NorvegianDad Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Har lest gjennom noen tråder om samme problemet men ikke helt funnet løsningen. PC'en sto på når jeg gikk hjemmefra idag kl 10.00, da funket den helt fint, når jeg kom hjem kl 16.00 var den slått av og den vil ikke slå seg på igjen. Det har ikke vært lyn og torden her idag. Jeg har prøvd å koble ut strøm, batteri, resatt og så starte igjen, ingenting. Av og til tar viften på cpu'en en liten spinn, jeg hører en during/vibrering, tror det er harddisken som starter opp, slår seg av ettr et par sekunder. Det grønne lyset på Hk er på. PC'en er 3 år gammel. Kan det være BIOS batterier som har tatt kvelden? Har forresten nettopp satt i ny kjøler til CPU og skjermkort, men hadde måling på temperaturen i 5-6 dager etterpå og den var helt fin, ihverfall lavere enn før byttet. HK: MSI platinum K9N SLI (MS-7250) OS: Windows XP home Ed AMD am2 x2 4200+ Geforce 8800GT, 512 MB Noen som har noen lure ideer? Endret 26. august 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Prøv med en annen PSU, er sannsynligvis den som har tatt kvelden Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Off, hadde en liten mistanke om den jeg og, evt HK. Jeg får høre rundt om noen som har en PSU, men kjenner ikke mange som tilfeldigvis kan ha en sånn på lager Er det noen måte å feilsøke den på, jeg kan få tilgang til multimeter. Har aldri byttet PSU eller hatt noe å gjøre med det før heller. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du kan prøve å bytte RAM også Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Ok, får se om jeg får gjort noe med det i løpet av uken, har lest litt gjennom HK-user guiden,fant noe interresant. En liten viktig ting, jeg sa vist litt feil i første posten, lyset til LAN-kabelen lyser grønt, jeg har en USB-kontroller med 4 LED pærer på som skal indikere feil på PC'en, de er helt døde, ingen lys i det hele tatt. Sto ikke noe om det i manualen, der sto det bare hvis de var rød og grønn så er problemet sånn og sånn. Ble bare litt skumlesing nå, skal spille kamp nå så blir nok ikke noe spilling ikveld nei takk for hjelp Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Fant ut av det til slutt, det viste seg at det var et loddepunkt på zalman-kjøleren til GPU'en som var løsnet slik at viften hadde kommet utav posisjon og kom borti kjøleribbene, den har da sluttet å rotere og dermed ødelagt skjermkortet.Kan tenke meg at den har stått og godgjort seg i noen timer ja . Men skal ikke skjermkortet slå seg av ved overoppheting? Bruker desverre mitt gamle skjermkort nå (7900GT 512 MB), men har bestillt meg et nytt et Asus HD4870 512MB til en ok pris, 940 kr inkl frakt. Utrolig kjedelig, men det kommer noe godt utav det, HD4870 er vanvittig mye bedre enn det jeg brukte 8800GT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå