Gå til innhold

R1 Matematikk, vg2


Larsemão

Anbefalte innlegg

Jeg står ovenfor valget mellom R1 og P matte. Går idrettslinje så det er nevnt.

Problemet mitt er at jeg liker ikke matematikk noe særlig, men jeg er flink i det. Fikk 5'er som sluttkarakter på 1T.

Det jeg lurer på, er hvilke høgskoler/etc som man trenger R1 for å komme inn? Eventuelt, man trenger sikkert kjemi, fysikk osv også? Og det får ikke jeg tatt på idrettslinja, så er det i det hele tatt noen vits da å ta R1 for meg?

 

Håper dere forstår hva jeg lurer på, skjønner ikke helt hvordan dette opplegget funker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg ser den, men såklart for å ha flest muligheter åpne er jo studiespesialiserende og spesiell studiekompetanse det beste, men når du har valgt Idrett er jo dette utelukket med mindre du tar opp de resterende realfagene.

 

Men det er fortsatt et vell av studiemuligheter med generell studiekompetanse, det som virkelig teller er å få gode karakterer i de fagene du har!

Lenke til kommentar

Kom deg gjennom R1. Tilsvarer S1+S2 de aller fleste steder og selv om det kan være ganske krevende til tider er det verdt det. I motsetning til P som ikke kommer til å tjene deg noenting bortsett fra litt mindre arbeid. Lukker mange dører for deg senere og du kan bli nødt til å ta matte opp igjen som privatist. Ikke verdt det spør du meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...