Gå til innhold

Påbygg. Usikker på mulighetene er angående høyskule etc.


WaterMarked

Anbefalte innlegg

Går påbygg, men er usikker på veien videre og hva valg som er smart.

Jeg tenker litt på ingeniør, siv ingeniør kanskje. Men jeg har ikke peiling, for å snakke fra leveren. :p

 

Jeg har forstått det er noen fag jeg må ta, f.eks litt mer matte da matten jeg driver med nå er litt for enkel for mange av linjene på høyskole.

Prøvd å søke etter kurset, men husker ikke helt hva det heter. Men var i stor grad matte det gikk i.

Men fikk med meg at det gi 60 studiepoeng, ellers er jeg usikker på hvordan dette fungerer.

 

Hva er det jeg bør ta for å åpne dørene som ingeniør, eller andre spennende muligheter generelt.

Viss jeg tar dette studie jeg leste om, får jeg friheten til å legge til valgfag som kan være av interesse. Innenfor visse grenser selvsagt, men hva er mulighetene?

Noen her som kan ta seg friheten og gjør meg litt smartere når det kommer til påbygg og veien videre for å ta høyere utdanning? :)

 

Morsomt å spør om dette etter 1 veke etter skolestart. Men har i det minste ambisjoner. Hehe. xD

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du tar almenn påbygg når du skal få deg generell studiekompetanse som kreves for å ta en del høgskole og universitet studier. Men skal du ta ingeniør må du i tilegg ta 3MX og 2FY for å bli kvalifisert til å søke og da trenger du et forkurs for ingeniør. Jeg har selv fagbrev som elektriker som gir meg generell studiekompetanse men jeg trenger matte, fysikk, engelsk, norsk og samfunn for å kunne komme meg inn på ingeniørlinjen for elektro. Noe jeg tar på kveldstid over en perdiode på 1 år.

 

Forøvring bør du være interessert i matte for å ta dette da dette er en stor del å være ingeniør. Men klarer du å komme deg igjennom er ingeniør absolutt et bra valg pga mangelen.

Lenke til kommentar

Interessen for matte er større enn forståelsen. :p

Men skal du ta ingeniør må du i tilegg ta 3MX og 2FY for å bli kvalifisert til å søke og da trenger du et forkurs for ingeniør.

 

Jupp, dette har jeg fått med meg, men ironisk nok glemt ut hva kurset\linja heter for å få dette gjennom universitet. Heh.. :ermm:

 

Lykke til med kurset forresten, og takk for svar.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...