Gå til innhold

Barna betaler prisen


Anbefalte innlegg

Herren, Vår Gud, skrev i det gamle testamentet at ekteskapet er mellom mann og kvinne. Dette har til nyere tid vært ubestridt, og slik skal det være.

 

Like fullt ser vi i dag en bevegelse i retning av at alle former for syndige samliv skal ikke bare legaliseres, men også aksepteres og forherliges av alle. Folk som ikke deler denne unyanserte forherligelsen av syndige samlivsformer, blir ofte kneblet med stempel som rasistiske, homofobe, intolerante, uvitende, ekskluderente, asosiale, osv. Motstand i debatt blir møtt med rektal retorikk i retning av at fordi ingen tar skade av det og det føles godt for de involverte, er det moralsk rett å inngå syndig ekteskap, og derfor må det påtvinges en samfunnsaksept for dette.

 

Gjentatte ganger har jeg prøvd å ta opp dette fenomenet, bare for å bli latterliggjort av intellektuelle gudshatere og meningshetskristne med sosialliberale standpunkt. Dette er galt på mange plan, men aller mest er det galt å påtvinge folk en aksept for et hedonistisk prinsipp som Herren, vår Gud, sier er Synd!

 

Jeg skal i dette innlegget prøve å holde homofile utenfor debatten, og heller fokusere på de virkelige synderne, samboere og borgerlig vidde ektepar, da de homofile allerede er dømt til å komme til Helvete, og ikke kan finne frelse i skaperens ord.

 

Herren sa til Job da Job trakk seg ut av sin brors hustru at det var Synd å søle sitt sæd på marken. Når samboere forlyster seg i sin synd, brukes ofte kondom da samboere ikke ønsker barn (også en Synd), søler de sæd på marken, og synder mot Herrens ord. Borgerlig vidde ektepar driver også med den samme syndige livsførsel, og denne grupperingen er ofte kjent for å adoptere bort barn til syndige som homofile.Det er tydelig at borgerlig vidde par ikke ønsker seg et kristelig bryllup da de står i ledtog med Djevelen selv.

 

Barna -- Jesus sa, La alle BArna komme til meg -- er taperne i et hedonistisk og syndig samfunn som vi lever i i dag. Barn som må vite at mamma og pappa heter henholdsvis Svein og Guttorm, og må forklare seg overfor kristelige barn som spør om hva mamma og pappa heter, betaler den ytterste pris i dette. Disse barna kommer til helvete og må brenne like lenge som sine syndige foreldre som adopterte barna bort til Homofile. Det eneste som kan redde Barna fra Lucifer, er om de erkjenner at homofili og borgerlig ekteskap er en synd i seg selv, og sverger med bibelen og Gud som vitne på at de skal bekjempe dete i sitt liv.

 

Ja, det er barna som betaler denne ytterste pris for foreldrenes hedonisme.

 

La barna få slippe å betale prisen for din synd, og kontroller dine egne lyster, du menneske som lever i Synd.

Endret av muggsopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så? Er Jesus pedofil siden han vil at alle barna skal komme til ham, samt han vil at kvinner skal få så mange barn??

 

Hva jeg skulle velge å gjøre med min kropsveske er min egen sak, det går på det å ha fri vilje. Skjebne finnes ikke, alt vi gjør kommer fra våres egne handlinger litt styrt av andres innflytelse. Om skjebnen på et mystisk vis skulle finnes, vil ingen mennesker kunne holdes ansvarlig for gode eller onde gjerninger. Så om man ikke har fri vilje og alt er forhåndsbestemt, kan absolutt ingen stå til ansvar for noe de har gjort.

Lenke til kommentar

Det med ekteskap er jeg litt enig med, siden ekteskap faktisk er en kristen tradisjon(dvs. et hellig ritualle mellom mann og kvinne, IKKE to menn eller to kvinner). Homofile må gjerne inngå et partnerskap, men det må i så fall få ett annet navn enn ekteskap.

 

Og angående gud: Må nesten si at jeg tror litt på han, for det må jo være noen sin feil at det skjer såpas mye jævli her i verden.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått deg riktig ved at du sier at barn av borgerlig vidde par (og/eller homofile par) kommer til helvetet slik det beskrives innen kristen mytologi fordi foreldrene bedriver det du beskriver som synd?

 

Når ble barna ansvarlige for sine foreldres handlinger i forhold til kristen syndslære?

 

Og kan du argumentere for ditt kristent konservative syn ut over å kalle det synd. (Husk at mennesket er syndig av natur i følge lutherdommen.)

Lenke til kommentar
Har jeg forstått deg riktig ved at du sier at barn av borgerlig vidde par (og/eller homofile par) kommer til helvetet slik det beskrives innen kristen mytologi fordi foreldrene bedriver det du beskriver som synd?

 

Når ble barna ansvarlige for sine foreldres handlinger i forhold til kristen syndslære?

 

Og kan du argumentere for ditt kristent konservative syn ut over å kalle det synd. (Husk at mennesket er syndig av natur i følge lutherdommen.)

 

Det er synd fordi det er et bevisst valg imot guds ord.

 

Det med ekteskap er jeg litt enig med, siden ekteskap faktisk er en kristen tradisjon(dvs. et hellig ritualle mellom mann og kvinne, IKKE to menn eller to kvinner). Homofile må gjerne inngå et partnerskap, men det må i så fall få ett annet navn enn ekteskap.

 

Og angående gud: Må nesten si at jeg tror litt på han, for det må jo være noen sin feil at det skjer såpas mye jævli her i verden.

 

Homofile er i opposisjon mot Guds plan, og må ikke tilgodeses noen form for slingringsmonn.

Lenke til kommentar
Det med ekteskap er jeg litt enig med, siden ekteskap faktisk er en kristen tradisjon(dvs. et hellig ritualle mellom mann og kvinne, IKKE to menn eller to kvinner). Homofile må gjerne inngå et partnerskap, men det må i så fall få ett annet navn enn ekteskap.

Men ikke så lenge vi har en statskirke..

Religion og stat burde vært atskilt, så kunne de religiøse gjort som de ville i sine egne institusjoner, så lenge de ikke hogg huet eller steinet hverandre.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så sint, Muggsopp? Du hakker på alle som lever annerledes enn degselv...Godta at andre ikke er som deg.

 

Noen sier: "Gi meg sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan, og visdom til å se forskjellen". Det ligger noe i den setningen.

 

Relax man!

 

 

Jeg er ikke sint -- jeg prøver å få samfunnet til å forstå hvilken ringakt det viser mot Gud og Guds vilje.

 

Homofile er ikke mennesker -- de er satans disipler.

Lenke til kommentar

Når du kaller homofile for "satans disipler" så virker det veldig aggressivt. Hvilke rett har du til å si hvem som er og ikke er mennesker? en homofil mann ser like mye ut som et menneske som deg. Homofili finnes blandt mange dyrearter, ikke bare mennesker. Og det har alltid vært homofili. Hvorfor bry deg såååå mye om hva andre menneske gjør?

Lenke til kommentar
Det er synd fordi det er et bevisst valg imot guds ord.
Å tro på den kristne gud er en synd i følge den første av islams fem søyler, trosbekjennelsen. (Shahadah). Å tro på den kristne gud er en bevist synd mot den sanne guds ord og straffes med helvete. Like fult som du mener mennesker som begår synder etter din definisjon på synd basert på den kristne syndelære vil komme til det kristne helvetet, mener andre igjen at du vil havne i det islamske helvete for din synd.

 

Eksempelet over er ment for å illustrere hvorfor det i en voksen debatt ikke holder å bruke argumentet "det er synd, fordi det samsvarer med min tro" for å forklare hvorfor noe er (i dette tilfellet) synd. Synd for deg er ikke synd for meg, synd er relativt til religiøs overbevisning. Du er like mye en synder fra perspektivet til en muslim som en person som bruker prevensjon er en synder fra ditt kristne perspektiv. Derfor kan jeg rette din egen oppfordring tilbake til deg, og be deg slutte å synde.

 

Om du ikke kan redegjøre for andre årsaker til at handling X er en synd enn at det samsvarer med den kristne tro, har vi ikke grunnlag for noen debatt. Man kan ikke debattere med et relativt begrep.

 

--

 

Når det gjelder din påstand om at barn havner i det kristne helvete på bakgrunn av hva foreldrene har foretatt seg så husker du kanskje tilbake fra Genesis 12, historien om det lovede land der israelittene i ørkenen syndet mot den kristne gud. Det var bare de voksne som ikke fikk komme inn i det lovede land på grunn av sine synder, barna ble ikke straffet!

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Har jeg forstått deg riktig ved at du sier at barn av borgerlig vidde par (og/eller homofile par) kommer til helvetet slik det beskrives innen kristen mytologi fordi foreldrene bedriver det du beskriver som synd?

 

Når ble barna ansvarlige for sine foreldres handlinger i forhold til kristen syndslære?

 

Og kan du argumentere for ditt kristent konservative syn ut over å kalle det synd. (Husk at mennesket er syndig av natur i følge lutherdommen.)

 

Det er synd fordi det er et bevisst valg imot guds ord.

 

Hvorfor skal foreldrenes valg føre til at barnet kommer til helvetet? Jeg må få si at du ikke får denne Guden du snakker om til å virke som en veldig hyggelig person.

Lenke til kommentar
Å tro på den kristne gud er en synd i følge den første av islams fem søyler, trosbekjennelsen. (Shahadah). Å tro på den kristne gud er en bevist synd mot den sanne guds ord og straffes med helvete. Like fult som du mener mennesker som begår synder etter din definisjon på synd basert på den kristne syndelære vil komme til det kristne helvetet, mener andre igjen at du vil havne i det islamske helvete for din synd.

 

Saksopplysning: Islams helvete heter jahannam.

 

Eksempelet over er ment for å illustrere hvorfor det i en voksen debatt ikke holder å bruke argumentet "det er synd, fordi det samsvarer med min tro" for å forklare hvorfor noe er (i dette tilfellet) synd.

 

Ah, endelig en som fant den bortgjemte juvelen i innlegget! Må innrømme at jeg ikke fant det spesielt overraskende at det var deg, men godt å se at noen fant den.

 

Det blir for teit å se voksne mennesker referere til Gud og Jesus og Profeten, etc.. når alt det vi trenger i verden i dag, er medmenneskelighet og sunt folkevett. Du fant juvelen, gratulerer.

 

Hadde vel egentlig forventet at det var du som ville påpeke dette først.

Lenke til kommentar

Trådstarter, du nevner at du vil ha aksept for ditt livssyn. Det som forundrer meg er da at du ikke klarer å akseptere at andre har et annet livssyn enn deg. For all del. Alle har rett til å velge hva de vil tro. Men det betyr også at en skal respektere andre for deres tro.

 

Det er godt mulig at din gud ikke har spesielt mye til overs for homofile. Og det er godt mulig at din gud vil sende homofile til helvete. Men hvor ble det av likeverd, og det å elske sine medmennesker og ens neste? Er det ikke viktigere med fred og kjærlighet i verden, enn at man skal fordømme hverandre til helvete? Jeg klarer ikke tro på en gud som, i ditt tilfelle, oppfordrer til menneskehat og trusler om evig fortapelse. Ingen god gud kan ønske sine egne skapelser så vondt.

Lenke til kommentar
Trådstarter, du nevner at du vil ha aksept for ditt livssyn. Det som forundrer meg er da at du ikke klarer å akseptere at andre har et annet livssyn enn deg. For all del. Alle har rett til å velge hva de vil tro. Men det betyr også at en skal respektere andre for deres tro.

 

Det er godt mulig at din gud ikke har spesielt mye til overs for homofile. Og det er godt mulig at din gud vil sende homofile til helvete. Men hvor ble det av likeverd, og det å elske sine medmennesker og ens neste? Er det ikke viktigere med fred og kjærlighet i verden, enn at man skal fordømme hverandre til helvete? Jeg klarer ikke tro på en gud som, i ditt tilfelle, oppfordrer til menneskehat og trusler om evig fortapelse. Ingen god gud kan ønske sine egne skapelser så vondt.

 

Kan du vennligst og prompte redegjøre for hvor hvor i huleste jeg har bedt om aksept for mitt livssyn?

Lenke til kommentar

"Folk som ikke deler denne unyanserte forherligelsen av syndige samlivsformer, blir ofte kneblet med stempel som rasistiske, homofobe, intolerante, uvitende, ekskluderente, asosiale, osv."

 

Jeg vet ikke hva du vil, fortsette å bli stemplet som rasistisk, homofob, intolerant, uvitende, eksluderende og asosial? :)

 

Altså, godt mulig aksept ble litt feil ordvalg fra min side. Men du skjønner vel hvor jeg vil? Ved å si at homofile ikke er mennesker, men Lucifers verk, må man nesten regne med å få en kraftig argumentasjon tilbake fra de som ikke mener det samme. Dette går jo på menneskeyn og menneskeverd, gjør det ikke?

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...