JuC1y Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Heii Vi har i lekse hvor vi skal finne en vulkan et eller annet sted på jorda og skrive hvorfor vi tror den er der. Jeg valgte Vulkanen mauna loa, den ligger i hawaii. Det er den største vulkanen på jorda og den er ca 17km i høyden den ligger 4000m over havet. Vulkanen har hatt 33 utbrudd siden dens første som var i 1843 og dens siste utbrudd var i 1984. Burde jeg få med noe mer informasjon og hvordan skal jeg vite hvorfor den ligger akkurat i hawii? Også har vi om valget hvor vi må holde oss oppdatert noen nettsider, som kan hjelpe meg med å holde meg oppdatert Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Du kan vite kvifor den ligg i Hawaii ved å undersøke meir om vulkanar, og kva som gjer at dei oppstår. Hawaii har vulkanar fordi det er ein hotspot. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 hvorfor vulkanen ligger i hawaii er fordi at alle øyene (hawaii) er av vulkansk opprinnelse. Den/de ble dannet av at magmakammer gjennom 30mill år har presset opp vulkansk materiale og dannet nye øyer... er det et godt nok svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå