Beritaron Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Har nettopp installert KDE 4.3, det ser ut til at alt er installert og at jeg får åpnet programmene, men de har ikke lagt seg i menyen (skal komme en meny som heter "KDE 4.XX.XX Release"), noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan få opp denne uten å måtte legge til alt manuelt? KDE 4-panelet fungerer ok, og alle programmene kommer opp der, men to paneler med to menyer er ikke ønskelig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ikke rart du får problemer når du skal installere KDE i Vista. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Er jo kun programmene jeg skal bruke, ikke panelet, widgets, skrivebordsfunsksjonene, osv. Dette har funget fint på en annen maskin med Vista jeg bruker, men det var en tidligere utgave. Det er kanskje på et tidlig stadiet når det gjelder dette prosjektet, men er siste "stabile" utgaven jeg installerte. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 tamarin, jeg fant det litt problematisk med en del kde servere. Så valgte jeg den greske ntua.gr (jeg stoler mer på dem ser u ), og da gikk det bra. Det er sikkert ikke det vel egentlig, men... Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Litt merkerlig om det er det som er årsaken, men skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) On win7 (installert etter jeg leste posten din). Hva er det du gjør feil.? (jeg laster ned installer til en kdeinstaller folder jeg lager. I den samme folder lager jeg og en \temo folder for nedlastningen) -kjører installer (as admin) ------(default \program files\kde) -velger default (user mode, winvc\32, installerer fra internett, default IE settings for netverk) -velger ntua.gr igjen-----jeg får opp 3 valg med kde 1,2,3-----jeg avslår den -velger ntua.gr igjen (nedover lista mi) ---jeg får opp kde 1,2,3 + last stable -jeg velger last stable og velger alle packages (har ikke tid å gå gjennom alt det der) -Resten går automatisk . Endret 26. august 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Har fulgt alle stegene som kommer opp under installasjon som ser ut til å ha godt som det skal, og alle programmer ser ut til å fungere, men får ikke opp noen mappe i menyen slik du gjør, så aner ikke hva jeg gjør feil. Ville vært rart om det er valg av server som forårsaker dette, men skal prøve ntua.gr og se hva som skjer. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Ikke så godt å si, i så fall må prøves mer. Men jeg leste litt om at installasjoner som det går galt med, og at man må gjøre et valg med det, husker ikke hva. Men det som fant jeg merkverdig (jeg tror ikke noe på det med ntua.gr, er bare tilfeldighet) er at den kde.3 jeg velger, står som last stable i tillegg til KDE.3 (+ 2 til). dvs. KDE 1 KDE 2 KDE 3 LAST STABLE -----VALGET JEG BRUKER. Men hvis problemet ligger i windows: -du forandrer ikke den default installasjons folder, dvs \Program Files\KDE , ikke sant? -du kjører installer med ...run as admin, ikke sant? -eventuelt forandre tempo folder fra den deafult \users...osv, til en vannlig folder som du lager. Det er helt tilfeldig det her, men har observert at noe ganger den default \user\tempo kan bli problematisk. Endret 26. august 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå