Tittoffer Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hei, jeg og noen kompiser jobber med å få i stand ett stort skole LAN og synts det hdde vert litt kult med en webside. Vi har kjøpt domene hos domeneshop og jeg har lånt PCen til faren min med Adobe Master Collection. Problemet mitt er at jeg har laget en side i fireworks helt basic, men jeg vet ikke om jeg har gjort riktig for å eksportere den til Dreamweaver... Hva må jeg gjøre for å eksportere den til Dreamweaver? Takk på forhånd Lenke til kommentar
program Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Du exporterer den vel som CSS eller HTML eller hva du skal ha. Så åpner du den i Dreamweaver. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Men må jeg gjøre/lage den på en spesiell måte for å få det til å virke? Lenke til kommentar
program Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Prøv å trykk exporter. Så velger du den filtypen du skal ha. Så ser du om det går ann å åpne den i Dreamweaver. Jeg har nesten ikke brukt Fireworks før, men kan prøve å hjelpe uansett. Endret 22. august 2009 av program Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Er dreamweaver bedre? Hvis det er det du bruker da.. Problemet med Dreamweaver for meg er at det e en del koding (noe jeg er helt blank på) også er det det at det er mer designmessigt å jobbe med Fireworks.. Korrekt meg hvis jeg tar feil.. Men det jeg har sett mange gjøre er å laga navbaren for seg selv i FW for så å legge den inn på sida i DW, en annen ting jeg har sett er at de skjærer opp sidene (slice) for at det skal ha mindre loading tid.. Er noe av dette nødvendig? Eller er det bare til å lage en side som ser "kul" ut dor så å eksportere den til DW? Lenke til kommentar
program Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Lær deg litt simpel HTML og CSS. Det er vedig enkelt, tar kort tid å lære og er veldig greit å kunne. Firworks er vel mer rettet mot design. Hvis du skal lage enkeltdeler i Fireworks, kan du da lagre de i HTML dokumenter eller liknende? I så fall kan du gjøre det og legge koden inn i Dreamweaver-dokumentet. Det finnes sikkert enklere måter, men jeg har ikke prøvd det. Altså: Lag den tingen du skal lage. Exportere til riktig filtyper. Legge kode fra HTML fil inn i Dreamweaver. Lenke til eventuelle CSS filer. Synd ingen som har gjort dette svarer. "Web-design, HTML og CSS" forumet er så dødt. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Ja, det er litt trist.. Men takk for svaret Skal se hva jeg får til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå