Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

Og det er like mye en ytring når sameboe kaller deg idiot. Det er hans mening, så han burde ha rett itl å si det uten at du kommer her og sier at det er personangrep, når du kaller alle andre for idioter bare fordi de ikke er enig med deg.

 

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men den begrenses likevel noe. Disse begrensningene som er nedfelt i lovverket, går gjerne på ytringer (muntlige, skriftlige, etcetera) som kan krenke en annen person eller gruppe. Det er store debatter om ytringsfrihet med begrensninger virkelig er ytringsfrihet.

 

Fra wikipedia^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

 

Jeg synder ikke - fullbyrder guds vilje.

Unnskyld meg, men har du blitt gal? Så det er Guds vilje å slå kvinner, hate homofile og alle andre som ikke er enig med deg? Det er galskap.

Dette er ikke et persnangrep, men en YTRING...

 

For en gangs skyld har du forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

 

Hvorfor? Hvorfor har du fått det privilegiet? Hvorfor skal du være hevet over alle andre og ikke trenge å adlyde Guds ord? Hvorfor skal homofile og samboere brenne i helvetet for sin synd, mens du havner i himmelen til tross for din?

 

Jeg synder ikke - fullbyrder guds vilje.

 

Via synd, ikke sant? Noe som for øvrig er et interessant spørsmål. Tillater Gud at et menneske synder for å stoppe et annet menneske i å synde? Og hvordan vet man da om den ene synden er verre enn den andre?

 

Hvem som er bedre enn andre er opp til Herren og Jesu disipler å bestemme.

 

Og det er like mye en ytring når sameboe kaller deg idiot. Det er hans mening, så han burde ha rett itl å si det uten at du kommer her og sier at det er personangrep, når du kaller alle andre for idioter bare fordi de ikke er enig med deg.

 

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men den begrenses likevel noe. Disse begrensningene som er nedfelt i lovverket, går gjerne på ytringer (muntlige, skriftlige, etcetera) som kan krenke en annen person eller gruppe. Det er store debatter om ytringsfrihet med begrensninger virkelig er ytringsfrihet.

 

Fra wikipedia^

 

Dette har du evig rett. Dog forholder jeg meg til forumets regler, ikke til dine sneverske fortolkninger.

Lenke til kommentar
Hvem som er bedre enn andre er opp til Herren og Jesu disipler å bestemme.

 

Jeg er rimelig sikker på at nazistene også var helt sikre på at det var opp til dem og ingen andre å bestemme hvem som var bedre enn andre. Hva skiller dere?

 

Og hvordan vet du at budskapet om nestekjærlighet er mindre verdt enn budskapet som forbyr "hor" og homofili?

Lenke til kommentar
Hvem som er bedre enn andre er opp til Herren og Jesu disipler å bestemme.

 

Jeg er rimelig sikker på at nazistene også var helt sikre på at det var opp til dem og ingen andre å bestemme hvem som var bedre enn andre. Hva skiller dere?

 

Og hvordan vet du at budskapet om nestekjærlighet er mindre verdt enn budskapet som forbyr "hor" og homofili?

 

Fordi det er viktigere å leve et gudsfryktig liv i ekteskap mellom mann og kvinne eller i sølibat enn det er å være nestekjærlig. Det vil si at gudsfryktighet skal komme først, dernest nestekjærlighet.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at nazistene også var helt sikre på at det var opp til dem og ingen andre å bestemme hvem som var bedre enn andre. Hva skiller dere?

 

Og hvordan vet du at budskapet om nestekjærlighet er mindre verdt enn budskapet som forbyr "hor" og homofili?

 

Fordi det er viktigere å leve et gudsfryktig liv i ekteskap mellom mann og kvinne eller i sølibat enn det er å være nestekjærlig. Det vil si at gudsfryktighet skal komme først, dernest nestekjærlighet.

 

Ok, jeg respekterer for så vidt at du mener det, men jeg skulle gjerne sett noen kilder. Jeg har alltid vært av den oppfatning at Jesus mente nestekjærliget var det viktigste.

 

Kan du svare på det første avsnittet i innlegget mitt også?

 

Jeg venter fremdeles på et skikkelig svar på de tidligere innleggene mine om hvorfor foreldres synd går utover barna. Nei, "Gud sier det" er ikke et skikkelig argument, det er på linje med "Det er bare slik".

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
1: Gud er ikke hitler, ergo er jeg bedre enn nazistene siden jeg ikke vil drepe.

 

2: Jeg vet at det er herren som kommanderer meg fordi jeg er Guds Tjener.

 

3: Alle skal prøves. Noen har tydeligvis hånet herren tidligere...

 

1. Jeg ser ærlig talt ikke hva som skiller dem. Hitler ville ta livet av en del uønskede elementer, Gud vil tydeligvis at en del uønskede elementer skal brenne i helvetet for all evighet.

 

2. Hvordan vet du at du er Guds tjener? "Fordi Gud snakker til meg"? Det er et sirkelargument som du ikke kommer noen vei med.

 

3. Hva mener du? Tidligere? Er det gjenfødelse du snakker om?

 

Men BARE Gud kan dømme! Det er jo klart!

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig.

 

Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte.

 

Mener man en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette i den aktuelle tråden, men rapporter.

 

I henhold til retningslinjene ble '15' innlegg slettet fra tråden. Videre overtredelse vil medføre ytterligere reaksjoner.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
1: Gud er ikke hitler, ergo er jeg bedre enn nazistene siden jeg ikke vil drepe.

 

2: Jeg vet at det er herren som kommanderer meg fordi jeg er Guds Tjener.

 

3: Alle skal prøves. Noen har tydeligvis hånet herren tidligere...

 

1. Jeg ser ærlig talt ikke hva som skiller dem. Hitler ville ta livet av en del uønskede elementer, Gud vil tydeligvis at en del uønskede elementer skal brenne i helvetet for all evighet.

 

2. Hvordan vet du at du er Guds tjener? "Fordi Gud snakker til meg"? Det er et sirkelargument som du ikke kommer noen vei med.

 

3. Hva mener du? Tidligere? Er det gjenfødelse du snakker om?

 

Men BARE Gud kan dømme! Det er jo klart!

1: Htiler ville drepe, gud vil gi folk en sjanse for evig liv og frelse. Hitler ville ikke gi folk frelse og evig liv.

 

2: Det er vanskelig. gjennom troen opplever man fundamentale forståelser av livet.

 

3: jeg snakker om før sjelene ble født til mennesker -- da sjelene tok side med enten gud eller satan.

Lenke til kommentar
La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du mener du har rett til å dømme andre mennesker. Bare Gud kan dømme mennesker. Du mener mao. at du er en slags reinkarnasjon av Gud?

 

Herren har gitt meg dispensasjon fra å ikke få dømme andre fordi jeg er hans instrument.

 

Litt på siden. Hvis Gud taler til deg i drømmene, og kommanderer deg til å bryte loven, ville du gjort det?

 

Lurer bare på hva slags person du er, og hvor langt du ville dratt det. (Forøvrig; keep on trolling?)

 

Hvis herren kommanderer meg til å bryte norsk lov, vil jeg gjøre som herren befaler meg, dog vil jeg ikke bryte de ti bud således.

 

Så du vil altså gjøre som han sier, med mindre han ber deg om å bryte de ti bud. Du vil altså ikke følge Guds ord, men gjøre det du synes er riktig uavhengig av hva sjefen sier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...