Zoxom Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hallo:) Jeg har en bærbar Fujitsu Simens pc. Harddisken på denne røyk, så jeg måtte kjøpe en ny. Når jeg har fått den nye harddisken, satt den inn, og jeg skal starte pcen, forblir skjermen svart! Jeg vet at det ikke er OS eller drivere på harddisken, men hvordan skal jeg få inn xp? -Zoxom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Windows XP må du installere fra et installasjonsmedium du har. F.eks en CD. Du fikk sikkert Windows XP ferdig installert på den bærbare da du fikk den, da ligger installasjonsfilene på den harddisken som ble ødelagt. Du kan nok kontakte Fujitsu Siemens for å få tilsendt en CD med dette på. Du må da oppgi ID-en på maskinen din og produktnøkkelen. Dette står på baksiden av maskinen. Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Windows XP må du installere fra et installasjonsmedium du har. F.eks en CD. Du fikk sikkert Windows XP ferdig installert på den bærbare da du fikk den, da ligger installasjonsfilene på den harddisken som ble ødelagt. Du kan nok kontakte Fujitsu Siemens for å få tilsendt en CD med dette på. Du må da oppgi ID-en på maskinen din og produktnøkkelen. Dette står på baksiden av maskinen. jeg har cden, men ingenting skjer når jeg setter den inn! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du må mest sannsynlig sette opp oppstartsrekkefølgen. Du må da inn i BIOS. Rett etter at du har trykt på power-knappen, så prøver du å trykke mange ganger på Del, F2, F8 eller F10. Da skal du få opp en blå side med litt forskjellig informasjon. Let frem i menyene og du skal finne noe om 'boot order'. Sett CD-ROM til å være først. Håper du finner ut av dette. Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Du må mest sannsynlig sette opp oppstartsrekkefølgen. Du må da inn i BIOS. Rett etter at du har trykt på power-knappen, så prøver du å trykke mange ganger på Del, F2, F8 eller F10. Da skal du få opp en blå side med litt forskjellig informasjon. Let frem i menyene og du skal finne noe om 'boot order'. Sett CD-ROM til å være først. Håper du finner ut av dette. Ja, dette skal jeg prøve:) tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Legg gjerne ved det som løste ditt problem og lukk tråden (øverst til høyre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå