FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Jeg har kjøpt ny maskin i dag, men det var den som sto oppe som visning. Nå får jeg jo ikke gjort noe Det er jo brukernavn og passord til butikken, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Får iallefall ikke logget inn. Kan jeg bare installere vista på nytt eller? Fikk jo ned et par CD'er. Endret 22. august 2009 av FlowerEye Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Få brukernavn og passord fra de i butikken og slett det etterpå. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Butikken er stengt. De burde jo nesten gitt dette med meg da laptopen ble kjøpt, burde de ikke? Jeg var nå iallefall for dust til å spørre, men jeg kom jo ikke på det da jeg. Desverre. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Selger var sikkert ikke klar over at de hadde noe brukernavn/passord. Om han var det, hadde han sikkert glemt det. Prøv å logg inn i sikkerhetsmodus å slett passordet der. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Er det ikke en gjestekonto? Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Ingen gjestekonto nei. Men det står at man kan tilbakestille konto, men at jeg da må sette inn en diskett eller koble til en USB-flash-enhet. Hmmm... Så er det også en "Swipe finger to logon", men det fungerer jo ikke. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hvilken butikk? og om du har fått med noen restore dvd-er så kan du legge inn operativ systemet på nytt ganske enkelt. Det spørst på merke. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 høres litt spesielt ut at du fikk en maskin med kontoer frafør istedenfor fabrikkimage. var det en demovare eller brukt maskin? Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Expert Jeg fikk den siste de hadde igjen, og den sto på display (visning). Butikkarbeideren pakket den ned mens jeg så på og jeg var jo så dum å ikke spørre om passord og sånn, men jeg tenkte jo ikke på at jeg kom til å sitte helt låst. Har fått med en del CD'er. Asus Driver og Utility Ver.1.0, Power2Go, Notebook Manual CD og en Recovery DVD. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Da blir det enkleste å kjøre en recovery. Mener at hp pleier å ha 2-3 dvd for recovery men det kan hende at jeg husker feil eller at det er en dual dvd. for å kjøre recovery, ta og start pc-en på nytt og trykk F11 (i de fleste tilfellene npr det gjelder hp). Der får du opp en mulighet for å kjøre recovery Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 får jeg inn en maskin hvor brukern har låst seg ute griper jeg min hirens boot cd som er fylt til randen med utilities, er vell active password changer det heter den jeg bruker. da får du nullet ut passordet til kontoer på de lokale windows installasjonene. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Den nye min er en Asus da. Skal jeg bare prøve med recovery da? Then what? Takk for at dere hjelper meg Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jau, du kan prøve og starte opp på recovery og se hvilken muligheter du har. eller kan du bruke programmet til cruzader; http://www.password-changer.com/ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) er riktige programmet ja, dos utgaven jeg har brukt som aldri har sviktet meg. ser den må kjøpes på siden der for og få nulle ut passord, er den utgaven som ligger på hirens bootcd som er gratis. Endret 22. august 2009 av cruzader Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Hehehe, jeg har i grunnen lite peiling på det dere snakker om nå, men jeg får vel bare prøve meg litt frem da. OG KLAGE til expert på mandag. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Nytter jo uansett ikke å laste ned på maskinen som jeg ikke kommer inn på. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Programmet skal brennes up på cd som en oppstart cd slik at du kan boote på den og kjøre verktøyet før du kommer inn på selve operativsystemet. Med andre ord. last ned programmet, brenn det ut som et image eller iso disk slik at det er bootbar. (bruk pc-en som du sitter og skriv med for å lage cd-en) Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Hadde jeg bare hatt brenne CD Lenke til kommentar
zulo Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hvis du bruker recovery cden så blir jo pcn som når den er ny Du slipper antagelig å installere programmer osv for det er et ferdigkonfigurert oppsett som de bruker på alle nye pcer. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Oooh, virkelig? Da kan jeg altså bare sette i recovery CD'en, og slå på? Jeg vet jeg er dum, men jeg har aldri gjort dette før, og vil ikke risikere å ødelegge en såpass dyr pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå