Bllink Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Lurte på om mann blir fortere brun, ellers generelt brunere om man lar være å bruke vifte i solarium? Når du ikke bruker vifte, så føles jo "solsteiken" mye varmere da.. Håper noen har noen kloke svar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Du blir jo brun pga lyset, ikke varmen. Så tror nok ikke det har noe å si. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Man blir brun som følge av ultrafiolett stråling. Denne strålingen blir ikke påvirket av kald eller blåsende luft. Eneste viften gjør er å kjøle ned kroppen din så det blir litt mer behagelig å ligge der. Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Man blir ikke brunere i syden om det er mindre vind der. vinden gir deg bare litt falsk følelse av at det er kaldere. det er jo strålene som gjør deg brun. eller noe i den dur. Edit: så at jeg var treg til å svare, så det ble noen over meg. men, han har rett. vifte har ingenting med saken å gjøre. Endret 22. august 2009 av Monicaott Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Noen kan oppleve man får en liten ekstra brun effekt om man ligger veldig varmt, men dette forsvinner så fort du går ut igjen omtrent Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Noen kan oppleve man får en liten ekstra brun effekt om man ligger veldig varmt, men dette forsvinner så fort du går ut igjen omtrent Kalles vel også kokt hummer Ved ekstrem varme, vil en gjerne også svette mer, og da "synes" brunfargen litt lettere - helt til en har tørka seg. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Vist du ikke bruker vifte blir du ofte mer svett, altså porene i huda åpner seg mer og det blir enklere for uv-strålene å gå gjennom huden å gjøre deg brun. Akkurat som at du blir fortere brun når du bader/svømmer fordi vannet åpner porene mer. Endret 23. august 2009 av Fadeless Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Vist du ikke bruker vifte blir du ofte mer svett, altså porene i huda åpner seg mer og det blir enklere for uv-strålene å gå gjennom huden å gjøre deg brun. Akkurat som at du blir fortere brun når du bader/svømmer fordi vannet åpner porene mer. Det er nettop detta jeg har følt, at jeg har blitt brunere når vifta har vært av. Men svetta og klør som faen då, men vært det Lenke til kommentar
Lysegul Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vist du ikke bruker vifte blir du ofte mer svett, altså porene i huda åpner seg mer og det blir enklere for uv-strålene å gå gjennom huden å gjøre deg brun. Akkurat som at du blir fortere brun når du bader/svømmer fordi vannet åpner porene mer. Det er jo ikke helt sant. Grunnen til at du blir fortere brun når du bader er jo fordi vannet reflekterer UV-strålene slik at du får "dobbelt opp". Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vist du ikke bruker vifte blir du ofte mer svett, altså porene i huda åpner seg mer og det blir enklere for uv-strålene å gå gjennom huden å gjøre deg brun. Akkurat som at du blir fortere brun når du bader/svømmer fordi vannet åpner porene mer. Det er jo ikke helt sant. Grunnen til at du blir fortere brun når du bader er jo fordi vannet reflekterer UV-strålene slik at du får "dobbelt opp". Er nok en faktor det også, men når porene er åpne absorberer huden mye mer av uv-strålingen. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Smøre deg inn med sånn Piz Buin 2x tan oil eller noe, har det i hylla Så med engang det er litt sol løper du ut og soler deg Da blir du hverfall dobbelt så fort kjappt brun, eller så funker jo brunkrem fett Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Viften er der av flere grunner. Blant annet blir du faktisk mindre brun hvis du slår av viften. Det sto faktisk å lese på en plakat/informasjonstavle inne på et solarium. Mulig det var på grunn av at svetten reflekterte uv-strålene.. jeg husker ikke. Men jeg merka meg notabene ved akkurat den biten. Så at man blir brunere ved å slå av viften og svette som en gris, stemmer ikke. I følge plakaten der i allefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå