Diablo007 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hva kan man bli hvis man har bare tatt generell studiekompetanse. Altså ikke kjemi,biologi, fysikk og matte (s eller r) Det eneste jeg vet er jo at man kan bli Advokat og psykolog.. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Du kommer inn på alt i denne listen som er merket med GENS under kravkode, så lenge du har gode nok karakterer Edit: glemte link Endret 23. august 2009 av Überadri Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Jeg vil helst se jobbene, enn utdanningen. Litt lettere. Lenke til kommentar
simon11 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du kan få mange jobber innen salg. Der kreves det sjelden men enn studiekompetande. Ellers anbefaler jeg deg å sjekke manpower.no, og andre jobbformidlings tjenester. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Kjapt spm: generell studiekompetanse får man uavhengig av hvilken matte man velger på VGS? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Generell studiekompetanse er nettopp det navnet foreslår. Man -blir- ingenting. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Akkurat da skjønner jeg helt hvorfor så mange lærer sier at mange dører lukkes mtp. videre utdanning om man går 1P/2P. Er det så mye annet enn lege, veterinær og kjernefysiker man ikke kan bli med mindre man har S/R-matte? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Tilnærmet alle informatikkstudier.. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Pluss ingeniør og IT-support-person, da. Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Man kan jo bli NESTEN hva som helst med generell studiekompetanske, etter det jeg har lest idag. Utenom lege, ingeniør og sånn biovitenskap osv..altså kjedelige greier.. Lærerne vil jo at elevene skal ta fag som åpner flere dører. Men hvis maan ikke liker matte, hvorfor da ta R eller S matte? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fordi det å kunne regne med vektorer, integraler og differensialligninger er grunnleggende ferdigheter på lik linje med å kunne utrykke seg skriftlig og muntlig på norsk. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Gens oppnår en også ved 5år real kompetanse etter endt vg? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fordi det å kunne regne med vektorer, integraler og differensialligninger er grunnleggende ferdigheter på lik linje med å kunne utrykke seg skriftlig og muntlig på norsk. Jo, men så er det slik at man ofte har elever som enten er veldig filosofisk og teoretisk flinke, mens noen er skikkelig flinke på ligninger og integraler. Så er det også dette som gjør at de enten vil bli advokater eller astronomer. Og da trenger jo ikke advokat-spiren å ta R-matte. Er det ikke også slik at P-matten er over etter VG2, og at vedkommende dermed kan ta et annet fag som programfag, hvor den unge astronomen har R-matte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå