Gå til innhold

kontaktlinser, easyvision oneday

sarabh

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt med dagslinsene Easyvision Oneday, som jeg kjøpte på Specsavers. Jeg prøvde å sjekke om jeg kunne kjøpe dem billigere på nettet, men på en av sidene sto det at Easyvision var de samme som Focus dailies (http://www.lensway.no/product?lensgroupid=100180). Dette skjønte jeg ikke. Kan dere forklare?

Kan dere hjelpe meg med å finne det stedet jeg kan få kjøpt Easyvision Oneday billigst? Bør jeg heller bruke månedslinser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt offtopic dette, men uansett.. :

Jeg har brukt både dagslinser og månedslinser tidligere, men de siste årene har jeg kun brukt døgnlinser.

Det er kanskje ikke for alle, har hørt at noen sliter med tørre øyne ol. (?), men anbefaler på det sterkeste

at du tester det ut. Funker perfekt for min del. Utrolig deilig å slippe å ta av/på døgn/mnd.linser hver dag osv.

(Døgnlinser bruker du sammenhengende i ca 1mnd, og du slipper å ta de ut når du skal sove osv.. )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Angående månedslinser vs dagslinser så kommer det litt an på vanene dine, og hva du synes er mest praktisk. Et par månedslinser er billigere enn 30 par dagslinser, men om du skulle miste/ødelegge en linse eller to så blir det jo igjen mye dyrere å erstatte månedslinser. I tillegg kommer jo det rent praktiske, bl.a. rengjøring av månedslinser og putte dem i vann hver kveld. Selv var jeg for slurven med dette og synes bare det var et bal, i tillegg til at jeg mister en linse eller to i uken, så jeg gikk over til dagslinser. Du kan jo sjekke med optikeren din også, for det finnes flere andre typer også, som etterhvert kommer ned på et brukbart prisnivå, f.eks ukeslinser, linser du kan bruke flere dager uten å ta dem av om nettene osv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Litt sent svar dette, men kanskje nyttig for noen likevel.....har spart mye på å kjøpe kontaktlinser på nettet selv.

Easyvision Oneday er et registrert varemerke av en optikerkedje. Dette er et typisk triks bransjen tar i bruk for for å holde marginene oppe for å få forbrukerne til å tro at det samme produktet ikke er tilgjengelig andre steder. Det er riktig at Focus Dalies er et generisk, korresponderende produkt som er teknisk og medisinsk identisk.

Jeg vil anbefale at du sjekker linsepriser.no Dette er en uavhengig tjeneste som viser alle sammenlignbare produkter og fra de syv største nettbutikkene for det norske markedet. Prisene oppdateres kontinuerlig slik at du alltid finner det billigste alternativet. Du finner en drop down meny for her: http://www.linsepriser.no/kontaktlinser-prissammenlikning

Der finner du Easyvision Oneday og det korresponderende produktet. :yes:

Endret av annina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...