Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virus tatt over administrator

Anbefalte innlegg

Har e alvorlig problem på min stasjonære pc. Jeg fikk et virus i går, men da kjørte jeg antivrus å fikk slettet det. Når jeg skulle skru på pc'en i dag, funket ingenting.Prøvde kjøre den på vanlig måte, det tok ca 30 min før den var skrudd seg på, først var den helt svart.Jeg prøvde da å kjøre virus program, men da måtte jeg plustelig laste virus programet ned på nytt , som selføgelig ikke gikk. Hvis jeg prøver å kjøre den i sikkermodus blir også skjermen svart, og det står sikkermodus i alle hjørnene på skjermen. Vet ikke hva det er, men den er sykt treig... når pc'en(etter 30-45 min) kommer til innloggingen er administratoren der, og passordet vet jeg ikke.

Endret av thefugl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, skal huske det til nestegang. Går faen ikke ann å formatere driten heller, den sier at det er programmer som kjører, selv om ingenting kjører. Nå har viruset tatt over administrator også...Jeg kaster den ut av vinduet snart...Uasnett hva jeg logger på med, om det er sikkerhetsmodus, eller vanlig får jeg ikke nettet til å funke, så får ikke lastet ned noe.. Og på oppgavelinjen er det ingenting..Når jeg prøver å kjøre scan med advanced systemcare, kommer det en melding osm bare administrator tilgang. McAfee funker ikke. Og counterspy jeg innstalerte for litt siden, kommer det bare opp å innstallere på nytt!

Lenke til kommentar

Det går nok an å formatere.

Finn frem Windows-cd'n, eventuelt Recovery-cd'ne, etter hva du fikk med da du kjøpte den.

Stikk inn cd'n og boot fra den. Den vil guide deg igjennom installeringen av Windows på nytt.

Merk at du vil miste ALT du har på C: om du gjør dette.

Men jeg ville forsøkt med en post i Antivirusprogrammer og datasikkerhet, da folka som "henger" der har god peiling på hvordan man kan fjerne slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...