Gå til innhold

Hva synes dere om å fjerne "antall innlegg"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg stemmer for:

Vi beholder antall innlegg, men:

- Off topic teller ikke

- Brukerne kan gi andre brukere karakter

Å gi brukernene karakterer er noe som jeg har ønsket meg helt siden det gammle frames-forumet blei tatt ned.

Jeg hadde i allefall MEGET god nytte av å kunne se på folk om andre mente de var sånn nogen lunde "ok" fyr da jeg brukte framesforumet.

Og jeg ser egentlig ikke helt poenget hvorfor man må utelukke OT, men for all del, får det folk til å slutte å klage på at man gjør ingenting nyttig her på forumet, så be my guest =)

Og det samme gjelder vel postcounten. Eller...er det det at folk rett og slett vil ha bort Off-Topic fra post-telleren? :shrug:

Lenke til kommentar

Hvorfor fjerne den?

Den er jo like nyttig som unytting.

Det ble etterlyst en 'god' grunn for å beholde den. Som noen allerede har påpekt - så lærer man seg folk å kjenne. Jeg synes det er greit (når man ikke alltid har vært like aktiv), enkelt og fort gjort, å gjøre seg opp en mening ang. seriøsiteten på en person - ved ganske så enkelt å se på når og hvor mange innlegg personen har. Om en person som registrerte seg for bare noen uker siden har prestert å poste over 300 innlegg, er det bare å lese noen av vedkommendes siste poster for å se om personen har noe å farte med.

Så for meg betyr det ikke noe om en brukeren har 10 eller 1000 poster.

Jeg har i vertfall ingen problemer med å ignorere enkeltpersoner.

Så fikk jeg sagt mitt om den saken.

Lenke til kommentar

Ettersom det har blitt bestemt å fjerne den, er saken avgjort.

Jeg vil bare kort legge til en ikke uvesentlig detalj.

De psykologiske effektene av en post-count er bl.a.:

* Hakke-orden.

Mange unge mennesker her som hormonene dikterer, hvor da det å slenge på kjeften er en måte å oppdage sosiale grenser og blah blah.

-Man kvier seg litt med å slenge med kjeften til en som har høy post-count, og man overhøvler ikke en kar med lav post-count som stiller teite spørsmål.

* Investering sementerer tilknytning

-Hver dag når jeg ser på min høye post-count, blir jeg minnet om hvor mye jeg har postet her. Jeg innbiller meg da at det har betydning; at det "er verdt noe". Når det da blir litt for mange lallende idioter som breker, tar jeg da i betraktning den investeringen i anseelse og blah blah som jeg har lagt ned i forumet. Dette blir da en grunn til ikke å gi litt beng i hele forumet pga. overvekt av lavmål.

Tror ikke jeg er alene om å tenke slik, men kanskje jeg er litt typisk norsk og god, og er meg det bevist.

Lenke til kommentar
Ettersom det har blitt bestemt å fjerne den, er saken avgjort.

Jeg vil bare kort legge til en ikke uvesentlig detalj.

De psykologiske effektene av en post-count er bl.a.:

* Hakke-orden.

Mange unge mennesker her som hormonene dikterer, hvor da det å slenge på kjeften er en måte å oppdage sosiale grenser og blah blah.  

-Man kvier seg litt med å slenge med kjeften til en som har høy post-count, og man overhøvler ikke en kar med lav post-count som stiller teite spørsmål.

* Investering sementerer tilknytning

-Hver dag når jeg ser på min høye post-count, blir jeg minnet om hvor mye jeg har postet her. Jeg innbiller meg da at det har betydning; at det "er verdt noe". Når det da blir litt for mange lallende idioter som breker, tar jeg da i betraktning den investeringen i anseelse og blah blah som jeg har lagt ned i forumet. Dette blir da en grunn til ikke å gi litt beng i hele forumet pga. overvekt av lavmål.

Tror ikke jeg er alene om å tenke slik, men kanskje jeg er litt typisk norsk og god, og er meg det bevist.

Du sier mye gjennomtenkt her. Støtter dine ord. Om postcount blir å finne på profilen, så vil jeg fortsatt kunne føle en invistering. Og da er det også mulig å finne ut om den som stiller teite spørsmål er en av de nye medlemmene på forumet eller ikke. Dato for medlemskap vil vel fortsatt stå der?

For å si det sånn, så føler jeg meg litt snytt når det gjelder egen invistering på forumet, da jeg poster mest innlegg i samme tråd, og dette ikke kommer med på telleren, så gir den et skeivt bilde av hva folk gjør på her inne.

Får vel se hvordan det går. Om det blir verre, så er det jo mulig å få den tilbake.

-Chief-

Lenke til kommentar

Man kan jo finne postcounten (f.eks. ved å søke på poster fra en bestemt bruker) hvis man trenger det, så en del av nytten ved postcounts vil man ikke miste selv om det fjernes fra selve trådene.

Er det slik at hvis jeg svarer på en tråd jeg har postet i tidligere (eller noe slikt) teller ikke det? Eller var det noe annet Chief mente?

Jeg er også for det å kunne stemme (gi karakter) :) Men at trådstarter skal stemme på svarene blir litt feil, da blir det veldig lagt opp til at dette er et supportforum der man stiller et spørsmål, og det er om å gjøre å hjelpe denne personen best mulig. Det er ikke nødvendigvis tilfelle, da mye av det fornuftige som blir sagt kommer frem i diskusjoner osv. Mitt forslag er å ha en + og en - knapp på hver post, som brukere kan trykke når noen sier noe tåpelig eller givende. En eller annen lur form for begrensning kan man finne på, f. eks. et visst antall stemmer per dag. Poengsum kunne vært så enkelt som antall "+" minus antall "-", samt at det er opplyst hvor mange stemmer en person har fått.

Edit: Kanskje man skal gå enda lenger, og lage en funksjon som gjør at brukere med et visst antall "-" poster fra forskjellige brukere ikke kan poste nye innlegg samme dag/time e.l.? Dette kan kanskje gjøre jobben litt lettere for moderatorer, pluss at slike avgjørelser vil ha et større antall mennesker bak seg...

Lenke til kommentar

Nå er det to tråder om dette temaet under "tilbakemeldinger", og jeg har mistet oversikten over hvor jeg har svart hva. Men here goes:

Postcounten vil bli fjernet fra forumsidene, altså på den siden du leser nå. Dersom du vil finne ut hvor mange poster en bestemt bruker har, ser du bare på dennes profil. Der vil tallet fortsatt stå.

Lenke til kommentar

Egentlig så kommer det på det samme om det er count eller ikke.

som sagt er 1fugel i hånda er bedre enn 10 på taket, så hvis du skal stole på en som har 500+ posts ta da å sjekk hva han har skrevet en anen plass, det finnes mange her på forumet som bare skriver tull.

Jeg er her faktisk daglig og leser på forumet men jeg har ikke mange posts, selv om jeg har vært medlem i snart 2år.

det jeg ville si var: Stol heller på folk som vet hva de snakker om, ikke stol på count osv, se heller på hva de skriver.

:roll:

Hmm faktisk mer en 2år :woot:

Lenke til kommentar
Nå er det to tråder om dette temaet under "tilbakemeldinger", og jeg har mistet oversikten over hvor jeg har svart hva. Men here goes:

Postcounten vil bli fjernet fra forumsidene, altså på den siden du leser nå. Dersom du vil finne ut hvor mange poster en bestemt bruker har, ser du bare på dennes profil. Der vil tallet fortsatt stå.

Hvorfor ikke bare duplisere themes'ene, og fjerne counten fra originalene? Da burde jo beggeparter være fornøyde. De som vil se postcount som standard kan dermed velge dette selv...

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for:

- Off topic teller ikke

Dette virker meget fornuftig da , folk kan chatte på irc .

+ til deg .

Du vet at:

-Du skal ikke hilse inn

-Du skal ikke hilse uten lue (med kongemerket)

-Tommelen skal ikke synes =)

:wink:

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for:

- Off topic teller ikke

+ til deg .

Du vet at:

-Du skal ikke hilse inn

-Du skal ikke hilse uten lue (med kongemerket)

-Tommelen skal ikke synes =)

:wink:

Var dær i 12 måneder ,

men jeg tok ikke general amatør admiralene så nøye .

Var bare morro hele greia .

Lenke til kommentar
Kan ikke se at en person med flere innlegg skal være mer troverdig enn en annen. Jeg mener heller at man bør se på argumentasjonen til personen.

De som har drevet på forumet lenge og har flere poster, har sansynligvis drevet med sitt emne ei stund og har sikkert litt peiling på hva han snakker om. En person som akkurat er registrert kan komme fra hvor som helst og påstå hva som helst bare fordi han har hørt at kjæresten til en venn av en slektning har sagt det.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for:

- Off topic teller ikke

+ til deg .

Jeg er ikke enig i det som sies av de jeg refererer til.

1. -Off topic teller ikke: Det er da erlig talt ikke bare i Off topic folk poster søppel. Svar som denne: :roll: , finner jeg i de fleste andre tråder også.

2.-Brukerne kan gi andre brukere karakter: Dette er også en tvilsom greie. Man kan fint få en kameratgjeng til å stemme på seg, slik at man får en rimelig ufortjent høy karakter. Helt uten å ha bidratt med noe positivt.

Det kan da ikke være så vanskelig å bedømme folk på det de skriver i postene. Når jeg leser at folk mener at de trenger post count for ikke å slenge dritt om "dumme" spørsmål fra nye medlemmer, så lurer jeg. Er det slik at disse medlemmene mener at de kan gi blaffen i retningslinjene, p.g.a. av høy post count?

Jeg skulle ønske at det var et system for å "ranke" folk som har noe å fare med. Det er beklageligvis ikke å oppdrive. Folk må faktisk bedømme de postene de leser, helt på egen hånd.

Stort ansvar? :roll:, deal with it. :)

Lenke til kommentar

invicus, yummy osv; Hva med feedback på det jeg skrev i den andre (og stengte) tråden?

Grunnen til at jeg vil fjerne bodsted er at margen blir ganske stygg når den går over 3-4 linjer. Eks. "Land of the thousand drums." hvor kebab bor.

Er uenig at bosted skal fjerned men liker det ikke at folk skriver noe helt annet enn der de bor. Kanskje de skulle enten skrive riktig bosted eller ikke skrive noe i det hele tatt.

Ja det er denne misbruken som gjør at "bosted" ikke er så kjekk. Flere andre eksempler er "en plass i det kalde nord".

En grunn til å beholde postcounten:

(oo) What you want

(oo) Baby , I got

(oo) What you need

(oo) Do you know I got it?

(oo) All I'm askin'

(oo) Is for a little respect when you come home (just a little bit)

Hey baby (just a little bit) when you get home

(just a little bit) mister (just a little bit)

I ain't gonna do you wrong while you're gone

Ain't gonna do you wrong (oo) 'cause I don't wanna (oo)

All I'm askin' (oo)

Is for a little respect when you come home (just a little bit)

Baby (just a little bit) when you get home (just a little bit)

Yeah (just a little bit)

I'm about to give you all of my money

And all I'm askin' in return , honey

Is to give me my profits

When you get home (just a, just a, just a, just a)

Yeah baby (just a, just a, just a, just a)

When you get home (just a little bit)

Yeah (just a little bit)

------ instrumental break ------

Ooo, your kisses (oo)

Sweeter than honey (oo)

And guess what? (oo)

So is my money (oo)

All I want you to do (oo) for me

Is give it to me when you get home (re, re, re ,re)

Yeah baby (re, re, re ,re)

Whip it to me (respect , just a little bit)

When you get home , now (just a little bit)

R-E-S-P-E-C-T

Find out what it means to me

R-E-S-P-E-C-T

Take care , TCB

Oh (sock it to me, sock it to me,

sock it to me, sock it to me)

A little respect (sock it to me, sock it to me,

sock it to me, sock it to me)

Whoa , babe (just a little bit)

A little respect (just a little bit)

I get tired (just a little bit)

Keep on tryin' (just a little bit)

You're runnin' out of foolin' (just a little bit)

And I ain't lyin' (just a little bit)

(re, re, re, re) 'spect

When you come home (re, re, re ,re)

Or you might walk in (respect , just a little bit)

And find out I'm gone (just a little bit)

I got to have (just a little bit)

A little respect (just a little bit)

Kom igjen alle sammen, syng!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...