l3dx Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Hei hå. Har problemer med å finne årsaken til problemer med en PC. Den låser seg fullstendig, og eneste utvei er en "hard reboot". Lyden låser seg også, og høres ca ut som et godt gammeldags hakk i plata. Sålangt kan jeg ikke se noe mønster for når det skjer. Har prøvd å kikke litt i event loggen(Windows logs -> System), men finner ikke noe som gjør meg noe klokere, annet enn at "previous shutdown was unexpected". Prøvde også å sjekke dump-fila, men det ser ikke ut til at den rekker å ta en dump. Her er hva jeg har prøvd så langt: Oppgradere BIOS Memtest86+ (8 passes) Prime95 tortur i 1 time Nyeste skjermkortdrivere Noen tips til hva det kan skyldes, evt hvilke andre hardware-diagnoseverktøy jeg kan kjøre? Screenshot fra hwmonitor: Endret 23. august 2009 av l3dx Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Den temperaturen du visstnok har på skjermkortet, er det like etter belastning? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Det er under belastning. Er et vifteløst kort(GeForce 8500 GT) Endret 23. august 2009 av l3dx Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Er det ved spesielle anledninger maskinen låser seg, f.ex ved spill? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Nei, det er ikke nødvendigvis det. Noen ganger ved spill, men også når det kun surfes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå