Gå til innhold

Internet explorer kommer seg ikke på nett

Anbefalte innlegg

Dette er et problem jeg har hatt i over et år, det gjelder både Vista og Windows 7 RC. Internet explorer kommer seg ofte ikke på nett (kanskje 20-30% av gangene jeg starter den). Når jeg starter den eller skriver inn en side (eller velger bookmark) så står det bare "connecting" og siden er helt blank. Alle andre program er på nett, inkl Opera, Chrome, MSN, Skype, osv. Det hjelper ikke å restarte IE. Jeg har bare levd med det hittil, siden jeg ikke bruker IE som default browser uansett, men det er irriterende de få gangene jeg trenger å bruke IE pga media player plugins. Jeg trodde jeg skulle bli kvitt problemet da jeg byttet fra Vista til W7 RC, men opplever dette like ofte nå. En kamerat av meg som kjører Vista har akkurat det samme problemet, jeg har NGT og han har Bredbåndsfabrikken så jeg tror ikke ISP er problemet heller.

Noen som har vært borti noe liknende? Det er som sagt ikke sånn hele tiden, men det skjer ofte nok til at det er et irritasjonsmoment. Siden det skjer på tvers av ISPs og Windowsversjoner så lurer jeg på om problemet kan ligge i IE7/8, men isåfall må jo flere har opplevd det?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefale å bruke nettleseren Firefox istedet. Internet Explorer (alle versjoner) er veldig flink til å bli utsatt for hacker-angrep. Dessuten er den mye tregere enn for eksempel Google-chrome, hvis ikke "tweaket" på ordentlig måte.

Da jeg kjøpte bærbar pc med vista installert, hadde jeg IE7 allerede på maskinen. Tro meg, den var faktisk tregere enn ett krevende 3D-spill. Så fant jeg ut at jeg måtte tukle med diverse nettverks-innstillinger + IEs interne instillinger for å få bedre ytelse. Det funket og idag funker IE8 bedre enn alle de andre nettleserne på min maskin.

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...