Strasios Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Heisann alle sammen Har nå nettopp sullet litt rundt med installeringen av Windows7, fant ut at det var like så greit å bruke Windows7 istedet for Windows Vista (Foretrekker personlig XP og Win7:)) Ja, litt tilbake på sak, har nettopp kjørt derre "Windows Experience Index" husker ikke hva det var på norsk På Windows Vista kom jeg opp i 5,9 i alle komponenter, men når jeg kjørte den på Win7 fikk jeg disse resultatene; Prossessor: 7,3 Minne(RAM): 7,4 Grafikk: 7,1 Spill Ytelse: 7,1 Primær HDD: 5,9 ---------------------------------------- Det er der feilen ligger, (Er litt kresen på dette med riktig maskinvare, alt skal liksom være likestilt - Hvis dere kjønner:)) Så lurte på hvilken harddisk må jeg velge for å komme over de viktige 7,1 ? Alle svar er tatt med takknemlighet Håper alle sammen som leser dette kjønner påenget mitt, er liksom litt ny her (Registrerte meg i forigårs ) - 1 Vedlegg Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) HDD er ikke så veldig farlig at henger litt etter, hovedsaklig vil du bare laste ting tregere. Men jeg skal holde meg på topic, det hele skriker SSD. https://prisguiden.no/product.php?p...06&cat_id=9 Her har du ytelse som bare pokker, og så kan du bruke din eldre disk til lagring av musikk, film osv. Hvis du synes dette er for dyrt(noe jeg selv synes), så kan jeg prøve å finne frem noe billigere også. Endret 22. august 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Strasios Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Takk for et så fort svar SkoMedHull. 1700+ KR for et 80 GB SSD kort, er litt mye, men skal nokk klare å få presset ut noen kroner... Noe litt, har ikke rørt SSD hardisker får å være erlig Så hvordan fungerer det, og installerer du det på samme måte som en vanlig harddisk ? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Bruken er mer eller mindre helt lik en vanlig disk, men teknologien bak er en annen. SSD eller Solid State Disc, fungerer strengt tatt litt som en stor RAM-brikke. Det finnes ingen løse deler, ikke noen plater som spinner, ikke noe lesehode, med andre ord er de stille som pokker. De er rett og slett bare veldig raske, veldig vanskelig å ødelegge, stille, og skandaløst dyre Edit: Fragmentering av disken er heller ikke et problem med disse, ettersom det ikke er noe lesehode som må leite rundt på en plate. Endret 22. august 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Strasios Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Bruken er mer eller mindre helt lik en vanlig disk, men teknologien bak er en annen. SSD eller Solid State Disc, fungerer strengt tatt litt som en stor RAM-brikke. Det finnes ingen løse deler, ikke noen plater som spinner, ikke noe lesehode, med andre ord er de stille som pokker. De er rett og slett bare veldig raske, veldig vanskelig å ødelegge, stille, og skandaløst dyre Edit: Fragmentering av disken er heller ikke et problem med disse, ettersom det ikke er noe lesehode som må leite rundt på en plate. Hehe, skandaløst dyre ja, den er jeg enig i I det første så tenkte jeg meg en 10 000 RPM HDD, men SSD høres bedre ut Er de bare Plug&Play med SSD ? Tenkte noe slikt som dette i første; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=42893...led#ProductTabs Men blir vel da et SSD kort over 60 GB med minne; http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=SSD&sortBy=p Endret 22. august 2009 av Strasios Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Raptordiskene var de raskeste før SSD tok av, og de holder sikkert rikelig. På en annen side klager en del over at de bråker, 10000RPM er mye. Nå har jeg ikke sett noen tester med Raptor vs SSD i det siste, men jeg kan tenke meg at SSD i dag er raskere på alle punkter. I begynnelsen var SSD gjerne noe treigere ved overføring av større filer(med andre ord når raptoren får kjørt en stund på 10000RPM), men jeg tror SSD er bedre på selv dette i dag. Selv har jeg ikke noen SSD selv, men det er nok like mye plug&play med SSD som HDD ja. Har ikke hørt snakk om noe annet, og ser ingen grunn for at det skulle være det heller Hvis du har pengene ville jeg kjøpt en SSD, og brukt den som systemdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå