mushi Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Bilen min ble stjålet idag. Den var ulåst og sto utenfor huset til en kamerat. Det er meldt til politiet, skal ringe forsikring og bomring på mandag. Hvordan foregår det med tanke på forsikringspenger etc? Hadde kun ansvar på den i if. Det var en fiesta '94 mod i ganske dårlig stand. Får man en slags standard listepris på den hvis den blir ødelagt? Hadde anlegg osv. i bilen. Hva skjer hvis jeg får igjen penger og de plutselig finner den noen uker seinere i fin stand? Endret 22. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvis du bare hadde ansvarsforsikring dekker denne såvidt jeg vet ikke noe mer enn skader på evt. motparts kjøretøy i et uhell, og ikke noe mer (AFAIK). Må vel ha delkasko eller lignende for å dekke tyveri. http://www.if.no/web/no/privat/Forsikringe...rsikringen.aspx Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Så jeg får altså ingenting som helst? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvis det stemmer at du bare hadde ansvar, så er nok det korrekt. Beklager å være bringer of bad news :/ Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Siden den var ulåst tviler jeg på om du hadde fått igjen noe selv på kasko... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Man kan jo åpne døra med en skrutrekker når den er låst... Ikke det beste patentet på de låsene. Trodde man fikk igjen, bare avkortet jeg? Endret 22. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Akkurat hva du har krav på nå står vel i forsikringspapirene dine... Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Med ei enkel ansvarsforsikring, har du tvilsomt krav på annet enn vraket levert tilbake etter at de som stjal den er ferdige å herje tullinger. Du kan vel forsøke å kreve erstattning via anmeldelsen, det blir da de som stjal som må punge ut, og ikke forsikringa. At det er lett å bryte seg inn i en bil, tilsier ikke at en ikke skal gjøre det en kan for at det er så vanskelig som mulig. Alle biler er lette å stjele for den som bare vet hvordan, og gidder! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Kan reiseforsikringa dekke det som de tar inni bilen? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hva skjer hvis jeg får igjen penger og de plutselig finner den noen uker seinere i fin stand? Hehe.... her er det no muffins Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Kan reiseforsikringa dekke det som de tar inni bilen? Sterkt tvilsomt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Kan reiseforsikringa dekke det som de tar inni bilen? En telefon og et telefonnummer er alt du trenger. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Om ikke annet får du lett en ny brukt Fiesta til under 10 lapper: http://www.finn.no/finn/car/used/result?&a...p;PRICE_TO=9999 Endret 23. august 2009 av klilleng Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Huff nei, nekter å ha en til Værste bilen jeg har hatt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 hehe. Da er det vel ingenting å klage over?? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Nå ser det ut som det ordner seg Får ingenting for bilen hvis jeg ikke finner den, men anlegget var verdt en god del mer enn det jeg trodde, så får kjøpt meg ny bil for det. Reiseforsikringa dekket det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Dekker reiseforsikringen anlegget som står fast i bilen??? Steike. Det må eg si er en grei deal Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) De dekker det som er skrudd fast og det i hanskerommet EDIT: Taxien ringte akkurat, bilen er funnet! Sto rett borti gata her Uten anlegg såklart. Endret 24. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Kjipt, hva mener du forresten med taxien? Endret 24. august 2009 av runesole Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kjipt, hva mener du forresten med taxien? Taxi, drosje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå