Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du mener du har rett til å dømme andre mennesker. Bare Gud kan dømme mennesker. Du mener mao. at du er en slags reinkarnasjon av Gud?

 

Herren har gitt meg dispensasjon fra å ikke få dømme andre fordi jeg er hans instrument.

 

Litt på siden. Hvis Gud taler til deg i drømmene, og kommanderer deg til å bryte loven, ville du gjort det?

 

Lurer bare på hva slags person du er, og hvor langt du ville dratt det. (Forøvrig; keep on trolling?)

 

Hvis herren kommanderer meg til å bryte norsk lov, vil jeg gjøre som herren befaler meg, dog vil jeg ikke bryte de ti bud således.

 

Så du vil altså gjøre som han sier, med mindre han ber deg om å bryte de ti bud. Du vil altså ikke følge Guds ord, men gjøre det du synes er riktig uavhengig av hva sjefen sier.

 

Herren vil aldri be meg bryte hans ti bud, men om han skulle gjøre det, gjør jeg som han befaler.

 

Om herren skulle be deg bygge opp igjen Auswitch for nye inkommende toglaster, så hadde du vel loggret i hans åsyn da også ?

 

Og muggsopp, dersom du tror at alle syndere brenner i evige helvette, da trenger du jo ikke å sjefte/angripe eller skjelle de ut. De får jo som fortjent iløpet av de neste 100 årene uansett ! Du kan bare lene deg tilbake i godstolen og tenke "de får nok som fortjent ja". Så kan vi sette oss tilbake i godstolen å tenke "Heldigvis har ikke jeg slike holdninger og en fantasiverden av en illusjon dratt nedover trynet mitt!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du mener du har rett til å dømme andre mennesker. Bare Gud kan dømme mennesker. Du mener mao. at du er en slags reinkarnasjon av Gud?

 

Herren har gitt meg dispensasjon fra å ikke få dømme andre fordi jeg er hans instrument.

 

Litt på siden. Hvis Gud taler til deg i drømmene, og kommanderer deg til å bryte loven, ville du gjort det?

 

Lurer bare på hva slags person du er, og hvor langt du ville dratt det. (Forøvrig; keep on trolling?)

 

Hvis herren kommanderer meg til å bryte norsk lov, vil jeg gjøre som herren befaler meg, dog vil jeg ikke bryte de ti bud således.

 

Så du vil altså gjøre som han sier, med mindre han ber deg om å bryte de ti bud. Du vil altså ikke følge Guds ord, men gjøre det du synes er riktig uavhengig av hva sjefen sier.

 

Herren vil aldri be meg bryte hans ti bud, men om han skulle gjøre det, gjør jeg som han befaler.

 

Om herren skulle be deg bygge opp igjen Auswitch for nye inkommende toglaster, så hadde du vel loggret i hans åsyn da også ?

 

Og muggsopp, dersom du tror at alle syndere brenner i evige helvette, da trenger du jo ikke å sjefte/angripe eller skjelle de ut. De får jo som fortjent iløpet av de neste 100 årene uansett ! Du kan bare lene deg tilbake i godstolen og tenke "de får nok som fortjent ja". Så kan vi sette oss tilbake i godstolen å tenke "Heldigvis har ikke jeg slike holdninger og en fantasiverden av en illusjon dratt nedover trynet mitt!"

 

Jeg prøver å gjøre andre folk som ikke synder oppmerksomme på farene slik at de kan komme til himmelen i Guds åssyn.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel også påstå at om man vil tilby noen hjelp, så blir man ikke spesielt godt mottatt ved å si at det folk driver med er horeri. :)

 

Trusler med helvete og andre godsaker blir heller ikke spesiet godt mottatt. Og, ditt syn på menneskeverd, tror jeg ikke er så spesielt vanlig, blant de fleste kristne en gang, Muggsopp. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg prøver å gjøre andre folk som ikke synder oppmerksomme på farene slik at de kan komme til himmelen i Guds åssyn.

 

Ah så du prøver å hjelp de. Jeg tror nok at de fleste som faller inn under syndene du beskriver føler det mer som diskriminering enn et tilbud om hjelp til å finne den rette vei. Dersom dine hensikter er å hjelpe syndere, så ville jeg anbefale å revurde formuleringen og innfalsvinkelen. Når folk prøver å overbevise folk om noe som er rett, så er det ikke alltid den beste fremgangsmåten å mase om evig helvette, pinsler eller andre straffer som de fleste tar enten for fantasi og eventyr, eventuelt har en annet syn på. For lets face it: Det er ingen beviser for helvette eller straff i etterlivet, og dersom det finnes, noe jeg ikke tror, så er det ingen som kan fremlegge kriteriene for å havne der. Det finnes like mange tolkninger av etterlivet og like mange varianter av det, som det finnes undergrener av relgioner og sekter, og de fleste ateister vil bare le av truslene dine, mens de fleste troende vil være overbevist om at din tolkning er feil og at de har en bedre en selv. En av de få tingene som er felles for alle troende/relgiøse er nemlig at de selv en bilett til himmelen eventuelt det gode etterlivet. Det betyr at å slenge ut ord som "helvette" "evig straff" "djevelens disipler" ikke kommer noen vei hos verken ateister eller troende, kan ikke fatte å begripe at noen bruker det som argumentasjon eller trussler i år 2009.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Diskusjoner som dette er helt håpløse. De to sidene som diskuterer tenker ikke på samme måte, og alle argumenter blir derfor verdiløse for det andre parten. Det eneste muggsopp gjør er å etablere seg selv som en hjernevasket galning på forumet, mens vi andre skriver oss inn i hans bok med fortapte syndere. Muggsopp, du kommer ikke til å frelse noen på dette forumet... og vi andre kommer aldri til å klare å få denne mannen til å godta sunn fornuft. Dette er på ingen måte en diskusjon, bare en samling "GÅR DET VIRKELIG AN Å MENE DET???" som etterpå blir svart med et "Ja..."

Lenke til kommentar
Diskusjoner som dette er helt håpløse. De to sidene som diskuterer tenker ikke på samme måte, og alle argumenter blir derfor verdiløse for det andre parten. Det eneste muggsopp gjør er å etablere seg selv som en hjernevasket galning på forumet, mens vi andre skriver oss inn i hans bok med fortapte syndere. Muggsopp, du kommer ikke til å frelse noen på dette forumet... og vi andre kommer aldri til å klare å få denne mannen til å godta sunn fornuft. Dette er på ingen måte en diskusjon, bare en samling "GÅR DET VIRKELIG AN Å MENE DET???" som etterpå blir svart med et "Ja..."

 

Dette bør nomineres til det beste innlegget i hele denne tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg minner om at det er lov å la være å delta i diskusjoner der man ikke er enig i premissene. Trollebeskyldninger og personangrep er derimot ikke lov, uansett hvor uenig man måtte være eller hva man ellers måtte synes om hverandre.

 

Mener man noen troller så rapporter det, ikke kommenter det i tråden. Det er til syvende og sist vår beslutning hvilke tråder som blir stengt og ikke her på forumet. Men dere kan som sagt velge å ignorere dem. Det er vel så effektivt som å poste slike beskyldninger, da dør tråden av seg selv. Off topic innlegg er bare med på å holde den i live og virker således mot sin hensikt.

 

Brukeren SkoMedHull to poster over har selvsagt rett, diskusjoner som denne kommer det ikke noe ut av, annet enn diskusjonen i seg selv. Dette er et diskusjonsforum, så det er greit nok. Så lenge dere har lyst til å diskutere, og ellers holder dere til spillereglene, så får diskusjonen fortsette.

 

Men siden dette er blitt en religionsfilosofisk tråd, og ikke en samlivstråd, flyttes den til dertil egnet kategori.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ifølge bibelen er jeg er et insestbarn av Adam og Evas barn (De var de første mennesker på jord og hvem andre enn hverandre kunne de formere seg med?) på lik linje med Muggsopp og alle andre mennesker på denne jord.

 

Bibelen forbyr insest. Det står i Bibelen, 3. Mosebok 18,6. ”Ingen av dere må røre ved en kvinne som han er i nær slekt med, og ha samleie med henne. Jeg er Herren.

 

Dvs vi alle er satans instrumenter. :!:

 

Tror herren skøt seg selv i leggen ved å bare lage ett par mennesker av samme kjøtt og blod (Eva fra hans ribben).

 

Jeg tror menneskene som diktet bibelen for omtrent 1950 år siden ikke var helt samkjørt og bare var maktsyke.

 

Satan og helvete er et middel som religiøse har funnet på og bruker som skremselspropaganda for å holde godtroende mennesker i sjakk.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg synes påstande dine i start-posten i denne tråden var litt drøye. Du nevner at homofile er syndere, at barn som blir adoptert av et homofilt par vil brenne i helvetet på grunn av paret som adopterte det er homofilt, at de som gifter seg borgerlig står i ledtog med djevelen osv. Jeg skjønner ikke hvordan du får til at barna må havne i helvetet på grunn av noe fosterforeldrene valgte. Og hva homofile angår, så gjør det vel ikke noe at to menn eller kvinner lever sammen? Det eneste, utifra ett kristent perspektiv, er vel om de gjør noe ut av det. Gud, ifølge Bibelen, har jo gitt oss fri vilje. Men om så ikke hele, vil iallefall deler av fri vilje perspektivet forsvinne om det er sånn som du skal ha det til. Med den fri viljen Gud gav oss, så har vi den muligheten til å kunne leve slik vi vil, om vi vil tro på Gud, Buddha eller hva det skal være. Med en slik holdning du har, så er det ikke rart det blir uenigheter rundt om i verden. Og ja, det er en del konflikter som utspiller seg på religion. Det er viktig å kunne respektere andre livssyn og levesett, uansett hvor gale eller ikke en synes det kan være - så lenge det ikke bryter med ett lands lover.

 

Det du nevnte med at du er blitt stemplet som rasistisk, asosial eller hva det måtte være, er ikke så rart hvis en har en slik holdning. Hvis du noen gang hadde snakket enten med en homofil, eller et par som har giftet seg borgerlig - og vært mer imøtekommende overfor dem og fortalt dem om kristendommens innhold uten fordommer - så ville de i det minste kanskje tenkt over saken om å omvende seg som det så fint heter.

Lenke til kommentar
Jeg synes påstande dine i start-posten i denne tråden var litt drøye. Du nevner at homofile er syndere, at barn som blir adoptert av et homofilt par vil brenne i helvetet på grunn av paret som adopterte det er homofilt, at de som gifter seg borgerlig står i ledtog med djevelen osv. Jeg skjønner ikke hvordan du får til at barna må havne i helvetet på grunn av noe fosterforeldrene valgte. Og hva homofile angår, så gjør det vel ikke noe at to menn eller kvinner lever sammen? Det eneste, utifra ett kristent perspektiv, er vel om de gjør noe ut av det. Gud, ifølge Bibelen, har jo gitt oss fri vilje. Men om så ikke hele, vil iallefall deler av fri vilje perspektivet forsvinne om det er sånn som du skal ha det til. Med den fri viljen Gud gav oss, så har vi den muligheten til å kunne leve slik vi vil, om vi vil tro på Gud, Buddha eller hva det skal være. Med en slik holdning du har, så er det ikke rart det blir uenigheter rundt om i verden. Og ja, det er en del konflikter som utspiller seg på religion. Det er viktig å kunne respektere andre livssyn og levesett, uansett hvor gale eller ikke en synes det kan være - så lenge det ikke bryter med ett lands lover.

 

Det du nevnte med at du er blitt stemplet som rasistisk, asosial eller hva det måtte være, er ikke så rart hvis en har en slik holdning. Hvis du noen gang hadde snakket enten med en homofil, eller et par som har giftet seg borgerlig - og vært mer imøtekommende overfor dem og fortalt dem om kristendommens innhold uten fordommer - så ville de i det minste kanskje tenkt over saken om å omvende seg som det så fint heter.

 

Men homofile er jo ikke mennesker jo! De er udyr.

Lenke til kommentar
Jeg synes påstande dine i start-posten i denne tråden var litt drøye. Du nevner at homofile er syndere, at barn som blir adoptert av et homofilt par vil brenne i helvetet på grunn av paret som adopterte det er homofilt, at de som gifter seg borgerlig står i ledtog med djevelen osv. Jeg skjønner ikke hvordan du får til at barna må havne i helvetet på grunn av noe fosterforeldrene valgte. Og hva homofile angår, så gjør det vel ikke noe at to menn eller kvinner lever sammen? Det eneste, utifra ett kristent perspektiv, er vel om de gjør noe ut av det. Gud, ifølge Bibelen, har jo gitt oss fri vilje. Men om så ikke hele, vil iallefall deler av fri vilje perspektivet forsvinne om det er sånn som du skal ha det til. Med den fri viljen Gud gav oss, så har vi den muligheten til å kunne leve slik vi vil, om vi vil tro på Gud, Buddha eller hva det skal være. Med en slik holdning du har, så er det ikke rart det blir uenigheter rundt om i verden. Og ja, det er en del konflikter som utspiller seg på religion. Det er viktig å kunne respektere andre livssyn og levesett, uansett hvor gale eller ikke en synes det kan være - så lenge det ikke bryter med ett lands lover.

 

Det du nevnte med at du er blitt stemplet som rasistisk, asosial eller hva det måtte være, er ikke så rart hvis en har en slik holdning. Hvis du noen gang hadde snakket enten med en homofil, eller et par som har giftet seg borgerlig - og vært mer imøtekommende overfor dem og fortalt dem om kristendommens innhold uten fordommer - så ville de i det minste kanskje tenkt over saken om å omvende seg som det så fint heter.

 

Men homofile er jo ikke mennesker jo! De er udyr.

 

Det har vi det igjen. Hvis alle kristne skulle hatt den innstillingen ovenfor homofile slik som deg, hvordan skulle de i det hele tatt hatt en sjans? Du har homofile som lever sin legning ut, og de du de homofile som har godtatt sin legning med velger å være singel på grunn av en kristen tro eller en annen grunn. Hvis du er lei av å bli kalt rasistisk and so on, så burde du iallefall kanskje vurdert å holde slike meninger for deg selv.

Lenke til kommentar
Men homofile er jo ikke mennesker jo! De er udyr.

Åpenbart at du er tom for argumenter når du kommer med slike tåpelige utspill. Var det ikke en diskusjon du ønsket?

 

Det er fint at du har en tro, men din tro gjør ikke meg til synder så lenge eg ikke deler din tro. Og du vinner ikke akkurat tilhørere på den måten du driver på. Hvem vil vel egentlig tro på en gud slik du fremstiller den? Hvem vil ha en gud som motsier seg selv og mener alle er syndere? Nei takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...