Gå til innhold

Beste hovedkort og prosessor nå for tiden? (Intel)

Anbefalte innlegg

Da blir det sannsynligvis verstingsbygg. En ny pc med krefter skal ta form. Kabinett og tastatur er kjøpt inn.

Nå trenger jeg bare en anbefaling på det råeste/mest prisverdte hovedkortet OG prosessor som ruler for tiden.. Er den noen som kan komme med gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 920 er et sikkert tips for pris/ytelse som er vanskelig å matche for de marginalt raskere (på de fleste spill) brikkene. Når det gjelder hovedkort er det en test som gir en viss pekepinn: alle nye x58-brikkesett hovedkort yter svært likt og om du ikke skal overklokke går man for det billigste :)

Kort sagt: ikke kjøp dyreste core i7-brikke da 920-versjonen yter like godt i overklokket tilstand om ikke bedre. Ang hovedkort vil de fleste være godt utstyrt og pris vil ikke avgjørende for ytelse - x58-baserte hovedkort gir veldig like ytelsestall.

torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Men nå er jo Mac Pro en Mac Pro, som er en maskin der Apple putter i det dyreste de finner uten at du trenger det (Dette er ikke Apple-hatedelen min, det er fakta) og legger på enda litt høyere pris(Det er Apple-hatedelen min).

Du trenger ikke en Xeon-pakke med mindre du skriver 500 Word dokumenter på en gang i tillegg til å surfe med 35 forskjellige browsere.

Lenke til kommentar

Jeg vill sterkt anbefale og heller kjøpe en i7 920 d0 den klokkker ca like bra er halv pris. Du kan heller bruke pengene du sparer på skikkelig kjøling for heftig overklokk. Om du kjøper 950 fordi du vill ha raskere uten å klokke så er det bortkastet, for å klokke 920 opp til 950's sitt nivå er latterlig simpelt, selv med stock kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...