advo Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei. Kjøpte meg en w995 igår, kobla den opp mot trådløsrouteren. Det funka fint. Men når jeg går innpå f.eks youtube, så står det "you are roaming osv, please check prices with your provider" Trodde den automatisk brukte trådløsnettet når jeg har aktivert wifi? Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Samme her. Får samme spørsmålet. Hender også at det står at jeg ikke er i "home network" når jeg sender meldinger, selvom jeg har Tele2 - telenor tilkobling. Bruker alle nettbaserte programmer automatisk wifi nettet når det er koblet til? Har også et annet problem: Når jeg lader telefonen, så lader den til 99%, men aldri til 100% - dvs at den konstant står hele natta og prøver å lade til 100% Beklager at jeg stiller nye spørsmål i tråden din, uten å ha noe svar til deg. Men tenkte at det var bedre å spørre her enn å lage en ny tråd. Edit: Får heller ikke Wayfinder Navigation til å fungere. Det står bare "GPS receiver does not receive signals. ..." Mens google maps klarer helt fint å finne posisjonen min. Edit2: Slettet wap innstillingene mine for å sjekke hvem av programmene som fungerte uten wap på telefonen men med wifi. Google maps, youtube programmet, opera mini, snapto, trackid er de programmene jeg har prøvd, og de fungerer IKKE uten wap innstillinger. SE sin nettleser fungerer, og playnow arena fungerer. Det er ganske ubrukelig i grunn. Håper på en upgrade som fikser dette. Endret 4. desember 2009 av night_mare Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Trodde den automatisk brukte trådløsnettet når jeg har aktivert wifi? Hei! På min W995 er det iallfall slik at når hjemmenettet er aktivert, så bruker telefonen hjemmenettet når jeg sjekker epost og surfer. Men jeg ser at den kobler seg ikke opp automatisk, selv om jeg er hjemme, jeg må hver gang manuelt aktivere nettverket. (Har ikke aktivert nettverk konstant, ettersom det visstnok stjeler mye strøm). Lenke til kommentar
backup Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Default er wap, wifi må manuelt aktiveres, men nettverktilkoblingen kan settes til automatisk og da kommer det grønne wifi-internett ikonet opp hvis det aktuelle nettverket er innen rekkevidde, men det kan ta noen sekunder før tilkoblingen er klar. At det grønne wifi-internett ikonet kommer opp, betyr imidlertid ikke nødvendigvis at mobilen kommer ut på internett med wifi, fordi ikonet (desverre) også godt kan komme opp om det ikke er helt samsvar mellom mobil og ruter som for eksempel at feil wep er tastet inn på mobilen eller det er satt inn feil mac i ruteren. Har selv blitt lurt av dette. Fant ut av problemene ved først å sette nettverket til åpent, da funket wifi, da skjønte jeg at det måtte være feil wep eller mac, det var wep, som må tastes inn som hex. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Men jeg kjører åpent nett, og med fullt med signaler, så funger bare den innebygde nettleseren og playnow arena og innebygde email funksjonen. Resten av programmene lener seg kun på wap. Trenger jeg en "internett" profil? Slik at programmene forstår hvordan de bruker internett? Lenke til kommentar
backup Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Internettinstillingene fra nettleverandøren må være lastet ned på mobilen. Kjører man åpent nettverk må det på mobilens sikkerhetsinnstillinger være huket av for Åpent. Bruker man wep, må det på mobilen være huket av for Åpent wep. Kort sagt, det må være samsvar mellom sikkerhetsinstillingene på ruter og mobil, at det grønne wifi-internett ikonet kommer opp, garanterer ikke for dette (desverre). Kan anbefale opera mini 5 beta. Den er bra på flere måter, mellom annet blir på min W995 lyden mye bedre på youtube-videoer med opera mini enn med det innebygde youtube programmet. Lenke til kommentar
JimmyDylte Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Årsaken til at telefonen gir melding om at den roamer er at forbindelsen ikke stemmer overens med SIM-kortet. Det er altså ingen feil, og telefonen benytter i förste rekke Wlan for eksempelvis YouTube. Jimmy Dylte, Sony Ericsson Contact Center Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Årsaken til at telefonen gir melding om at den roamer er at forbindelsen ikke stemmer overens med SIM-kortet. Det er altså ingen feil, og telefonen benytter i förste rekke Wlan for eksempelvis YouTube. Jimmy Dylte, Sony Ericsson Contact Center Nei, det gjør ikke min. Sletter jeg wap innstillingene og kobler til wlan, fungerer det ikke. Prøver jeg med wlan og med wap innstillinger lagret på telefonen, så bruker den wap (kan sjekke at den ikke bruker wlan via routeren, så dette er jeg sikker på). Derimot om jeg endrer Internet settings til custom, og setter den til å bruke en "data account" som jeg har lagd selv, som heter Wifi og hvor jeg har satt APN til routerens ip (192.168.0.1). Da bruker den wifi istedenfor wap. Kronglete Og sånn BTW: Slider count (på Service menyen -> service info -> Slider count) fungerer ikke . Tipper de klør seg godt i huet om de noensinne får inn den telefonen på reklamasjon og sjekker slider count. Og reklamasjon blir det nok etterhvert, for den har litt/endel slark etter noen ukers PEN bruk. Endret 4. januar 2010 av night_mare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå