkeren? Har vert greit med noe med ferdig kasse. kan bruke ca 2000+-. 12" helst Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du kan kjøpe forsterkern og subben min! Soundstream R1 12" og UsAmps MD2D ! 5-6tusen? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Denne f.eks http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=3126 Du bør se etter en sub som kan kobles i 1ohm. Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Tmz, fortell meg hvorfor han bør det ?? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 For og få mest mulig effekt vel? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hva skjer med strømtrekket når han belaster forsterkern med 4\2\1 ohm? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Strømtrekket? At den trekker mer strøm du tenker på? Skjønner ikke helt hva du vil fram til... Isåfall synes jeg det er jævli ironisk at du prøver å selge han en enda sterkere forsterker. Endret 24. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Strømtrekket? At den trekker mer strøm du tenker på? Skjønner ikke helt hva du vil fram til... Isåfall synes jeg det er jævli ironisk at du prøver å selge han en enda sterkere forsterker. At strømmen øker ved lavere impedans, da faller spenningen osv hvis forsterkeren går tom for strøm. strømforsyningsdelen i en bilforsterker kan ikke gi "evig strøm" Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Og det skal liksom være en grund til å ikke laste forsterkeren med 1ohm? Er jo et fett om det er 1ohm 2ohm eller 4ohm, trekker man for mye strøm vil man få spenningsfall, da må man enten oppgradere batteri eller rett og slett skru ned volumet. Kan jo like gjerne kjøpe en mindre forsterker da, så sparer han de pengene... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nei, nei og nei, I = U/R. (Bare le hvis du vil) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kjøp en Seas lotus 12" og bygg kasse selv, evt få noen til å bygge en... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Herregud, les hva jeg skriver da! Om forsterkeren trekker for mye strøm en det batteriet klarer å levere får man spenningsfall uansett, samme faen om det er 4ohm,2ohm eller 1ohm. Såklart får man mer effekt i 1ohm, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke får spenningsfall i 4ohm heller. Jeg bare synes det var et latterlig dårlig argument i utgangspunktet, og du missforstår jo hva jeg sier totalt, jeg vet jo såklart hva ohms lov er, jeg er jo tross alt elektrikker. Skal riktignok ærlig inrømme at jeg lo litt når jeg leste det her(At strømmen øker ved lavere impedans, da faller spenningen osv hvis forsterkeren går tom for strøm. strømforsyningsdelen i en bilforsterker kan ikke gi "evig strøm"). :!: Tror du at forsterkeren trekker konstant like mye strøm uansett hva under en viss belastning eller hva? Hva tror du skjer når man skrur ned volumet? Endret 24. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Typisk aggressiv måte å svare på, uten evne til å forstå andre. jeg snakker om selve forsterkeren. ikke batteriet. tror du forsterkeren kan drive en 1 ohms last uten å miste spenningen på strøm railsene inne i forsterkeren? tror du forsterkeren klarer å bruke like mye strøm med 8 ohms høyttalere tilkoblet? har du peiling på hvordan en bilforsterker er bygget opp? Forklar hva som er hva på dette bilden og jeg tilgir deg. http://ampguts.realmofexcursion.com/Audiso...132/inside1.jpg Spenningsfall på batteriet er ikke så relevant på om forsterkeren har indre spenningsfall fordi de fleste forsterkere kan kompensere for dette, men selvfølgelig innenfor realitetens grenser. Endret 24. august 2009 av member-63169 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå