Inc Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg har to notisblokker stappet full med lange passordlignende kombinasjoner. Passordene skal jo være sikre som igjen fører til lange linjer med tall, bokstaver og tegn i små og stor utførelse. Og med alle de stedene som passord kreves blir det en hel del av de. Minuset er å drasse med seg de to blokkene over alt og kitisk blir det når man glemmer de igjen. Prøver å finne en bedre løsning på dette og håper på innspill, gjerne egne erfaringer. Og ja, jeg har lest om han luringen som har alle passordene i hodet og husker dem ved å assosiere diverse ting med tang. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg har to notisblokker stappet full med lange passordlignende kombinasjoner. Passordene skal jo være sikre som igjen fører til lange linjer med tall, bokstaver og tegn i små og stor utførelse. Og med alle de stedene som passord kreves blir det en hel del av de. Minuset er å drasse med seg de to blokkene over alt og kitisk blir det når man glemmer de igjen. Prøver å finne en bedre løsning på dette og håper på innspill, gjerne egne erfaringer. Og ja, jeg har lest om han luringen som har alle passordene i hodet og husker dem ved å assosiere diverse ting med tang. Tenkte du på et program eller? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Finnes mange programmer, men er de til å stole på?. Ser helst andre alternativer. Jeg kan da umulig være den eneste med dette problemet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du kan bruke passordfunksjonen på Sony-Ericsson mobiler om du har en. Eller du kan lagre på mail. Eller du kan lage din egen side der de ligger lagret med et hoved bruker/passord. Finner mange nettjenester som tilbyr diverse løsninger men er du som meg så er du sikkert litt paranoid og skeptisk på å legge de ut på www. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Etter litt søk, prøving og feiling har jeg satt min lit til denne tjenesten. Satser på at de driver sikker butikk https://lastpass.com/ At de har med s i http er jo alltid et bra tegn Endret 27. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Skriv opp alle passordene i KLARTEKST i notepad også krypterer du .txt fila, sånn har jeg det. Ville ikke ha hatt alle passordene mine lagret på en netside.. Viss du bruker TrueCrypt så tar det kanskje 10-50 år (avhengig om hvilket passord du velger) for og knekke krypteringen og da må du ha en PC til minst en milliard. Endret 29. august 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Skriv opp alle passordene i KLARTEKST i notepad også krypterer du .txt fila, sånn har jeg det. Ville ikke ha hatt alle passordene mine lagret på en netside.. Viss du bruker TrueCrypt så tar det kanskje 10-50 år (avhengig om hvilket passord du velger) for og knekke krypteringen og da må du ha en PC til minst en milliard. Passordene blir ikke lagret i klartekst på serveren.. Blir ikke engang sendt i klartekst Endret 29. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 For og være paranoid, hvordan vet du det? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 256 bit aes kryptering før de sendes, så ja, de er krypert på server: skal kose seg lenge med å knekke den.. vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå