Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

Svar gjerne på innlegget mitt, muggsopp. Hvorfor gjelder ikke nestekjærligheten din for barn av f.eks. samboere? Jeg kan ikke se at barna har gjort noe galt?

 

Foreldrene til barna har gjort galt mot Herren, og derfor skal barna bære skylden for hva foreldrene gjorde. Viten om dette er en del av straffen til samboere (fordi de bedriver horeri). At barna bærer skylden for foreldrenes horeri er bare naturlig, og det har vi gitt samfunnsaksept for mange ganger i nyere tid, eksempelvis tyskerbarna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og som Sameboe sier, er det ikke slik at om vi vender oss til Gud og Jesus og oppriktig tror og ber om tilgivelse og angrer våre synder, så er vi tilgitt og kan få spankulere inn himmelens porter?

 

Jo, det stemmer, men Herren slutter å tilgi deg for dine synder når du ber om tilgivelse, men likevel fortsetter.

 

Din argumentasjon her innebærer at samboende ber Herren om tilgivelse, og dernest må adskilles og leve som enslige med mindre de gifter seg.

Lenke til kommentar

Muggsopp: Så et barn av samboere som ikke er gift i kirken, er dømt til å havne i helvete? Denne guden du tror på, blir desverre bare mer og mer ondsinnet for meg. Godt mulig han ikke er det for deg. Men det å straffe et uskyldig barn, på grunn av foreldrenes "synder" er da meget ondskapsfullt. En velger jo ikke foreldre. :)

Lenke til kommentar
Foreldrene til barna har gjort galt mot Herren, og derfor skal barna bære skylden for hva foreldrene gjorde.

 

At barna bærer skylden for foreldrenes horeri er bare naturlig,

 

Dette er ikke argumenter. Du sier egentlig bare at "det er slik". Kan du si meg hvorfor det er naturlig at barn bærer skylden for sine foreldres "feil"?

 

Mener du at det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig? For du har rett, det er en meget god analogi.

Lenke til kommentar
Og som Sameboe sier, er det ikke slik at om vi vender oss til Gud og Jesus og oppriktig tror og ber om tilgivelse og angrer våre synder, så er vi tilgitt og kan få spankulere inn himmelens porter?

 

Jo, det stemmer, men Herren slutter å tilgi deg for dine synder når du ber om tilgivelse, men likevel fortsetter.

 

Din argumentasjon her innebærer at samboende ber Herren om tilgivelse, og dernest må adskilles og leve som enslige med mindre de gifter seg.

Nei, hvor står det at samboere må gjøre det? Ikke i bibelen ihvertfall! Så lenge de vender seg mot Gud, så er de tilgitt! Sånn er det bare, vet ikke hvilken syk menighet du er medlem i, men de lever som jeg sa isted, i gamledager!

Lenke til kommentar
Jo, det stemmer, men Herren slutter å tilgi deg for dine synder når du ber om tilgivelse, men likevel fortsetter.

 

Din argumentasjon her innebærer at samboende ber Herren om tilgivelse, og dernest må adskilles og leve som enslige med mindre de gifter seg.

 

Men da kan man for så vidt få syndsforlatelse på dødsleiet, ikke sant? Man har ikke jo ikke mulighet til å fortsette med syndene sine etter det.

Lenke til kommentar

Muggsopp: Hva er det du egentlig ønsker å oppnå? Mindre aksept for homofile? Om du vil redde resten av oss "fortapte" så scorer du hvertfall ikke høyt med å omtale medmennesker som "annet pakk". :) Igjen, jeg sier bare, menneskeverd og nestekjærlighet. Jeg er av den tro at verden trenger noe mer enn bare hat. Og det blir vanskelig å finne noe annet. Om vi ikke kan akseptere hverandre på bakgrunn av hvem vi måtte like.

 

Du har også en bemerkelsesverdig evne til å overse større deler av argumentene våre, og trekke frem enkelte punkter du kan henge deg opp i.

Lenke til kommentar
Du har også en bemerkelsesverdig evne til å overse større deler av argumentene våre, og trekke frem enkelte punkter du kan henge deg opp i.

 

Hør, hør!

 

Muggsopp: "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" Hvorfor kritisere andre, når du selv ikke lever opp til Jesu lære om nestekjærlighet og "Gjør med andre som du ønsker at andre skal gjøre mot deg"?

Lenke til kommentar
Du har også en bemerkelsesverdig evne til å overse større deler av argumentene våre, og trekke frem enkelte punkter du kan henge deg opp i.

 

Hør, hør!

 

Muggsopp: "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" Hvorfor kritisere andre, når du selv ikke lever opp til Jesu lære om nestekjærlighet og "Gjør med andre som du ønsker at andre skal gjøre mot deg"?

 

Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

Lenke til kommentar
Og som Sameboe sier, er det ikke slik at om vi vender oss til Gud og Jesus og oppriktig tror og ber om tilgivelse og angrer våre synder, så er vi tilgitt og kan få spankulere inn himmelens porter?

 

Jo, det stemmer, men Herren slutter å tilgi deg for dine synder når du ber om tilgivelse, men likevel fortsetter.

 

Din argumentasjon her innebærer at samboende ber Herren om tilgivelse, og dernest må adskilles og leve som enslige med mindre de gifter seg.

Hva om man lever livet i synd, og ber om tilgivelse like før man dør? Vil man ikke da komme til himmelen?

Lenke til kommentar
Og som Sameboe sier, er det ikke slik at om vi vender oss til Gud og Jesus og oppriktig tror og ber om tilgivelse og angrer våre synder, så er vi tilgitt og kan få spankulere inn himmelens porter?

 

Jo, det stemmer, men Herren slutter å tilgi deg for dine synder når du ber om tilgivelse, men likevel fortsetter.

 

Din argumentasjon her innebærer at samboende ber Herren om tilgivelse, og dernest må adskilles og leve som enslige med mindre de gifter seg.

Hva om man lever livet i synd, og ber om tilgivelse like før man dør? Vil man ikke da komme til himmelen?

 

Nei, da er det for sent. Man har antageligvis ikke gitt nok i kollekt før den tid.

Lenke til kommentar
Du har også en bemerkelsesverdig evne til å overse større deler av argumentene våre, og trekke frem enkelte punkter du kan henge deg opp i.

 

Hør, hør!

 

Muggsopp: "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" Hvorfor kritisere andre, når du selv ikke lever opp til Jesu lære om nestekjærlighet og "Gjør med andre som du ønsker at andre skal gjøre mot deg"?

 

Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

OK, svar meg! Hvilken menighet er du medlem i? Du sier altså at du er sendt av Gud for å frelse verden fra syndere?

Lenke til kommentar
Nei, det er en YTRING. Det er ytringsfrihet her i landet. Mener du at folk som meg ikke burde ha talerett?

 

Personlig sliter jeg med å se hvordan det er bedre å kalle alle homofile for jævler enn å kalle deg for en idiot. Jeg støtter ingen av påstandene, men jeg vil vil påstå at førstnevnte er langt verre, ganske enkelt fordi den rammer så mange.

 

Svar gjerne på dette, forresten:

 

Foreldrene til barna har gjort galt mot Herren, og derfor skal barna bære skylden for hva foreldrene gjorde.

 

At barna bærer skylden for foreldrenes horeri er bare naturlig,

 

Dette er ikke argumenter. Du sier egentlig bare at "det er slik". Kan du si meg hvorfor det er naturlig at barn bærer skylden for sine foreldres "feil"?

 

Mener du at det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig? For du har rett, det er en meget god analogi.

Lenke til kommentar

Muggsopp: Du er så inngrodd i din konservative tro, at jeg ikke en gang skal argumentere noe videre. En hver kan jo se at det er nytteløst.

 

Ytringsfrihet, gir en lov til å tro og mene det en vil. Men det å generalisere personer på den måten, og snakke nedverdigende om en gruppe er missbruk av ytringsfrihet. Og det er noe av det mer barnslige som finnes. Jeg kunne fint ha ytret hvor mye jeg missliker Kristne som en gruppe. Hvor mye jeg synes at alle Kristne kunne blitt brent på et bål, fordi, jeg mener at det er riktig. Synes du dette ville vært en god bruk av det privilegiet, ytringsfriheten er?

Lenke til kommentar
Du har også en bemerkelsesverdig evne til å overse større deler av argumentene våre, og trekke frem enkelte punkter du kan henge deg opp i.

 

Hør, hør!

 

Muggsopp: "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" Hvorfor kritisere andre, når du selv ikke lever opp til Jesu lære om nestekjærlighet og "Gjør med andre som du ønsker at andre skal gjøre mot deg"?

 

Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

OK, svar meg! Hvilken menighet er du medlem i? Du sier altså at du er sendt av Gud for å frelse verden fra syndere?

 

Den norske statskirke.

 

Nei, det er en YTRING. Det er ytringsfrihet her i landet. Mener du at folk som meg ikke burde ha talerett?

 

Personlig sliter jeg med å se hvordan det er bedre å kalle alle homofile for jævler enn å kalle deg for en idiot. Jeg støtter ingen av påstandene, men jeg vil vil påstå at førstnevnte er langt verre, ganske enkelt fordi den rammer så mange.

 

Svar gjerne på dette, forresten:

 

Foreldrene til barna har gjort galt mot Herren, og derfor skal barna bære skylden for hva foreldrene gjorde.

 

At barna bærer skylden for foreldrenes horeri er bare naturlig,

 

Dette er ikke argumenter. Du sier egentlig bare at "det er slik". Kan du si meg hvorfor det er naturlig at barn bærer skylden for sine foreldres "feil"?

 

Mener du at det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig? For du har rett, det er en meget god analogi.

 

Det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig, da disse var etterkommere av satans intrumenter i utryddelsen av Jødene.

Lenke til kommentar
Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

 

Hvorfor? Hvorfor har du fått det privilegiet? Hvorfor skal du være hevet over alle andre og ikke trenge å adlyde Guds ord? Hvorfor skal homofile og samboere brenne i helvetet for sin synd, mens du havner i himmelen til tross for din?

Lenke til kommentar
Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

 

Hvorfor? Hvorfor har du fått det privilegiet? Hvorfor skal du være hevet over alle andre og ikke trenge å adlyde Guds ord? Hvorfor skal homofile og samboere brenne i helvetet for sin synd, mens du havner i himmelen til tross for din?

 

Jeg synder ikke - fullbyrder guds vilje.

Lenke til kommentar
Dette er ikke argumenter. Du sier egentlig bare at "det er slik". Kan du si meg hvorfor det er naturlig at barn bærer skylden for sine foreldres "feil"?

 

Du svarte ikke på den delen.

 

Det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig, da disse var etterkommere av satans intrumenter i utryddelsen av Jødene.

 

Men hvorfor er det riktig at synden lempes over på den neste generasjon?

Lenke til kommentar
Fordi jeg er Guds instrument i denne verden og er fritatt for alle slike krav fra oven.

 

Hvorfor? Hvorfor har du fått det privilegiet? Hvorfor skal du være hevet over alle andre og ikke trenge å adlyde Guds ord? Hvorfor skal homofile og samboere brenne i helvetet for sin synd, mens du havner i himmelen til tross for din?

 

Jeg synder ikke - fullbyrder guds vilje.

 

Via synd, ikke sant? Noe som for øvrig er et interessant spørsmål. Tillater Gud at et menneske synder for å stoppe et annet menneske i å synde? Og hvordan vet man da om den ene synden er verre enn den andre?

Lenke til kommentar
Dette er ikke argumenter. Du sier egentlig bare at "det er slik". Kan du si meg hvorfor det er naturlig at barn bærer skylden for sine foreldres "feil"?

 

Du svarte ikke på den delen.

 

Det som ble gjort mot tyskerbarna var riktig, da disse var etterkommere av satans intrumenter i utryddelsen av Jødene.

 

Men hvorfor er det riktig at synden lempes over på den neste generasjon?

 

Fordi Herren sier det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...