Gjest medlem-98070 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fått tilbud om å kjøpe 2 stk. Kenwood 3011 (12") i kasser til 2800 kr. Er dette no bra? Jeg har vel ikke noe spes peil på bilstereo, men vil ha en bra bass som kan spille litt. Hva slags musikk er den best på, tåler den mye etc? Jeg er ikke på noe konkurransenivå, vil bare ha god lyd til all type musikk og valuta for penga Finnes det originale kasser til disse elemente forresten? Får kjøpt de i uoriginal ferdig kasse fra butikken så regner men regner med at det er bra nok? Også vurdert Rockford Stage 2 punch 12", men hørt en del dritt om Rockford idetsiste og at du får lite for penga... Takker for tips, bør helst bestemme meg iløpet av dagen Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Ville heller gått for andre merker som b2, groundzero, audiopulse, btl osv, men den basseren fungerer nok helt greit. Skal sies at orginale kasser ofte er dårligere en de uorginale. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hmm daså! Noe spesifikt til 3-5 lapper som spiller betydelig bedre? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hva er du ute etter da? Noe som spiller skikkelig høyt og dypt, eller er det lydkvalitet som kommer i fremste rekke? Jeg kan ihvertfall anbefale b2audio de spiller sinnsykt til prisen. Hva slags forsterker har du? Du kan lese om de forskjellige modellene på b2audio.no. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kjenner jeg er litt skeptisk til B2audio når jeg ser på sidene dems, men vi får se når jeg får prislista, hehe... To av de monoforsterkerene er jo samme som soundmagus, og noen av subene ser ut som de er laget på samme fabrikk som GZ, og da har de jo litt å leve opp til Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hvorfor skeptisk? Det er et ganske nyimportert merke her i norge, men har vært i salg en stund i andre land. Men av det jeg har hørt, av folk som faktisk har hørt de forskjellige subene live har de bare fått skryt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Vil at det skal spille høyt og dypt med rimelig lydkvalitet, og funke til flere typer musikk. Hadde kicker 2x12" før, og det funket bra til visse typer hip hop og techno, men f.eks metal/rock ble ofte bare bråk. Akkurat nå har jeg bare DLS CA 12 1x500w, men tenkte kjøpe en Harman Kardon forsterker som var på tilbud fra 5000 til 2500 kr, men husker ikke hvor bra den var, noen som vet hvem det er kanskje? Det var monoblokk og en "bestselger" Også settpå Kenwood 9104d 1800w Noen som evt. kan anbefale noe bedre? Som gir maks ut av bassen uten å være mer enn jeg trenger og ikke altfor dyrt. Har hodlt på lenge å kikke etter bass og forsterker, og siden jeg har lite peiling og ikke orker så mye "studering" så lurer jeg bare på om dette kjøpet er et bra kjøp eller om det er noe annet som er mye bedre Endret 24. august 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 HK forsterkeren: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=4082&a...;id=&vn=736 Sammen med denne suben: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=4527&a...;id=&vn=736 så får du noe som spiller bra Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Ang. kenwood bassen så var den for stor for bilen min -_- så må lete litt til og finne en mindre kasse. Utsetter det litt, venter med forsterker til jeg har bass og har prøvd den gamle forsterken jeg har nå Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Lage kasse selv, så får du noe som passer perfekt Evt hvis du bor i nærheten av meg (vestfold), så kan jeg bygge for deg... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Er altfor lat, vil bare kjøpe noe ferdig og sette rett inn Problemet med bagasjerommet mitt er at det er smalere nederst, så blir det litt bredere oppover, kom på at jeg kanskje kan sette noe under kassen for å få det til, må ut og sjekke etterpå Takker for tilbudet cossiemk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå