Gå til innhold

360 nettverksproblem trådløs

discostu

Anbefalte innlegg

Skulle hjelpe min svigerbror med sin 360 her om dagen og siden jeg selv ikke eier en og egentlig aldri har brukt en fant jeg det litt vanskelig.

Så, her er dealen.

Kjøpt wireless adapter, plugget inn i usb porten.

Den lyser rødt, noe som ifølge microsoft betyr at den fungerer.

Finner fram nettverksinstillingsmenyen på 360 og skriver inn ip, gateway, subnetmasken og tilogmed dns. Ingenting skjer når jeg prøver "test connection."

Har også prøvd automatic uten hell.

I huset er det en jensen trådløs ruter med WEP kryptering (noe xboxen skulle takle glatt). Den kjører heller ikke 802.11n som jeg så 360 ikke støttet (måtte sjekke for det).

Har 2 pcer i huset som får koblet glatt til trådløse.

Har også prøvd å flytte 360n nærmere routern for å sjekke om det kanskje kunne være signalet, noe det ikke var. Så, herfra og utover er jeg helt tom for ideer.

En ting til, har ikke 360 noen form for "søke etter nettverk" slik både ps3 og wii har? Det er jo isåfall helt ubrukelig.

Lett igjennom de fleste menyen uten å finne noe som helst angående dette. Mulig jeg ikke finner det pga jeg ikke vet hvor jeg skal lete.

Hva skjer da om det feks er mange trådløse nettverk rundt i nabolaget og man har på automatic? Hvilken vil den egentlig koble seg til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det her var jævla merkelig.

http://www.youtube.com/watch?v=jUqjZxqS_0w

ta en titt på den videon her, sjekka for å se om det var noe jeg gjorde feil og den øverste menyen der, wireless saken eksisterer ikke på min svigebrors 360 i det heletatt...

Er det noe som må installeres eller oppdateres for at den menyen skal dukke opp? Usb saken lyser jo rødt, så den har jo tydeligvis fått strøm via usbporten.

Lenke til kommentar

PLugg ut adapteret, slå på konsollen og gå til nettverkinnstillinger -> velg restore to factory default under additional settings så restarter du konsollen og plugger i adapteret

Om den ikke søker etter nettverk da, prøv å koble adapteret i en annen USB plugg!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøver her jeg istedenfor å lage en ny tråd siden problemet mitt nesten er identisk. Jeg har kjøpt meg trådløs adapter, og når jeg tok det på, og gikk inn på nettverks innstillinger, så ser jeg at den finner ut Wireless Mode automatisk, det nettverket jeg er på. Men den finner ikke noe på IP settings eller DNS settings. Hva er det som kan være problemet? trådløsen, lyser rødt som jo betyr at den funker osv?

tar gjerne imot hjelp, vil spille COD MW2! :p

Lenke til kommentar

Ikke vits å kjøpe nytt om du ikke trenger. Det er Automatic/Manual Settings (eller hva det står) med IP og det hele. Så har du Advanced Settings (eller hva det står xD) og der skal ikke noe stå, det skal stå helt åpent, dette var problemet mitt da jeg koblet opp første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...