Maranello Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lagde soverommet om til et svært pinhole kamera her en dag, artig å se effekten "live"! Finnes en del bilder på flickr av andre som har prøvd det samme, men helt spesielt å se det på egen vegg! Hadde ikke de beste lysforholdene, overskyet og en sol som tittet frem i ny og ne. Ikke så spennende motiv heller, men fungerte iallefall. Anbefaler andre å teste det samme, kanskje samle det i denne posten? Fremgangsmåten er den samme som når du lager pinhole kamera i liten skala selvsagt: :: Bruk et rom som er noelunde kvadratisk, med en tom vegg i motsatt ende av vindusveggen. (En god utsikt hadde jo også vært greit da... ) :: Prøv å få rommet lystett. Jeg brukte søppelsekker foran vinduet + tape... og mer tape. :: Lag et hull i det du dekker vinduet med. Her må du nesten prøve deg frem, jeg hadde et hull på størrelse med en 20-kroning, men med godt lys ute tror jeg at man får skarpere "projeksjon" med noe mindre hull. Tada! (Nå kaller jeg dette kingsize da, men fant nettopp denne linken: World's largest photo taken in defunct El Toro base hangar) Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Schtiilig Må prøves såsnart jeg finner et egnet sted. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Schtiilig Må prøves såsnart jeg finner et egnet sted. Du får gjøre det! Fant en film av noen som har litt bedre utsikt: Real Big Cameara Obscura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå