Gå til innhold

Hva synes dere om å fjerne "antall innlegg"?

Anbefalte innlegg

For de som er redd for spam - selv med "usynlig" teller, å ønsker at Off-topic poster ikke skal telle med, har jeg bare en ting og si: Dårlig idé. Det vil flytte den påståtte "spamen" rundt i alle de andre forumene. Noen få brukere vil uansett jobbe for og få mange poster. Da må de nødvendigvis komme i alle andre forum bortsett fra off-topic...

PS, ikke bli overrasket om en tulling legger antall poster i signaturen :o :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er ok å se hvor mange poster en person har hatt.

Personlig ser jeg fort hvem som har peiling eller ikke.

Det å kunne formulere seg på en korrekt måte, uten innslag av "fjortisspråk", er jo som regel et tegn på at vedkommende har vært våken i timene på skolen.

Vet for eksempel at ATwindsor og whopass cheese har endel peil innen elektronikk og Hi-Fi, og leser deres innlegg med stor interesse.

Det at enkelte bruker postcounten som en penisforlenger får meg bare til å føle medlidenhet overfor dem.

Stakkars folk sier nå jeg. De må ha det stusslig hvis de synes det bringer noen grads av økt status og selvtilfredshet.

Dette blir en liten digresjon, men jeg synes ellers det florerer med skrivefeil og grusom grammatikk.

De som sliter med dysleksi eller liknende er selvfølgelig uforskyldt i dette, men sett under ett må da forumet ha en overrepresentasjon av dyslektikere.

Lenke til kommentar
Dette blir en liten digresjon, men jeg synes ellers det florerer med skrivefeil og grusom grammatikk.

De som sliter med dysleksi eller liknende er selvfølgelig uforskyldt i dette, men sett under ett må da forumet ha en overrepresentasjon av dyslektikere.

La det heller være en digresjon.

Og hvem er det som bruker sin postcount som "penisforlenger"?

Lenke til kommentar

Haha helt utrolig. Penisforlenger. Og kem i huleste er det som tror at de som har mange poster har mest peilingen? Det betyr heller ikke at de som har en del poster ikke har peilingen heller. Skal vi heller avslutte hele dritten før det kommer enda mer ut av kontroll med idiotiske påstander.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men det er mye man kan irritere seg over. En grunn kan være dårlig typografi. F.eks. linjeskift etter hver setning, slik at et avsnitt blir oppdelt og gir dårlig leseflyt. En annen ting er folk som sitter i glasshus og kaster stein. Det kan jo være at det sitter folk her som tar en rask titt i postinghistorikken til disse...

Forøvrig kan noe av overrepresentasjonen av folk med skrivefeil være flere. En kan være at det er mange yngre personer som skriver i forumet. En annen er at det er mange nynorskbrukere som skriver på bokmål i forumet. En tredje kan være at det er folk som ikke har noen av norskformene som morsmål.

Dette har vært diskutert tidligere, og det er en stor enighet om at dette er et uformelt fora for å diskutere IT-relaterte tema. Tror de fleste foretrekker et godt faglig nivå, fremfor at bare de som skriver korrekt norsk skal kunne ytre seg.

On topic. Enig i fjerning av postcount.

Forslaget med å legge inn en count på antall tråder startet, ser jeg ikke et eneste poeng med. De fleste trådene blir jo startet med at vedkommende har et problem, og gir ingen som helst pekepinn på faglig nivå. Heller tvert imot. Det er jo de som svarer på problemspørsmål som har det høyere faglige nivået.

Forøvrig så ser jeg en positiv side til ved å fjerne postcouten. Det er en utpreget tendens til å svare på tråder der det allerede er gitt adekvate svar på spørsmål. Noe av dette oppstår fordi flere skriver svar på samme tidspunkt, og postingene skjer mer eller minder samtidig. Antar også at en del av dette er på grunn av at den del personer ikke tar seg tid til å lese igjennom tråden før de poster. Dette er spesielt tydelig av og til, når trådstarter takker for løst problem, og det blir fortsatt postet løsningsforslag. Men er overbevist om at en del legger inn ett "svar" for å øke postcount. Spesielt når svarene kommer timer og dager etter at andre tilsvarende svar har vært avgitt. Dette er irriterende for de av oss som følger opp de trådene vi har svart på, og må bruke tid på å lese disse "hermekråkenes" poster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...