Furiouz Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg sliter litt med ustabilt nett her. Hastigheten er veldig varierende. Har 20mb linje fra canal digital, og bruker en dlink DIR-655 trådløs ruter. Når jeg laster ned med torrent ligger jeg på maks på 1.5 mb/s (syns dette er litt lavt?), men hastigheten går hele tiden opp og ned. Plutselig kan hastigheten synke til 50-70 kb/s en liten periode så går den opp igjen til 1,5 mb/s. Merker dette også når jeg surfer på nettet, når hastigheten er fin i uTorrent så går surfingen greit, mens når hastigheten til uTorrent er lav, så går surfingen mye treigere og sliter med lastingen av sider. Singalstyrken varierer fra 2-4 streker. Virker som det er singnalstyrken som påvirker dette? Noen tips til hva årsaken kan være, eller hvordan jeg kan få fikset sette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Sjølv om du har 20mb linje er det ikkje sikkert du får dette, på grunn av avstand frå sentralen. Ta denne testen her! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det er trolig signalstyrke og støy som er problemet. Du kan logge inn på routeren og endre kanal for å se om det har noen effekt. Videre kan det lønne seg å flytte litt på router og antenner på PC om mulig. Hvis du har mulighet til å laste ned en rask nedlasting så flytt på antenner mens du ser på hastigheten du får. Har du ikke en stabil nedlastingskilde så prøv en Linuxdistro fra UIO. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Sjølv om du har 20mb linje er det ikkje sikkert du får dette, på grunn av avstand frå sentralen. Ta denne testen her! Det er en kabelforbindelse det er snakk om her, så avstanden skal ikke ha betydningen her. Mest sansynlig er problemet det trådløse nettet, prøv å teste linjen med kabel på www.speedtest.net Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Takk for svar. Når jeg tar speedometertest med kablet forbindelse får jeg ca 19000 kbit/s, med trådløst varierer det alt fra 5000 kbit/s til 17-18000 kbit/s. Nettet var ikke like ustabilt tidligere, prøvd å resete ruteren, oppdatere firmwaren og byttet kanaler men merker ikke noe forbedring. I det siste så mister jeg forbindelsen iblandt, og må koble meg opp på nytt igjen hele tiden. Kan det være noe feil med ruteren? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Takk for svar. Når jeg tar speedometertest med kablet forbindelse får jeg ca 19000 kbit/s, med trådløst varierer det alt fra 5000 kbit/s til 17-18000 kbit/s. Nettet var ikke like ustabilt tidligere, prøvd å resete ruteren, oppdatere firmwaren og byttet kanaler men merker ikke noe forbedring. I det siste så mister jeg forbindelsen iblandt, og må koble meg opp på nytt igjen hele tiden. Kan det være noe feil med ruteren? Høres nesten slikt ut, da kablet nettverk fungerer utmerket. En ting til før du kan bytte routeren, har du testet med en annen bærbar pc? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå