Maxto Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hei lurer på om noen kan hjelpe meg med dette: har en gammel maskin med et abit BE7II hovedkort (socket 478). I maskinen sitter det en 1.6GHz pentium 4. Jeg fikk tak i en 3.2GHz pentium 4 som jeg satte inn i maskinen slik at junior skulle kunne spille noen enkle spill. Etter å ha satt inn den nye cpu'en startet maskinen bare i noen sekunder før den slo seg av (vifta på cpu og strømforsyning går et par runder) Jeg byttet da tilbake til cpu'en som sto i først, men det hjalp ikke. maskinen gikk et par sekunder lenger men slo seg like forb£$€ av Etter å byttet litt frem og tilbake, byttet ram, tatt ut batteri på hk osv. starter maskinen nå med den gammle cpu'en Begge cpu'ene ble renset og påført kjølepasta før hvert forsøk. Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre for å få dritten opp å gå? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det er ikke sikkert BIOSen støtter den "nye" mer kraftige CPUen. Det kan med andre ord hende du må ty til Flashing av BIOS for å kunne benytte den "nye" PCUen. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ta en "clear cmos" Det hender hjelper, hvis du ikke vet hva det er, så ta ut batteriet på hovedkortet,vent et par minutter...sett batteri inn og prøv på nytt med gamle cpu`n, ta ut strømkabelen før du eventuellt tar ut batteri eller cpu. Lenke til kommentar
Maxto Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Fant ut at hovedkortet ikke støtter mer en 533MHz FSB. (3.2GHz cpu'en har 800MHz) så da får jeg jakte på på et nytt hovedkort som takler dette vildyret av en CPU. Takker for forslag til løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå