Gå til innhold

Kjøp av iMac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

I det siste har jeg blitt veldig interessert i å kjøpe en iMac. Værsåsnill, alle "Apple-haters" spar dere for "fanboy" kommentarer.. Jeg kjøper Mac på grunn av det enkle operativsystemet og alle de fantastiske musikk- og redigeringsprogrammene man kan ta i bruk, som man ikke finner på vanlige PC-er.

Kjøper 24", billigste versjon.

Det er noen spørsmål jeg har angående en iMac, så jeg håper dere kan svare.

1. Jeg har fått med meg at det ikke finnes HDMI-inngang/utgang på iMac'n, men finnes det en vanlig inngang for å koble maskinen til TV?

2. Man kan koble en elektrisk gitar til iMac'n, men hvilke "mellomkabler" trenger jeg for å få til dette?

3. Har allerede en trådløs router i huset, og har ned-og opplastnings hastighet på henholdsvis 1.3mb/s og 300kb/s. Har iMac'n et vanlig nettverkskort som gjør så jeg får koblet meg rett opp på nettet? Ville du foreslått noe for å optimalisere hastigheten?

Innlegget kan bli oppdatert med flere spørsmål.

Takk!

1.- Du kan kjøpe en miniDP til HDMI adapter, men den vil kun overføre bilde. Lyd kobles til gjennom lydutgangen

2.- Sjekk Apogee GiO

Er det noe slikt du tenkte på?

3.- iMac kan kobles med ethernet kabel, ja.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne hardware tall i en iMac med kunnskap du har om hva som er bra i en PC....

Mac's er noe helt annet, men de er bare faens dyre ... Men den billigste 24" er MER en bra nok.

Følger med tastatur og mus og alt. Du kan se på apple.no/mac

Ellers kan du kjøpe på steder som komplett eller mpx men da konfigurerer du den ikke selv og frakta er ikke gratis.

Lenke til kommentar
Om 2,4GHz er bra/ikke bra, kommer helt ann på prosessoren. GHz er egentlig en litt absurd måte å måle ytelse på.

Det er core duo som han skrev tidligere. Og selvfølgelig er en core duo på 3.0 Ghz raskere enn en på 2.4, jeg ser ikke helt den absurde delen i det. Men 1GB minne er fortsatt altfor lite.

Lenke til kommentar
Nå må dere huske at en iMac ikke kan sammenliknes med en stasjonær, men nærmere en bærbar.

Om 2,4GHz er bra/ikke bra, kommer helt ann på prosessoren. GHz er egentlig en litt absurd måte å måle ytelse på.

Kan ikke sammenlignes med en stasjonær??

Er det unskyldningen for at Apple gjør kunstykket å pakke all hardware inn i en skjerm som gjør den mer eller mindre uoppgraderbar?

Imac er synonymt med amputert

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...