Sailfish Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei! Jeg har et problem ved at bassen på PC-anlegget mitt, Logitech z-5500, spiller for lavt i forhold til resten av anlegget Noen som vet om et program som kan styre de forskjellige enhetene i PC-anlegget mitt? Håper noen kan hjelpe meg Mvh, Tom-André Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vel, har du sjekket kontrollenheten om alle nivåer er rett der? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Se om programmet du bruker til å spille av musikk har innebyggd equalizer. Har det det kan du bare justere opp bassen Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg er også på utkikk etter et slikt program. En universal equalizer. Opplever at bassen er noe for høy, og den er satt på det laveste rent fysisk (Logitech X-230). Å kjøpe en forsterker er selvfølgelig en måte, men uaktuelt for meg. Kanskje det finnes en modifisert driver til lydkortet? Bruker SigmaTel og finner ingen egen equalizer der. Spotify har så vidt jeg vet ingen equalizer, så her hadde det vært ganske OK hvis det fantes ekstern programvare. Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Vel, har du sjekket kontrollenheten om alle nivåer er rett der? Ja, men der kan jeg bare stille "sub", "center" og "surround" og sub er fortsatt alt for lav selv etter innstilling til fullt Før jeg formaterte PCen for et par uker siden hadde jeg en Creative universal-equalizer som funket ganske greit, men savnet også der muligheten til å kunne stille kanalhøytalerene lavt og subben høyt for å få masse bass ved passe musikkvolum. Se om programmet du bruker til å spille av musikk har innebyggd equalizer. Har det det kan du bare justere opp bassen Når jeg spiller av i Windows Media Player så bruker jeg den innebygde equalizeren, som hjelper litt, men ikke så alt for mye. Syns også det hadde vært kjekt med en slik universal-equalizer og en kontroller hvor man kan stille nivået til hver enkel høytalerenhet for bruk når jeg hører på youtube m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå