Gå til innhold

Der ble jeg lei av windows!

Anbefalte innlegg

Der ble jeg lei av windows! Bestemmer meg for å bytte til Linux Kubuntu.

Noe spess jeg bør vite?

Har en liten laptop så bruker den bare til skriving, surfing o.l. Vet at man kan installere windows programmer på en måte. Velger Kubuntu fordi jeg er kjent med det fra før.

En ting må jeg få bekreftet, får jeg bedre batterilevetid med linux? Noen som har et bedre forslag til en linux som er veldig strømgjerrig?

-Krokodille25

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har erfaring med Linux, men det kan virke ganske knotete i begynnelsen. Når du blir vandt med Terminal og slikt blir alt dog mye lettere. En annen merkbar ting er at du har mye mer frihet når det gjelder skrivebordet! Og selfølgelig bruker (K)ubuntu mye mindre datamaskinkraft enn Windowa.

Edit: At datamaskinen varer lengre på en oppladning kan virke logisk, da (K)ubuntu som sagt bruker mindre datamaskinkraft.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Er litt vant med det, da vi hadde det en stund på den stasjonære. Vet at du må skrive inn kommandoer første gangen du skal installere flash, ol. men bare og lese på nettet. Var slik jeg gjorde det første gangen. Har kubuntuen enda et "program" der man kan gå inn og laste ned firefox, spill, apps og liknende?

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har erfaring med Linux, men det kan virke ganske knotete i begynnelsen. Når du blir vandt med Terminal og slikt blir alt dog mye lettere.

Veldig uenig. Du klarer deg veldig godt uten terminal så lenge ingen henviser til den for å få jobben gjordt på 1-2 kommandoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...