Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Munn, nese, ører, øyne.. tror de går under mennesker..

Katten min har de tingene der også... straaaaaange... :p

 

Morsom du.. Litt off topic, kan en katt, eller hund være homofil?

Jepp. Homofili er naturlig (det skjer i naturen, altså er det naturlig). Leste for litt siden at Svaner også kan ha homofile partnere i lang tid.

 

Og Muggsopp...Seriøst, jeg vet ikke hva jeg skal si. Men du sier jo at bibelen er sann og at gud snakket til deg, jeg kan jo gå ned på ditt usakelige nivå og si: Kompisen min hadde gått tom for røykepapir, så han tok en side fra bibelen og rullet en røyk med den.

 

Ved du hva han sa? Det smaker løgner.

 

Og det menneskesynet du har, jeg blir direkte redd over at det går ann å tenke slik som du gjør. Særlig nå i 2009.¨

 

Ta en titt på dette bilde, jeg synes hver bibel skulle sett slik ut:

post-144971-1251183892_thumb.jpg

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
En kan ikke overleve i denne verdenen hvis du baserer livet på bibelen...

 

Det har du helt rett i, selvom bibelen inneholder noen fundamentale sannheter.

 

Selv er jeg scientolog.

 

Tror ikke det er så mange kvinner som vil foretrekke en mann som slår de framfor en annen snill mann

Når du en gang blir voksen, ser du ting annerledes.

 

Dette er sitert fra Muggsopps tråd om vold mot kvinner.

 

Muggsopp. Er du Kristen eller Scientolog?

Lenke til kommentar
Svar gjerne på innlegget mitt, muggsopp. Hvorfor gjelder ikke nestekjærligheten din for barn av f.eks. samboere? Jeg kan ikke se at barna har gjort noe galt?

 

Foreldrene til barna har gjort galt mot Herren, og derfor skal barna bære skylden for hva foreldrene gjorde. Viten om dette er en del av straffen til samboere (fordi de bedriver horeri). At barna bærer skylden for foreldrenes horeri er bare naturlig, og det har vi gitt samfunnsaksept for mange ganger i nyere tid, eksempelvis tyskerbarna.

 

Tror du trallala, tror du trallala...

Hvorfor skal andre bry seg om hva du tror -- dersom du ikke er motstander av religionsfrihet?

 

Enda værre -- hvorfor skal andre leve etter dine sær-religiøse leveregler?

 

Ekteskap er ikke unikt for kristendommen, og alle må få lov til å gifte seg i kirken så lenge den er betalt av OFFENTLIGE midler og ikke private.

Jeg har ingen problemer med ikke-kristne ekteskap, homofilt ekteskap eller for at ikke-kristne skal ha ekteskapets skattegoder og kunne kalle seg gifte og være ektefeller.

 

Munn, nese, ører, øyne.. tror de går under mennesker..

Katten min har de tingene der også... straaaaaange... :p

 

Morsom du.. Litt off topic, kan en katt, eller hund være homofil?

 

Selfølgelig.

 

Har den en hjerne og IQ over 1, kan den være homofil -- dersom den har kjønnsorganer og seksuell drift.

ALT som har en hjerne, kjønnsorganer, (instinktiv) seksuell drift og IQ over 1 kan være homofilt:

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Når undertegnede var rundt 35 år yngre enn i dag og gikk på gymnaset (som det het den gang) fikk han engang til tentamen en oppgave om Palestinaproblemet. (Det var ikke mindre aktuelt den gang, dette var rett etter oktober-krigen.) En takknemlig oppgave for en ung mann med sterke meninger, så jeg leverte 10-11 sider om saken. Den fikk jeg tilbake med god karakter, men på en av sidene hadde læreren skrevet med rødblyanten "Dette går det da ikke an å mene!".

 

Siden ble jeg - for en stakket stund - rødfarget selv, men den replikken satt i meg. "Slikt går det ikke an å mene." Livet mitt etter det har vært en stadig søken mot det liberale. Det har formet min moderator- og administratorgjerning her på forumet. Jo, sier jeg når folk ber om sensur: Det går an å mene. Jeg har vært blant de skråsikre jeg også, de med meninger de færreste deler, og som jeg ikke selv har delt når livet har gitt meg littt mer erfaring. Den erfaringen har jeg fått gjennom debatt med anderledes tenkende.

 

Derfor får de sjelden medhold, de som ber om sensur i samfunnsdelen av forumet. Jeg tror på debattens oppdragende virkning. Fornuften vinner i det lang løp. Nå er vi underlagt norsk lov, og vi følger også "Vær varsom"-plakaten. Det setter noen grenser. Og så har vi en gylden regel jeg liker å sitere: Du kan si hva du vil, men ikke hvordan du vil. Våre retningslinjer setter noen grenser for hvordan du kan si det. Det tror jeg vi får en bedre debatt av.

 

Trådstarter har to tråder som er rapportert flere ganger for nettopp hans meninger. "Dette går det da ikke an å mene!", sier de i svarene sine. "Dette går det da ikke an å si", sier de når de rapporterer trådene. Man skal altså få mene hva man vil, så lenge man holder kjeft om det.

 

Jeg kan bare si det: "Not on my watch!" Ingen skal sensureres for sine meninger her på forumet, så lenge de er saklige og ikke personrettet, med mindre vi er pålagt det ved lov eller av våre eiere.

 

Men: Så blir allikevel disse trådene stengt nå. Hvorfor? Jo, fordi vi har en regel her på forumet som rammer såkalt trolling. (Se Retningslinjene.) Den rammer tråder/postersom er opprettet for å provosere til diskusjon, uten at de egentlig representerer brukerens egentlige mening. Men de samme reglene sier videre: Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

 

Nå er dette et anonymt forum, og vi kan vanskelig vite hva fremmede mennesker "egentlig" mener. Men man opparbeider seg en følelse for slikt. Noen brukere har i likhet med oss merket seg uoverenstemmelser i trådstarters poster: Er han kristen eller scientolog? Hvordan kan det ha seg at et menneske som for bare noen måneder beklaget seg over at han aldri fikk seg dame plutselig har hatt flere forhold med nettopp damer, attpåtil damer som setter pris på å bli slått til lydighet. Hvordan kan det ha seg at en bruker som ikke vil slå damene foran barna i sin tid startet en tråd om legalisering av pedofili? Jo, det sier han til fargoth: "Ah, endelig en som fant den bortgjemte juvelen i innlegget!" Han vil provosere til debatt.

 

Problemet for oss blir da: Er dette en sunn provokasjon, eller er det trolling? Skal vi i det hele tatt bry oss om forskjellen i denne delen av forumet? Antagelig er vi nødt: Det er for mange brukere som lar seg provosere til at vi kan ignorere problemstillingen. Men det er en diskusjon som ikke hører hjemme i denne eller andre av trådstarters tråder. Vi har en kategori for Tilbakemeldinger om samfunnsforumet hvor vi kan ta diskusjonen på generelt grunnlag. Skal vi tillate provokasjoner av denne typen? Spiller det noen rolle om det er oppriktig ment eller ikke? Hvordan skal vi kunne vite det?

 

I mellomtiden er trådstarter hjertelig velkommen til å kontakt meg på PM dersom han mener å kunne godtgjøre at dette ikke er trolling. Og jeg ber ham og alle andre og legge seg det ovenstående på minnet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...