Gå til innhold

Bør jeg jkjøpe PAvilion ZE5344

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og vurderer bærbar datamaskin.

Jeg har tenkt for det meste å bruke maskinen til å programmere, mail, offie osv. Men også en del spilling. Det jeg er skeptisk til da er det integrerte minnet på Pavilion 5344. Tar ikke systemet en del "hits" pga dette? Noen smo har erfaringer med dette, eller har kjennskap til lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vent til over helgen og sjekk medion maskinen som Elkjøp kommer med, jeg synes den ser knallbra ut. p4m 2,0ghz, 15,2wide skjerm, dvdbrenner og 60gb hardisk! Banker Hp maskinene ned i bøtta.

Elkjøp sier faktisk at Medion er Tysklands største mest solgte pcmerke for tia, har ikke fått bekreftet det noen plass, men det ser jo bra ut.

Lenke til kommentar

Jo, men medion maskina er jo dyr! For 16990,- kan du jo få en bra Zepto4100 maskin, som etter min mening er et bedre valg!

Ser selv etter bærbar nå.. Tror ikke jeg ville valgt medion, med den prisen.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv forrige toppmodell av Pavilion-maskinen på Elkjøp(5233 eller noe sånt) Samme skjermkort, mengde ram og 2.5 prosessor. Gikk fint å spille f.eks Battlefield, vel å merke når maskinen går på strøm. Prosessoren på de vanlige P4-prossorene går nemlig over på kun 60% ytelse når de går over på batterimodus! Vel å merke seg når man vurderer prosessoren mot mobile eller centrino prosessor. Dessuten bråker Pavilion-maskinen med P4 prosessor noe fryktelig!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

P4 2,66 / 60GB HD / 15"SXGA / ATI M.R. 32mb / WLan / 3 x USB 2.0 ++++

Lurer på å anskaffe denne maskinen, men har blitt noe usikker. Har sett et annet sted at en tidligere Ze-maskin scoret lavt på støy og grafikk. (DS test Ze4278) Er det noen som vet om HP har utbedret noe av dette? Er 32 mb grafikk/videominne i minste laget ? Har noen erfaring med f.eks. musikk produksjon (amatør) på denne eller lignende maskiner. Hva bør jeg evt se etter til msusikk prod.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Anbefaler deg på det sterkeste til å vike unna den der om du har planer om spilling o.l.

Har selv kjøpt den laptopen, noe jeg angrer på og kommer til å gjøre lenge enda.. Kan nesten ikke beskrive hvor dårlig det skjermkortet fungerer..

Dessuten bråker den, Mye varmeutvikling, er tung og har jævlig plagsomme LED's..

Lenke til kommentar

Jeg gikk på en kjempesmell da jeg skaffet meg en HP ZE5430EA - trodde jeg skulle kose meg glugg ihjel med spill og annet moro, men neeeeeeeida :devil:

Den integrerte grafikkløsningen ATI Mobility Radeon IGP 345M suger noe så inn i granskauen - det er rett og slett VM i flaskehals.

Colin McRae 3 ville ikke starte engang, da skjermkortet ikke tilfredtstillte spillets minimumskrav......AAAAARGHHH!!!

Anyhow....maskinen er byttet inn, og jeg satset på en desktop igjen istedet - er ikke såååå veldig mye på farten uansett.

Men det er jo fancy med bærbar da - bare pass på å kjøpe en med dedikert grafikkort!!!!!!!!!

God jul :xmas: !!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...