Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du mener du har rett til å dømme andre mennesker. Bare Gud kan dømme mennesker. Du mener mao. at du er en slags reinkarnasjon av Gud?

 

Herren har gitt meg dispensasjon fra å ikke få dømme andre fordi jeg er hans instrument.

 

Litt på siden. Hvis Gud taler til deg i drømmene, og kommanderer deg til å bryte loven, ville du gjort det?

 

Lurer bare på hva slags person du er, og hvor langt du ville dratt det. (Forøvrig; keep on trolling?)

 

Hvis herren kommanderer meg til å bryte norsk lov, vil jeg gjøre som herren befaler meg, dog vil jeg ikke bryte de ti bud således.

 

Så du vil altså gjøre som han sier, med mindre han ber deg om å bryte de ti bud. Du vil altså ikke følge Guds ord, men gjøre det du synes er riktig uavhengig av hva sjefen sier.

 

Herren vil aldri be meg bryte hans ti bud, men om han skulle gjøre det, gjør jeg som han befaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Htiler ville drepe, gud vil gi folk en sjanse for evig liv og frelse. Hitler ville ikke gi folk frelse og evig liv.

 

2: Det er vanskelig. gjennom troen opplever man fundamentale forståelser av livet.

 

3: jeg snakker om før sjelene ble født til mennesker -- da sjelene tok side med enten gud eller satan.

 

1. Gud vil gi folk en sjanse til evig liv og frelse, men likevel lar han enkelte få en mye vanskeligere vei til dette ...

 

2. Det er ikke et argument engang! Du har aldri svart meg på hvordan du kan vite at nettopp du er Guds instrument, at nettopp du har disse rettighetene.

 

3. Nå beveger du deg vel langt utenfor det kristendommen beskriver, så vidt jeg vet?

Lenke til kommentar
1: Htiler ville drepe, gud vil gi folk en sjanse for evig liv og frelse. Hitler ville ikke gi folk frelse og evig liv.

 

2: Det er vanskelig. gjennom troen opplever man fundamentale forståelser av livet.

 

3: jeg snakker om før sjelene ble født til mennesker -- da sjelene tok side med enten gud eller satan.

 

1. Gud vil gi folk en sjanse til evig liv og frelse, men likevel lar han enkelte få en mye vanskeligere vei til dette ...

 

2. Det er ikke et argument engang! Du har aldri svart meg på hvordan du kan vite at nettopp du er Guds instrument, at nettopp du har disse rettighetene.

 

3. Nå beveger du deg vel langt utenfor det kristendommen beskriver, så vidt jeg vet?

 

1: Man får en hard prøvelse uansett. Formen er forskjellig fra menneske til menneske. Noen får prøvelsen sent, andre tidlig, men ALLE MÅ BESTÅ PRØVELSEN.

 

2: Jeg tror dette fordi jeg har fått en visjon fra Gud om dette. Jeg kan ikke annet enn tro det da dette er hva Gud fortalte meg.

 

3: Les King James' Bible. Her er lite sensurert ut av bibelen, og du får en mye mer nyansert opplevelse om hva kristendom er, hva Guds vilje er, og hva som egentlig har skjedd..

 

Herren vil aldri be meg bryte hans ti bud, men om han skulle gjøre det, gjør jeg som han befaler.

 

Hvis jeg har forstått deg riktig er du mao. villig til å f.eks. drepe om Gud ber deg om dette på samme måte som han lot deg få vite at du er hans instrument, altså gjennom en drøm?

 

Drap ville jeg aldri gjennomført. Gud forbarmet seg over Abraham så han ikke drepte Isak. Jeg ville aldri drept da dette stider mest mot de ti bud.

Lenke til kommentar
En drøm kan oppleves så ekte at en tar det lett for å være vår egen fysiske virkelighet.

 

Når vi drømmer, er begge halvdelene like aktive, og da dominerer fantasien over logikken. Etter å ha våknet fra en livaktig drøm, kan man et øyeblikk tro at den var ”virkelig”, men så skjønner vi straks at det var en drøm, for det som skjer i drømmen er vanligvis tydelig forskjell fra hendelsene i våken tilstand.

 

Fra Wikipedia. Og det er altså gjennom dette mediet du hører Guds ord?

 

 

1: Man får en hard prøvelse uansett. Formen er forskjellig fra menneske til menneske. Noen får prøvelsen sent, andre tidlig, men ALLE MÅ BESTÅ PRØVELSEN.

 

La meg sitere noe du sa i førsteposten din:

 

Jeg skal i dette innlegget prøve å holde homofile utenfor debatten, og heller fokusere på de virkelige synderne, samboere og borgerlig vidde ektepar, da de homofile allerede er dømt til å komme til Helvete, og ikke kan finne frelse i skaperens ord.

 

Du sa at homofile er dømt til å komme i helvete UANSETT. For det første strider dette med hva du har sagt, at dette bare er en prøvelse for dem som må overkommes. For det ande, horfor tillater Gud at noen mennesker aldri vil få muligheten til evig liv og frelse?

 

Nummer 2 gidder jeg ikke svare på lenger, for der kommer vi tydeligvis ingen vei.

 

Nummer 3: Jeg skal ta en titt på det.

Lenke til kommentar
Drap ville jeg aldri gjennomført. Gud forbarmet seg over Abraham så han ikke drepte Isak. Jeg ville aldri drept da dette stider mest mot de ti bud.

 

Etter at Gud selv hadde beordret drapet, ja!

 

Hva om Gud teoretisk sett hadde beordret deg til å drepe? Du har jo gjort det ganske klart at du ville hørt på ham, uansett? Og ville du ikke forventet at Gud uansett skule forbarme seg over deg i siste sekund?

 

Du er klar over at Bibelen er skrevet av mennesker, ikke sant? Og tankerekken din er feil. Du kan ikke bare si at Herren er sannhet, det er ingen selvfølge.

 

Jeg setter min lit til herren. Tør du?

Endret av muggsopp
Lenke til kommentar
Bibelen er nok basert på sannheten ja, men skriftene den er basert på omtaler ingen almektig gud. Det er noe mennesket har funnet på.

 

I begynnelsen skapte mennesket gud, ikke omvendt. :thumbup:

 

Jeg diskuterer ikke med en hedensk disippel av satan -- en ateist altså.

 

Da tror jeg du bør sjekke hvor bibelen kommer fra før du kaller noen en hedensk disippel av Satan, eller ateist for den saks skyld.

 

Jeg kan ikke være En hedensk disippel av Satan da han desverre ikke eksisterer i den virkelige verden. En ateist derimot er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Nei, jeg kan ærlig talt ikke si at jeg setter min lit til en skikkelse som virker så grusom som denne "Herren".

 

Dermed har du intet mer farbart å komme med.

 

Nå gjør du det igjen. Du trekker slutninger uten at det er noe grunnlag for det. Hvorfor er min mangel på gudstro et problem når det kommer til å argumentere i denne saken? Det skal jeg si deg. Den er et like stort problem som din gudstro. I en debatt må det være to parter. Du kan ikke utestenge den parten som ikke er enig med deg.

 

Det er mulig du overså dette:

Hvorfor er en ateist en disippel av satan? En atetist tror jo ikke på noen av delene?

Lenke til kommentar
16 innlegg slettet for personangrep, misbruk av gjesteposting, off topic med mere.

 

Keep it civil.

 

Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden.

 

 

Dersom dette ikke tas til følge vil reaksjonene bli strengere!

 

14 innlegg er slettet for OT, personangrep, misbruk av gjestefunksjonen med mere! Hold dere på matta!

 

Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Muggsopp: Det er tydelig at du går ut i fra "Hvis du ikke er med meg er du imot meg". Det er ikke så svart-hvitt. Jeg anser meg selv som et menneske med fri vilje og uten noen allmektig skapning som vokter over meg og eventuelt griper inn. Hvorfor gjør det meg til en disippel av satan, som jeg også anser som ikke-eksisterende?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...