Taugooneren Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...oductTabcontent Dette er jo en PC med prossesor AMD Phenom X4 Dual Core 9650 med en hastighet på 2.3GHz, vil det si at den tilsammen går på 9.2 GHz? Det er noe jeg ikke kan forstå i og med at den er såpass billig. Om prossesoren er det svakeste punktet på denne PCen, så er det 6GB RAM, det vil vel øke FPS betraktelig? Hvis jeg kjøper PCen vil jeg skifte skjermkortet med Sapphire Radeon HD 4850 med 512MB, om det kan gjøres. Jeg spiller FSX med addon som REX, SKai traffic 2.3, Active Sky X. Dagens PC lar meg ikke lande på flyplasser som Heathrow, JFK, Schiphol eller andre super airports. Ene sekundet er jeg på 100ft, neste er flyet på bakken og sjelden i god forstand. Jeg vet jeg kan justere på grafikken og trafikken, men da får jeg liksom ikke den samme realistiske følelsen av spillet, så jeg har i stedet holdt meg til international airports, eller mindre flyplasser, som Sola, mens Gardermoen går akkurat. Jeg har ikke grafikken på fullt, overhodet ikke, det er trafikken som er den største fps bremsen. Vil denne PCen med 6GB RAM og forhåpentligvis Sapphire Radeon HD 4850 la meg lande i Los Angeles med 100% trafikk med en fps på over 10? Lenke til kommentar
emva Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei. vil det si at den tilsammen går på 9.2 GHz? Hadde det bare vært så vel. Et fint bilde på dette er: en bil blir ikke raskere uansett hvor mange hjul du slenger på. Hiv inn en større motor (prosessor) så går den raskere. Forskjellen mellom en prosessor som bare har 1 kjerne og en prosessor som har 4 kjerner er at den kan gjøre 3 flere samtidige oppgaver. Om prossesoren er det svakeste punktet på denne PCen, så er det 6GB RAM, det vil vel øke FPS betraktelig? Kjøp et 64bits opperativsystem hvis du har over 4 GB minne. Skjermkortet er det svakeste punktet vil jeg si. GT 120 er et annet navn for 9500 GT. 4850 vil kjøre FSX ganske bra, 26 fps ved full grafikk og 1680*1050 link Lenke til kommentar
Taugooneren Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Hei. vil det si at den tilsammen går på 9.2 GHz? Hadde det bare vært så vel. Et fint bilde på dette er: en bil blir ikke raskere uansett hvor mange hjul du slenger på. Hiv inn en større motor (prosessor) så går den raskere. Forskjellen mellom en prosessor som bare har 1 kjerne og en prosessor som har 4 kjerner er at den kan gjøre 3 flere samtidige oppgaver. Om prossesoren er det svakeste punktet på denne PCen, så er det 6GB RAM, det vil vel øke FPS betraktelig? Kjøp et 64bits opperativsystem hvis du har over 4 GB minne. Skjermkortet er det svakeste punktet vil jeg si. GT 120 er et annet navn for 9500 GT. 4850 vil kjøre FSX ganske bra, 26 fps ved full grafikk og 1680*1050 link Takk for svar! Ville du anbefalt denne PCen til FSX i denne prisklassen? En annen ting; Hvordan kan jeg finne ut strømforsyningen til denne PCen? Hvis den er over 550W er det vel bare å bytte skjermkort og ane fred og ingen fare, eller? Om jeg ikke finner svaret i dag på nettet, ringer jeg Packard Bell i morgen. Endret 23. august 2009 av Taugooneren Lenke til kommentar
emva Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det er en fin PC til den prisen, eneste er jo skjermkortet, men det bytter du jo ut med et 4850. Tviler på at den er over 550W, men du kan sende en e-post til elkjøp å spørre om det. 9650: 100W 4850: 227 HK: 30W HDD: 20W = 377W Det vil si at en 400 watts PSU holder også, nå har jeg lagt litt på med vilje. Man bør ha litt mer for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Taugooneren Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Det er en fin PC til den prisen, eneste er jo skjermkortet, men det bytter du jo ut med et 4850. Tviler på at den er over 550W, men du kan sende en e-post til elkjøp å spørre om det. 9650: 100W 4850: 227 HK: 30W HDD: 20W = 377W Det vil si at en 400 watts PSU holder også, nå har jeg lagt litt på med vilje. Man bør ha litt mer for sikkerhets skyld. På pakken til Rapphire kortet mitt står det minimum 450W, recommended minimun 550W. Jeg må nok ringe til Packard Bell. Jeg ringte til Elkjøp og spurte om strømforsyningen; "Det er en vanlig kontakt du setter in i veggen". lol Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vil heller anbefale deg å ta turen innom Komplett.no eller Netshop.no hvis du skal kjøpe spill-pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå