omh69 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Hei, vurderer sterkt å kjøpe Canon EOS 500 D, men er usikker på hvilket objektiv jeg skal kjøpe sammen med kameraet. Objektivet vil være det første og og kanskje mitt eneste objektiv. Derfor er det viktig for meg at jeg får et allroundobjektiv til en god pris, samtidig som det er lyssterkt. Altså mest mulig for pengene. Takker samtidig på forhånd for gode forslag. mvh Ole Magne Endret 23. august 2009 av omh69 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hvis du kjøper det med kit objektiv er vel det en 17-55IS tor jeg, og den er da OK. Hvis du kjøper bare hus, kan jeg anbefale Tamron 17-50 som normalzoom, den har ikke IS men til gjengjeld er det et lyssterkt objektiv. RandiA Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Anbefalt lesning: http://www.the-digital-picture.com/Canon-L...rpose-Lens.aspx Om Tamron 17-50 (som jeg også har, og er veldig fornøyd med): In the Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens, we have a very useful tool. Since it is small and light, we can take it everywhere. Since it is fast (f/2.8), we can use it in low light and indoors - and to stop action. Since it has very good image quality, we can use it for important shots. This list along with a nice general-purpose focal length range fills the requirements of a huge range of photographic opportunities (I'll let you think of them). For the price, the Tamron 17-50 is a bargain lens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå