Gå til innhold

Erfaringer med sparesmart?

miicard

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet en del i sommer, og har en del penger til overs. Kommer sannsynligvis til å putte 20k på BSU og 40k i annen sparing. Disse 40k er penger jeg vil ha raskt tilgjengelig i tilfelle jeg skulle finne noe gøy å bruke de på. Jeg kommer fortsatt til å benytte meg av min vanlige bank, jeg vil bare få best mulig avkastning på disse 40k.

Sparesmart.no er de som tilbyr best rente på sparekonto. Har kikket i vilkårene deres, og ser at det står følgende:

• Samtykke til elektronisk kommunikasjon
  • Samtykke til elektronisk markedsføring
  • Samtykke til tilpasset markedsføring
  • Samtykke til overføring av kundeopplysninger til felles kunderegister

Betyr dette at jeg kan risikere å bli pepret av reklame via sms og vanlig post? Er egentlig ikke det helt store problemet, men mas på mobilen vil jeg helst ungå.

Og er det noe spesielt mtp. at det er snakk om sparekonto? Antar man lett kan overføre penger fra sparekontoen via nettbanken til sparesmart og til min vanlige brukskonto i min vanlige bank? Antar jeg rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opprettet konto den dagen banken åpnet. Ingen bank har tilbudt så god rente i denne perioden. Og jeg har heller ikke mottatt noen form for reklame fra dem.

Nettbankløsningen deres fungerer utmerket. Men det er jo en sparekonto, og selv om du kan ta ut og betale regninger uten begrensninger, kan du ikke knytte avtalegiro eller kort til kontoen.

Og innskuddet er sikret av Bankenes Sikringsfond.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv sett på denne banken, men følgende punkt gjør at jeg avstår:

# Samtykke til elektronisk markedsføring

# Samtykke til tilpasset markedsføring

# Samtykke til overføring av kundeopplysninger til felles kunderegister

Jeg får heller kose meg med en litt lavere rente i YaBank og Gjensidige. Hatt konto i disse bankene i 2 år uten en eneste henvendelse ang. reklame.

Taper et par tusen på dette i året, men reklame er satans verk!!!

Lenke til kommentar
Har selv sett på denne banken, men følgende punkt gjør at jeg avstår:

# Samtykke til elektronisk markedsføring

# Samtykke til tilpasset markedsføring

# Samtykke til overføring av kundeopplysninger til felles kunderegister

Jeg får heller kose meg med en litt lavere rente i YaBank og Gjensidige. Hatt konto i disse bankene i 2 år uten en eneste henvendelse ang. reklame.

Taper et par tusen på dette i året, men reklame er satans verk!!!

Jeg opprettet konto hos sparesmart for et par dager siden og slapp å hake av på disse mener jeg å huske. Det er opp til hver eneklt slik jeg forstod det, og ikke obligatorisk.

Lenke til kommentar

De har endret innmeldingen siden sist jeg sjekket. Da krysset man bare av for at man godtok vilkårene de hadde, og de inkluderte alle former for spam. Nå ser det ut til at de har endret systemet fullstendig, og jeg ser derfor ikke noen grunn til å ikke bruke dem lenger. Ulempen er at de nå bare er marginalt bedre enn andre banker.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...