Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Jeg har lenge hatt lyst til å lære meg å spille gitar og men jeg har et parr spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Mitt kunnskapsnivå på dette områdetet er relativt lav så venligst undskyld eventuelle dumme spørsmål. For det første vilken el-gitar bør jeg kjøpe? Jeg trenger altså en gitar som passer for nybegynnere og ikke er så alt for dyr, jeg tror noe i 1000-2000 Kr klassen er passende. Jeg er total nybegynner, jeg lærte noe akustisk gitar for lenge siden men jeg har glemt alt sammen nå. Jeg kan heller ingen andre instrumenter. Når det gjelder en forsterker, jeg planlegger å kjøpe en ny MacbookPro i den nermeste tiden. Og jeg er veldig interesert i å bruke gitaren sammen med Garageband. Trenger jeg en forsterker eller kan jeg med noe ektra utstyr bruke Macbooken til dette? Når det gjelder selve det å lære å spille gitaren så tror jeg ikke jeg ville giddet å gå til et gitar kurs eller noe slikt i lengden. Jeg har derimot sett en del på diverse programmer og video toturials man kan kjøpe. Har sett litt på blant annet: Learn & Master Guitar. Er det noen som har erfaring med denne eller annet software eller video toturials, hva er best og hva bør jeg kjøpe? Alle andre relevant tips og forslag er naturlighvis velkommne. Endret 23. august 2009 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei! Det finnes veldig mange tråder her med samme tema som ditt. Anbefaler deg å sette av en time eller to på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=391636 Nevnte tråd er stappfull av tips og anbefalinger, men du må som sagt bruke litt tid. Lykke til! Lenke til kommentar