cbastus Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Edit: Standard ET på Golf V (2tdi 4mo) er ET47. Vil anta dette gjelder for alle Golf V. ---- Søker etter nye 17" felger på nett. Sharif gir meg kun ET45 felger mens andre nettsteder gir meg ET35 felger. Hva er rett innpress på en Golf 5 2tdi 4motion sportsline? Er det slik at sharifs ET45 felger vil sitte lenger inn mot navet og ytterkanten av felgen vil ligge mere skjult inni hjulbuen? Er det i så fall fordelaktig med 10mm spacere? Endret 22. september 2009 av cbastus Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) sjekk hva som står i vognkortet. Setter du orginalfelgene på bilen kan du se for deg hva endring i innpress og dekkdimensjon gjør, men husk at det som står i vognkortet ikke nødvendigvis er det samme som det står på orginalfelgene. Det er best om felgene passer rett på uten spacere. Du kan få trøbbel når du skal eu-godkjenne. Endret 22. august 2009 av Cannibal Helsekost Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg regner med Golf V har høyt innpress (like under 50 tipper jeg), altså er trolig 45 i nærheten av det du bør ha. Men som nevnt, sjekk vognkortet ditt. Står vel under sporvidde eller noe. ET35 vil du muligens få problemer med, avhengig av bredde, senk, etc. Jo høyere ET jo lenger inn i hjulbuen sitter felgen. Har du felger med ET45 og 10mm spacer får du jo ET35 totalt igjen. Spacere er godkjente så lenge det finnes dokumentasjonspapirer til dem, dvs de billigste er som regel ikke det. Lengre bolter trengs nok. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 For de som måtte lure er standard innpress på Golf 2tdi 4mo ET47. Det er hva statens vegvesen oppga. Forøvrig er det litt stress å sjekke ET i et midlertidig vognkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 For de som måtte lure er standard innpress på Golf 2tdi 4mo ET47.Det er hva statens vegvesen oppga. Forøvrig er det litt stress å sjekke ET i et midlertidig vognkort. Så lenge du har reg-nr kan du sjekke under bildata på Mekonomen.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå