Gå til innhold

Hvorfor kan ikke Gud være som en Moderator?


Sisyphus

Anbefalte innlegg

Tenk deg hvor fantastisk verden hadde vært hvis Gud hadde vært som en Moderator som holdt seg hovedsakelig i bakgrunnen slik at mennesker kan leve, skape og utvikle seg, men fikk med seg alt og kunne utøve rettferdighet over de som ikke holder seg innenfor de hellige bud. Å reagere objektivt på om det som foregår er i henhold til reglene uten å være påvirkelig av alle de smålige menneskelige tingene som mistro, skeptis og forhåndsdømming. Ingen mulighet for feiltolkninger, ingen tvil om regelene, ingen "min Moderator er bedre enn din Moderator" og ingen krig, vold, helvete osv i Moderatorenes navn! Og hvis du er uenig i Moderatorgudens avgjørelse kan du sende en PM for å føre din sak! Er samtalen rasistisk? Lås den! Er noen stygge mot deg? Rappoter!

 

Hvem blir med i Moderatorkirken min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, du blir ikke permabannet da. Mer som en du er utestengt for en stund tilsvarende fengsel per dags dato.

 

Og jeg forbeholder meg retten til å melde hele Norge inn i religionen min ved hjelp av folkeregisteret så kan de som ikke vil være med melde seg ut ved hjelp av en skriftlig henvendelse. Er det ikke slik det fungerer?

Lenke til kommentar
Men Gud er jo bare moderator.

Hvordan kan han da implementere nye funksjoner, slik som fred?

 

Nei, enten må dette foregå ved hjelp av avstemminger, eller så trenger vi en administrator.

 

Dette er korrekt. Demokrati og menneskets samfunn vil fortsette bare at alt dette med maktubalanse osv ville blitt løst av en objektiv og konsekvent styringsmakt. Lederen, som er omnipotent er Administratoren og er sjef over Moderatorene som omtrent fungerer som engler med autoritet.

World 1.0.1 Build:1001

 

* Kvinner blir ikke lenger sure under PMS

 

* Fred i midt-østen

 

* Du får ikke lenger connection timeout når du går inn i sone: Bermuda triangelet

 

Dette er kjente feil som er på To Do listen.

 

Litt kjedelig hvis vi med litt lavere hjernekapasitet måtte skru ned grafikken da ermm.gif Gidde å vandre rundt med en oppløsning på 800x600 cry.gif

 

Grafikken er en og samme, omtrent som i en PS3.

 

Alle mennesker har 7TB med server-space (det er trolig fakta også).

 

 

 

 

Litt drit om diskene kræsjer da.

 

Disse kræsjer i hytt og pinevær, og det er derfor Psykologer ble skapt.

Lenke til kommentar

Jeg tror det hadde lignet mer på:

 

Kjør univers1.0

 

Laster editor

 

importer rom og tid

importer Energi,masse, ladning osv osv

 

 

Input Definer de universelle og fundamentale konstante

Input Definerer lovene for vekselvirkning

Input Set initial krav og inital betingelser for tiden t=0.

 

Er du sikker på at du vil kjøre univers1.0 under disse instillingene? Når programmet kjøres er ikke videre input tilatt og det går som det går utifra instillingene du har definert (y/n)

 

Kjør univers1.0 .......

 

Jeg ser ingen administrering eller moderering ovenifra i hvordan verden fungerer. Det er bare en versjon av universet som vi kan observere, et build, og scripte er kort og greit og består av de 4 naturkreften og alle de fysiske lovene som disse medfører.

 

Så kjører universet uten noen moderering eller administrering. Alt som skjer er bare resultat av tidligere hendelser som igjenn er resultat av tidligere hendelser helt tilbake til initialkravene. Dette mener og tror jeg er fordi jeg aldri har sett noe som har endret seg i universets virkemåte. Enten så finnes ingen moderator (gud), eller så har han ikke mulighet til å endre på ting i universet (noe som gjør at han ikke er almektig), eller så har han administrator/moderatormuligheter men velger å ikke bruke de fordi han tror på "godheten" i brukerne (her kan moderatorne på diskusjon hente inspirasjon :) ). Personlig tror jeg på første alternativ.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Jeg tror det samme som deg Ceburger med Casual determenisme og the butterfly effect. Uansett så er en gud ikke "ekte" utenom det faktum at folk faktisk tror på ham og det igjen resulterer i handlinger osv som er en direkte årsak av denne troen. Så egentlig kan du jo på en måte si at gud eksisterer på samme måte som en død person lever videre inne i familiemedlemmer og at en gud på den måten indirekte blir en målbar kraft.

 

Men denne tråden skulle egentlig kun være om en handlekraftig gud som en moderator er. Ingen script eller forandringer :D

Lenke til kommentar

Hvordan ville det her være annerledes enn naturlovene? For at Gud skal kunne tenkes være som en moderator, må han ikke vite alt og ikke følge reglene perfekt, men høre på folk som f eks ber og se helhetlig på hvem som skal bannes (dø) istedet for å se hver sak for seg. Det høres ut som slik mange kristne f eks ser på Gud, men det er stikk istrid med hva kristendommen er offisiellt.

Lenke til kommentar
Skulle kommet en patch hver måned også.

 

 

 

 

World 1.0.1 Build:1001

 

* Kvinner blir ikke lenger sure under PMS

 

* Fred i midt-østen

 

* Du får ikke lenger connection timeout når du går inn i sone: Bermuda triangelet

 

World 1.0.2 Build:1002

 

* Kvantefysikk var en quirky glitch som nå er fikset.

 

* Flere minnelekasjer (sorte hull) har nå blitt adressert og fikset.

 

* For å adressere overdrevent forbruk av ressurser p.g.a. mange klienter har nå sjangsen for dødeligheten økt med 5%.

 

* Griser kan nå spre diverse morsomme sykdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...