Gå til innhold

[Løst]C&C 4 kommer til å bli elendig med dagens utvikling.

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Har fulgt med på twitter og C&C forumene en stund og C&C 4 ser ut til å bli en haug med søppel utenom videoene.

Ti negative ting med C&C 4 som gjør det mer verdt å kjøpe StarCraft 2.

- Spillet følger ikke de forrige spillenes gameplay og er totalt forandret.

- Spillet vil ikke ha basebygging eller innhøstere. (derfor ubrukelig tiberium)

- Unit Cap er satt til 10 stk per spiller.

- Spillet vil veldig merkelig nok hete Tiberian Twillight... noe som ikke engang finnes i en ordbok, men en film med en helt annen historie heter det samme.

Evighetens Kyss er faktiskt det Twilight heter i Norge. http://no.wikipedia.org/wiki/Twilight-serien

- Spillere får maks 50 command points som ikke regenerer seg til å kjøpe units med.

- Scrin får bare en liten rolle.

- Spillet blir faktisk veldig mye enklere enn Halo Wars, noe som vil si en altfor stor enkelthet og kjedsomhet da spillet ser til å ikke være laget for fans av C&C i det hele tatt. Men ser ut til å være laget for folk som aldri har greit basebygging eller er særlig intelligente.

- Hele navnekonkuransen til EALA var en stor farse i følge forum brukere som hele tida mente twilight som faktisk bare har betydning i amerika kom til å være med i navnet.

- Nå må man ta noe som heter command points, en battlefield ripoff.

- Rollespillelementer helt klart Warcraft 3 og Dawn Of War 2 ripoff, man må spille en del for å få en høyere level.

Eneste + er man får vite enden på historien.

EALA ødelegger det siste spillet i C&C serien, de får ikke mine penger.

http://forums.commandandconquer.com/jforum...ms/show/45.page

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twilight:

Main Entry: twi·light

Pronunciation: \ˈtwī-ˌlīt\

Function: noun

Usage: often attributive

Date: 15th century

1 : the light from the sky between full night and sunrise or between sunset and full night produced by diffusion of sunlight through the atmosphere and its dust; also : a time of twilight

2 a : an intermediate state that is not clearly defined <lived in the twilight of neutrality — Newsweek> b : a period of decline <the twilight of a great career>

http://www.merriam-webster.com/dictionary/twilight

Og på norsk: Skumring.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

okay da vet jeg det, men det er jo veldig forvirrende tittel.

Et nesten ubrukt engelsk ord fra middelalderen, men skumring passer jo ikke til tiberium akkuratt. Tiberium Dusk eller Darkness hadde vært en bedre undertittel. Det er ivertfall min mening.

Men spillet ser ut til å bli søppel alikavel :( det er det teite nye gameplayet jeg er bekymret for. C&C 4 er PC eksklusivt men mindre gameplay og units cap enn X360 halo Wars...det er skuffende.

Noen som er enig i dette?

Tiberian Sun og Tiberuim Wars er mye bedre.

C&C har aldri vært om rollespill.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Har fulgt med på twitter og C&C forumene en stund og C&C 4 ser ut til å bli en haug med søppel utenom videoene.

Ti negative ting med C&C 4 som gjør det mer verdt å kjøpe StarCraft 2.

- Spillet følger ikke de forrige spillenes gameplay og er totalt forandret.

- Spillet vil ikke ha basebygging eller innhøstere. (derfor ubrukelig tiberium)

- Unit Cap er satt til 10 stk per spiller.

Strengt tatt er vel det første punktet unødvendig? Vi har verken baser eller harverstere, og unit cap er satt til 10. Ergo er det svært forskjellig fra de andre spillene. ;)

Når det er sagt vil RTS-spill uten baser og med svært få enheter aldri fungere. Bare se på World in Conflict og Dawn of War 2... :p

- Spillet vil veldig merkelig nok hete Tiberian Twillight... noe som ikke engang finnes i en ordbok, men en film med en helt annen historie heter det samme.

Evighetens Kyss er faktiskt det Twilight heter i Norge. http://no.wikipedia.org/wiki/Twilight-serien

Det andre het Tiberian Sun, så Tiberian Twilight gir mening. Om du tror twilight ikke er et ord bør du sjekke engelsken din.

- Spillere får maks 50 command points som ikke regenerer seg til å kjøpe units med.

Sier meg ingenting før jeg vet hvor mye en enhet koster, hvor mange enheter vi trenger og så videre.

De var en tabbe til å begynne med, så good riddance.

- Spillet blir faktisk veldig mye enklere enn Halo Wars, noe som vil si en altfor stor enkelthet og kjedsomhet da spillet ser til å ikke være laget for fans av C&C i det hele tatt. Men ser ut til å være laget for folk som aldri har greit basebygging eller er særlig intelligente.

Enklere gameplay betyr ikke enklere spill.

- Hele navnekonkuransen til EALA var en stor farse i følge forum brukere som hele tida mente twilight som faktisk bare har betydning i amerika kom til å være med i navnet.

Tiberian Sun, Tiberium Wars, Tiberian...? Twilight høres fint ut.

- Nå må man ta noe som heter command points, en battlefield ripoff.

Det er bedre med samme rutine vi har hatt siden Dune 2?

- Rollespillelementer helt klart Warcraft 3 og Dawn Of War 2 ripoff, man må spille en del for å få en høyere level.

Og problemet er...?

Eneste + er man får vite enden på historien.

Nei, det eneste vi får vite er slutten på tiberium-historien, iirc. Det betyr ikke nødvendigvis slutten på GDI, Brotherhood of Nod og Scrin.

EALA ødelegger det siste spillet i C&C serien, de får ikke mine penger.

http://forums.commandandconquer.com/jforum...ms/show/45.page

De får mine hvis de lager et bra spill.

Lenke til kommentar

Herregud for no syting...

Ikke tro på alt du leser. I forkant av utgivelsen til det første Red Alert ble det sagt at infanteristene skulle kunne både klatre fjell og svømme...Så ta det med ro inntil vi kommer nærmere utgivelse. CnC er synonymt basebygging og innhøsting - jeg spiser hatten min om utviklerne velger å gå vekk fra det grunnleggende i gameplayet serien selv revolusjonerte.

Første CnC hadde forsåvidt undertittelen Tiberian Dawn. Hvis du kjenner til hvordan Dawn/Twilight står i forhold til hverandre i engelsk vil du forstå at det slettes ikke er en dårlig tittel for et spill som skal avslutte serien.Ubrukt ord fra middelalderen my ass..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hele greia feiler, C&C har bestantig vært om basebygging.

World in Conflict kan ikke sammenlignes med et rollespill, C&C 4 får man dessuten ikke regenerert command poengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
C&C 4 får man dessuten ikke regenerert command poengene.

Så du har spilt det allerede?

Nei utviklere har sagt det.

Les forumene godt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
C&C 4 får man dessuten ikke regenerert command poengene.

Så du har spilt det allerede?

Nei utviklere har sagt det.

Les forumene godt.

Men åssen vet du hvordan det funker gameplay-messig da?

Bare å se på bilder fra slaga.. veldig lite units... og hele C&C ideen om baser er borte.

her er en link. Der ser man gameplayet.

http://forums.commandandconquer.com/jforum...list/19929.page

Her fra bekymrede fans:

http://forums.commandandconquer.com/jforum...list/20472.page

edit; 10 units per spiller på ett pc eksklusivt spill er sykt, Starcraft II blir mye bedre.

Tar jeg ikke feil kan man ha 10.000 units på Empire total war og Napoleon Total war. (der trenger man heller ikke baser)

Hadde skjønt dette delvis med 10 units hvis det var for konsoll.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

De var en tabbe til å begynne med, så good riddance.

ahem.. Scrin og Tacitus ble introdusert i Tiberian Sun og er en av de største elementene i historien angående hvordan tiberiumet kom til jorden.

Det blir spennende å se hva det ferdige produktet blir.

Jeg for min del hadde det mest morro med tiberian sun og dawn. Ble litt skuffet med Tiberium Wars. Feks når mesteparten av kloden er dekket med tiberium ,men det bare gror i "pools" uten den samme spredningen det hadde i de forrige spillene. (Dawn og Sun vokste det over hele brettet hvis det fikk nok tid)

Følte at jeg _måtte_ spille tiberium wars for å se hva som skjer med historien.

Blir nok slik med Twilight også..

EDIT: ahah jeg måtte bare quote litt fra giantbomb :!:

Another game for the 'modern generation' read people that all have attention defecit disorder. What happened to RTS games being about building a base and making strategic decisions? These days you need the reflexes of an FPS guy and the multi-tasking of an air traffic controller. Each unit has to have a billion different skills you need to micro. Soon you'll need to manually wipe their butt before a battle and babysit them so they don't kill themselves because you didn't touch them for 5 seconds. It used to be you could sit back and enjoy a nice little mind battle with a friend. Now it's rushing after 1min of gameplay and constant adrenaline pumping and everything is over after 5min as if you were playing Quake 3.

I blame the Zerg!

:rofl:

Jeg synes også at ting går litt fort i nyere rts, føles som om slagene foregår på et område på størrelse med en fotballbane.

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar

Spilte aldri Tiberian Sun, så aner ikke når Scrin dukket opp. Men når det er sagt har jeg aldri likt dem.

Det høres kjipt ut med så få enheter, men på den positive siden betyr det at vi får mye mer kontroll. Kanskje vi faktisk trenger en strategi denne gangen. Det ville ikke vært så dumt for et strategispill... :p

Lenke til kommentar
edit; 10 units per spiller på ett pc eksklusivt spill er sykt, Starcraft II blir mye bedre.

Tar jeg ikke feil kan man ha 10.000 units på Empire total war og Napoleon Total war. (der trenger man heller ikke baser)

Hadde skjønt dette delvis med 10 units hvis det var for konsoll.

Korleis kan du samanlikne C&C med Empire War når det er to heilt forskjellige spel? Du styrer ikkje kvar enkelt enhet i den type spel, du styrer store bataljoner.

Eg ser ikkje heilt for meg korleis C&C4 blir gameplaymessig med kun 10 enheter, finnes det spel som har noko liknande?

Lenke til kommentar
Hele greia feiler, C&C har bestantig vært om basebygging.

Ikkje heilt rett, C&C har alltid vært om baseforsvar. Vi har da "Command & Conquer: Renegade" eit FPS spel der basen bestod av ferdige bygningar og harvesteren gjekk automatisk.

Men det ser ut til at C&C4 legger seg litt nærmare Red Alert 2 der vi har få units og dyre istaden for ein stor hær med billige units.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...